Temat dnia: „Planujemy wakacje”
Proponowane zabawy i zadania.
1. Ćwiczenia artykulacyjno – ruchowe pt. „Wakacyjne podróże”
Drogie dzieci – zabawa polega na tym: mama czyta rymowankę, a waszym
zadaniem jest wykonywać określone ruchy i wypowiadać sylaby.
Rymowanka : Dzieci:
Słonko mocno świeci, - podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci - podskakują obunóż,
Chi, chi, cha, chi, chi, cha - powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,
moc promyków słonko da - podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
Chodźmy więc nad wodę - maszerują w miejscu,
po letnią przygodę - kontynuują marsz,
Plum, plum, plum, plum - powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,
to strumyka słychać szum - wypowiada długo głoskę sz.
Wejdźmy też na górkę - naśladują wejście na górę,
Podziwiać naturę - przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek i rozglądają się w obie strony ,
Och, och, och, puf, puf, puf - powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie
to przedszkolak dzielny zuch. – wskazują ręką siebie.
2. Zabawy matematyczne – „Wakacyjne bagaże”
Do zabawy potrzebna będzie: mała walizka, 5 foremek, łopatka, koło do
pływania, czepek, koc, 2 letnie czapki, okulary przeciwsłoneczne, trzy małe piłeczki.
Dziecko siada przed walizką z całą jej zawartością. Wyjmuje kolejno poszczególne
przedmioty i układa je na dywanie. Określa przeznaczenie przedmiotu i układa
obok siebie te, których przeznaczenie jest takie samo (do zabawy, do pływania, do
ochrony przed słońcem). Liczy przedmioty.
3. Karta pracy, cz.2, nr 58 i nr 59
Dzieci:
- oglądają obrazek,
- wymieniają rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawiają się, czy wszystkie
będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,
- przypominają sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam
pogoda,
- liczą spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,
- rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
- w każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.
- Nr 59
- oglądają obrazki,
- liczą stroje kąpielowe, spodenki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawiają
się czy wszystkie będą Adzie potrzebne,
- rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
- przyglądają się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazują różnice między
bagażami Olka i Ady,
- w każdej kolejnej ramce rysują o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej.
4. Zabawa ruchowa – „Wyścig łódek”
Dzieci siedzą na dywanie w siadzie prostym, ręce mają na kolanach. Na hasło:
Start! Posuwają się do przodu, ślizgając się pupą po dywanie, zginając jednocześnie
nogi. Ręce cały czas na kolanach.
5. Zabawa ruchowa – „Rower”
Dzieci leżą na dywanie na plecach. Podnoszą do góry obie nogi i naśladują ruch
pedałowania w rytmie podanym przez Was drodzy rodzice – recytując rymowankę:
Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko i wiaterek.
6. Zabawa - „Prawda czy fałsz „ – rozwijanie zdolności koncentracji podczas
działania przy muzyce.
Dziecko maszeruje w rytmie piosenki „Wyścig rowerem”. Na przerwę w muzyce
prezentujemy dzieciom zdania prawdziwe lub fałszywe. Jeżeli zdanie jest
prawdziwe, dziecko unosi ręce, jeżeli jest fałszywe, przechodzi do przysiadu.
- Rower musi mieć sprawne hamulce.
- Na rowerze jeździmy w wyznaczonych miejscach.
- Rower to rodzaj samochodu.
- Rowerem możemy zjeżdżać bez hamulców.
- Na rowerze jeżdżą tylko dziewczynki.
Miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13