Proponowane zadania dla dzieci:
Ćwiczenia gimnastyczne.
- „Małpi gaj” – Rozkładamy przed dziećmi tor przeszkód. Dzieci mają zamienić się w małpki, których ulubionym zajęciem jest wspinanie się na przeszkody. Dzieci kolejno przechodzą po torze. Zwracamy uwagę na poprawność poruszania się po każdym elemencie i właściwy zeskok obunóż z ławeczki. Można pobawić się na podwórku lub na placu zabaw.
- „Pobudka niedźwiedzia” – Zbliża się lato i niektóre niedźwiedzie wybudziły się już z zimowego snu. Dzieci dobierają się parami. Trzymając się za ręce, mają poruszać się jak ociężałe, zaspane niedźwiedzie. Rozkładamy na dywanie małe obręcze, ławeczki i różne przeszkody. Dzieci jedno za drugim przechodzą przez przeszkody, najpierw jedną stopą, potem drugą. Gd unoszą stopę, zastygają w tym ruchu na sekundę.
- „Taniec dzikich zwierząt” – zabawa ruchowa przy muzyce. Włączamy dowolną muzykę, a dzieci naśladują ruchy wybranych zwierząt. Podpowiadamy, np. lew, tygrys, małpa. Dzieci mogą się podczas tej zabawy wygłupiać.
- „Zanurzamy się” – zabawa skoczna. Dzieci wykonują kilka sprężystych podskoków obunóż w miejscu i przysiad podparty – zanurzają się w wodzie.
- „Niedźwiedź zasypia” – ćwiczenia uspokajające. Dzieci w siadzie skulnym, z głową zbliżoną do kolan robią wydech. Następnie w siadzie prostym, ze wzniesionymi ramionami robią wdech.
Tylko raz - wysłuchanie wiersza Mieczysławy Buczkówny, rozmowa kierowana na temat jego treści.
TYLKO RAZ (M. Buczkówna)
Chcą żyć jak i ty żyjesz,
Wszystkie na świecie zwierzęta –
I mrówki, i żaby, i żmije,
I pszczoła wiecznie zajęta.
I paź królowej – motyl
Niech fruwa tęczowozłoty,
I ślimak środkiem dróżki
Niech pełznie, wystawia różki…
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
Biedronce, jak kropki liczy,
Jaskółce, jak gniazdko kleci,
Jak pająk rozsnuwa sieci.
Niech skacze pasikonik,
Niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz.
Spróbujcie opowiedzieć na pytania:
- O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?
- Gdzie można je spotkać?
- Co jest ich wspólnym marzeniem?
,,Jaka to nazwa’’- układanie wyrazów z liter.
Do zadania potrzebne będą literki z Alfabetu, zdjęcia różnych zwierząt (hodowlanych i dzikich załącznik).
Zadanie polega na ułożeniu nazw zwierząt z literek z Alfabetu, następnie łączą nazwy zwierząt z rysunkami/zdjęciami zwierząt.
Zwierzęta żyjące w polskich lasach – praca plastyczna.
Zadaniem dzieci jest wykonanie mieszkańca żyjącego w polskim lesie. Technika prac według własnych pomysłów, możecie wykorzystać farby, kredki, papier kolorowy, plastelinę, blok techniczny lub inne materiały.
Oto kilka propozycji (pająk, sowa, żaba)
https://www.youtube.com/watch?v=bZhglt7rOaY&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm&index=25
https://www.youtube.com/watch?v=5xejLr-lA9A
https://www.youtube.com/watch?v=Qfto958glHI
Praca z KP4.36a – nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na głoski, zapisywanie pierwszej i ostatniej litery.
Praca z KP4.36b – pisanie wyrazów po śladzie, odczytywanie prostych wyrazów, nazywanie zwierząt i łączenie ich z odpowiednim wyrazem.
Praca z KZ str.78-79 – samodzielna praca z KZ, utrwalenie informacji o zwierzętach, które dziko żyją w Polsce. Rozmowa z rodzicem na temat parków narodowych w Polsce i ich symboli. Odnajdywanie na mapie symboli parków narodowych.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13