Temat dnia : „Uwalniamy książki”
Cele główne:
Nieme sylaby – zabawa logorytmiczna.
Podajemy wyrazy zawierające głoskę p. Zadaniem dzieci jest podzielić ich nazwy na sylaby, bezgłośnie wypowiadając sylabę z głoską p, np. zupa, parasol, opaska, koperta, koparka, upominek.
Wędrówka książki - – udział w akcji społecznej.
Książka, którą już za dobrze znam – rozmowa.
Wybieramy z naszego kącika czytelniczego jedną książkę, która zostanie dołączona do akcji. Pytamy dziecko: Gdy już zbyt dobrze znamy książkę, co możemy z nią zrobić?. Wędrująca książka – zapoznanie z ideą bookcrossingu. Opowiadamy o tym, czym jest bookcrossing. Wyjaśniamy dziecku, że książkami możemy się wymieniać, zostawiając jedną książkę w wyznaczonym miejscu i w zamian za to biorąc inną. Pytamy dziecko:
- Kto może przynieść książki do takiego miejsca?
- Gdzie może znajdować się kącik bookcrossingowy z książkami dla dzieci?
- Bookcrossing to forma popularyzowania książek oraz czytelnictwa, która narodziła się w Stanach Zjednoczonych. To akcja, dzięki której można dzielić się książkami, a także stwarzająca możliwość wymiany ich między czytelnikami. Idea bookcrossingu zakłada, że książki są w ciągłym obiegu.
Uwolnij książkę – tworzenie kącika.
Kochane dzieci, gdy wrócicie do przedszkola zrobimy wspólnie karton z napisem: Bookcrossing - które zostanie miejscem bookcrossingowej wymiany książek. Pudełko zostanie umieszczone w szatni. Kto chętny może przynieś książki, które znajdą się w tym kąciku i którymi dzieci będą mogły się wymienić.
Smok – ćwiczenie oddechowe.
Dziecko maszeruje w rytm melodii. Podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się, nabierają powietrza nosem, następnie wypuszczają je ustami, wypełniając nim policzki. Stara się naśladować ruchy smoka, charakterystycznie poruszając szyjami.
Numer do biblioteki – zabawa z liczbami
Kartoniki z liczbami od 0 do 9, tablica, marker.
Wprowadzamy dziecko w fabułę zabawy. Mówimy, że na tablicy jest zapisany numer telefonu do biblioteki. Zadaniem dziecka jest dodzwonić się do niej, układając taki sam numer za pomocą kartoników z liczbami. Wręczamy dziecku kartoniki z liczbami od 0 do 9 i zapisujemy dowolny rząd cyfr. Dziecko układa cyferki w kolejności zgodnej z zapisem na tablicy.
Pomiędzy książkami – zabawa ruchowa.
Książki, taśma papierowa.
Układamy książki okładką do góry w jednakowych odstępach na dywanie, zaznaczając linie startu i mety taśmą papierową. Dziecko ustawia się na linii startu i skacze obunóż między książkami, aż do mety.
ZABAWY RUCHOWE - dbamy o zdrowie
DO DOMU - zabawa orientacyjno - porządkowa
Dziecko układa na ziemi koło lub szarfę, patyk (to dom), przypominamy o prawidłowej postawie (proste plecy). Dziecko biega, na sygnał wraca do swojego domu.
PODNIEŚ PATYK - ćwiczenie mięśni grzbietu.
Dziecko chwyta patyk za końce i lekko unosi ręce, bez zginania w łokciach. Aby utrudnić zadanie, dziecko może jednocześnie wykonywać ruchy rękami na boki.
RZUT PATYKIEM - ćwiczenie z elementem rzutu do celu.
Dziecko stoi na linii i stara się trafić patykiem do celu.
SKOK - zabawa ruchowa z elementem skoku
Patyk leży na ziemi - dziecko przeskakuje przez patyk.
Dziecko maszeruje swobodnie, na hasło "skok", dziecko wskakuje rozkrokiem na patyk.
SPRZATAMY - ćwiczenia stóp.
Dziecko stoi i stopą przesuwa patyk, do przodu i tyłu.. Raz prawą , raz lewa noga.
PRZENIEŚ PATYK - ćwiczenie uspokajacie.
Dziecko maszeruje, patyk trzyma na wyciągniętej ręce , na głowie, tak aby nie spadł.
Miłej zabawy !
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13