WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

09.06.2020r

09.06.2020r

SPOSÓB NA WAKACYJNĄ  NUDĘ     -     temat dnia

Cele:

- rozbudzenia ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych,

- nazywanie umiejętności zgodnego współdziałania,

- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalony sygnał,

- utrwalenie i nazywanie podstawowych kolorów,

- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej.

CO PŁYWA, CO TONIE?     -     zajęcia badawcze.

Wprowadzenie do zabaw badawczych, zachęcanie do wypowiadania się.

Za parawanem ustawiamy głębokie naczynie z wodą. Dziecko odwraca się plecami. Energicznymi ruchami wywołujemy dźwięk pluskania wody. Dziecko odwraca sie przodem i odgaduje rodzaj dźwięku.

Pytamy dziecko, co najbardziej lubią robić podczas wakacji nad wodą. Proponujemy wspólne eksperymenty, podczas których dziecko dowie się co pływa, a co tonie.

ZABAWY BADAWCZE W OGRODZIE.

Pomoce: tacka plastikowa, pojemnik na wodę, małe kamyki, kartki papieru, plastelina, metalowy klucz, korek, piłki do  ping-ponga, kawałki papieru o różnej  strukturze i grubości (np. kawałki tektury, bibuły, brystolu), klocek drewniany, klocek plastikowy, styropian, piórko, liść, gąbka, makaron, łódka z papieru wykonana techniką orgiami.

Zapraszamy dziecko do ogrodu. Ustawiamy na trawniku pojemniki wypełnione wodą, a obok każdego pojemnika układamy na tackach różne przedmioty.

Dziecko staje przy pojemniku z wodą. Otrzymuje łódkę z papieru  wykonana techniką origami i wykonuje następujące doświadczenie

- sprawdza, czy łódka pływa - umieszcza ja na wodzie, obserwuje, swobodnie wypowiada sie na temat sposobu poruszania się łódki,

- dmuch na łódki umieszczoną na wodzie. Obserwuje, jak łódka porusza sie pod wpływem strumienia powietrza(dmucha raz mocno, raz lekko),

- obciąża łódkę kamykami, uważając, aby nie zatonęła. Obserwuje, czy łódka udźwignie ciężar. Swobodnie wypowiada się na temat wykonanego doświadczenia.

Zwracamy uwagę na  ograniczenia, jakie obowiązują przy obciążeniu np. statków. Wyjaśniamy, że załadowany zbyt duży ciężar może spowodować zatonięcie statku.

Odkładamy statki na bok.

- sprawdzamy, czy plastelina utrzyma sie na wodzie. Dziecko robi z plasteliny kuleczkę, placek, robi dziurkę w placku, lepi kształt spodeczka.

Ostrożnie umieszcza na powierzchni wody,

- kładzie na wodzie kartkę. Układa na niej piórko, monetę, mały kamyk itp..Wykonuje ćwiczenie ostrożnie, tak, aby kartka utrzymała ciężar,

- sprawdza, które ułożone na tackach przedmioty po wrzuceniu ich do wody zatoną, a które nie.

- układa na jednej tacce przedmioty, które toną, na drugiej przedmiot, które pływają.

Dziecko zastanawia sie, dlaczego tak sie dzieje.

Wyjaśniamy, że wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają.

SZUM MORSKICH FAL     -     zabawa.

Przygotowujemy folię malarską. Chwytamy ja za końce. Maszerujemy powoli w jedna i w druga stronę(naprzemiennie), wywołujemy dźwięk przypominający szum morskich fal. Naśladuje dobiegający dźwięk. Zastanawia się, dlaczego nie zawsze są takie same.

ZABAWY UMUZYKALNIAJACE

Zabawa rozwijająca reakcję na sygnał.

Dziecko maszeruje po obwodzie koła w rytm muzyki.

Na przerwę w muzyce   -   dziecko naśladuje podnoszenie ciężkich kamieni,

- rytm ósemek   -   bieg na palcach,

- mocne uderzenie   -   podskok obunóż,

- trzy mocne uderzenia   -   obracają sie w kółeczko.

PODMUCH WIATRU     -     ćwiczenie oddechowe.

Dziecko leży na podłodze. W rytm melodii naśladuje nogami jazdę na rowerze. Na dźwięk bębenka przechodzi do siadu i naśladuje podmuch wiatru. Nabiera powietrze nosem i wypuszcza ustami.

RÓŻNE ROWERY   -  zabawa pobudzająco-hamujaca.

Na podłodze rozkładamy koła w różnych kolorach. W rytm muzyki dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Na przerwę w muzyce, podnosimy koło w dowolnym kolorze, dziecko ustawia sie przy odpowiednim kolorze.

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-08 22:56:57
Data edycji: 2020-06-08 23:01:53
Ilość wyświetleń: 377
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej