Drodzy rodzice proszę przeczytajcie dzieciom opowiadanie, a dzieci postarajcie się ruchem przedstawić jego przebieg. Następnie przygotujcie kolorowe piórko lub płatek kosmetyczny.
,,Ko, ko, ko – gdacze mama kura – już czas, już czas, by zostać mamą, już jest wiosna. Tak, tak, czas zostać mamą’’. Kwoka weszła na grzędę i umościła się
(dzieci, obracając się powoli wokół własnej osi, depczą mocno, jak gdyby chciały wgnieść coś w podłogę).
Legowisko już gotowe, tylko jajek jeszcze brak. Kwoka toczy jajka na grzędę
(dzieci turlają się po podłodze jak jajeczka).
Wszystko już gotowe, pora usiąść na jajkach
(dzieci siadają w siadzie skrzyżnym).
Kurce już się nudzi, ale wstać jeszcze nie może, rozgląda się dookoła
(dzieci przykładają do czoła dłoń i wciąż siedząc, wykonują skręt głową w prawo, potem w lewo).
Nagle widzi nad sobą wirujące piórko, próbuje go dosięgnąć, raz wyciąga jedno skrzydło, a raz drugie
(rodzic upuszcza piórko nad głową dziecka, a dziecko siedząc w siadzie skrzyżnym, wyciąga raz jedną, raz drugą rękę, by dosięgną piórka).
Niestety piórko spadło za kurkę
(dziecko kładzie piórko za plecami).
Kwoka próbuje dosięgnąć go raz z lewej strony, raz z prawej
(dziecko siedząc w siadzie skrzyżnym, wykonuje skręty tułowia w każdą stronę).
Udało się! Teraz kurka ma piórko przed sobą i dmucha na nie delikatnie, by nie odleciało za daleko, a tylko przeskoczyło z jednego skrzydła na drugie
(dziecko dmuchając na piórko, przesuwa je z jednej dłoni na drugą)
Nagle, co to? Kurka czuje, jak jajko podskakuje
(dziecko wstaje i podskakuje obunóż)
Z jajka wystają tylko nóżki, śmiesznie te jajeczka wyglądają…
(dziecko chodzi wyprostowane, z rękami ułożonymi wzdłuż tułowia).
Teraz kurczęta już całe się wylęgają
(dziecko zatrzymuje się i kuca)
- o, widać już jedno skrzydełko… i drugie…
(dziecko wykonuje okrężny ruch jedną ręką, potem drugą).
A teraz jeszcze głowę
(dziecko porusza głową).
Kurczątka witają się ze swoją mamą, wołając cichutko: ,,pi, pi, pi’’
(dziecko prostuje się i woła: ,,pi, pi, pi’’)
I biegają wokół kokoszki, wesoło trzepocząc skrzydełkami
(dziecko biega na palcach po dywanie, poruszając dłońmi).
Słuchając muzyki dzieci poruszają się swobodnie, przedstawiając ruchem w dowolny sposób taniec pisanek. Mogą podskakiwać, turlać się itp. Można wysłuchać dowolnej piosenki wielkanocnej, lub proponowanej w linku poniżej.
ttps://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Drogi rodzicu proponuję przygotować balon i flamastry.
Dmuchamy balonik, związujemy sznurkiem i dajemy dziecku. Dziecko ozdabia balonik ,,jajo’ ’poznanymi figurami geometrycznymi lub w dowolny inny sposób.
Miłej zabawy!
Drogi rodzicu przeczytaj proszę wierszyk, a dziecko wykonuje wymienione w treści utworu czynności. Na zakończenie może oblejecie się wodą?
ZAJĄCZEK
Skacze zajączek polną dróżką.
Tupie raz prawą, raz lewą nóżką.
Śmieszne jajeczko trzyma w swych łapkach.
To nie jajeczko, ale sikawka!
Śmigus – dyngus! – słychać krzyk.
Psik, psik, psik! – zając znikł.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH RODZICÓW ORAZ KOCHANE DZIECI.
WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!
L.D.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13