WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

09.02.2022 - Z wizytą w bibliotece

09.02.2022 - Z wizytą w bibliotece

 

 

Temat dnia : „Z wizytą w bibliotece”.

Cele główne

  • rozwijanie zdolności improwizacji muzycznych,
  • zapoznanie z zawodem bibliotekarza,
  • zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki.

Zaszyfrowane nazwy – zabawa logorytmiczna.

Zdjęcia przedstawiające postacie z bajek.

Zachęcamy  dzieci do zaszyfrowania nazw postaci z bajek w taki sposób, aby każda z sylab występujących w nazwie była poprzedzona sylabą ka.

Przedstawiamy  kilka przykładów w oparciu o zdjęcia, a następnie rozdajemy zdjęcia dzieciom: – ka-trzy, ka-świn, ka-ki (trzy świnki), – ka-Jaś, ka-i, ka-Mał, ka-go, ka-sia (Jaś i Małgosia).

Załącznik nr 1

  • Smok i krasnoludki – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Rodzic -  wcieli się w rolę smoka. Dziecko -  to krasnoludek. Krasnoludek swobodnie biega. Na hasło : Nadchodzi smok! dziecko ,,chowa się”, przykucając z nisko opuszczoną głową i obejmując kolana. Smok  szuka krasnoludka. Na hasło : Smok odchodzi! krasnoludek ponownie przemieszcza się . Zabawę powtarzamy kilka razy,  za każdym razem zmieniamy  rolę smoka.

  • Bajkowe zagadki – zabawa rozwijająca zdolność improwizacji muzycznej.

Rodzic -  zadaje pytania związane z postaciami z różnych bajek, śpiewając je ( śpiewamy pytania na dowolnie wybraną melodię).

 Dziecko wyśpiewuje odpowiedź. Przykładowe pytania wyśpiewane: í Jak się nazywa miś, którego przyjacielem jest chłopczyk Krzyś?

  • Kto lata na miotle, ma wielki nos, zna różne czary i ma groźny głos?
  • Kto uciekł z balu dyniową karocą i zgubił pantofelek tuż przed północą?
  • W której bajce dziewczynka lekarstwa do babci niesie, samotnie w lesie?
  • Co to za bajka? – reagowanie na przerwę w muzyce.

 Nagranie wesołej melodii, 4 różne, pocięte na kawałki obrazki przedstawiające scenę z bajki o Królewnie Śnieżce (lub z innej bajki), odtwarzacz CD.

 Jeden pocięty na kawałki obrazek przedstawiający scenę z bajki. Wszystkie części obrazka są odwrócone i pomieszane. Dziecko biega w rytmie piosenki. Podczas przerwy w muzyce -  podbiega do swojego obrazka i stara się go ułożyć w jedną całość.

O czym jest książka – zabawa twórcza.

Załącznik nr 2

Książki - prezentujemy dzieciom książki różnego typu: kucharską, poradnik, książki specjalistyczne itp. Zadaniem dziecka -  jest ocenić, wyłącznie na podstawie okładki, o czym będzie dana książka.

Nie oceniaj książki po okładce – zabawa językowa.

 Książki – ta sama pozycja: stare i nowe wydanie, : zdjęcia przedstawiające tę samą pozycję w starym i nowym wydaniu. Prezentujemy obie książki dziecku. Pytamy - która bardziej im się podoba oraz która według nich jest ciekawsza. Niezależnie od uzyskanych odpowiedzi -  wyjaśniamy -  zwrot: nie oceniaj książki po okładce, mówiąc, że w przeprowadzonym teście książki różniły się tylko wyglądem. Zawartość książek jest taka sama. Przenosząc tę zabawę na grunt życia codziennego, należy zwrócić uwagę dziecku na to, że nie można nikogo oceniać po jego wyglądzie. Należy poznać osobę, nawiązać z nią relację, gdyż inne podejście może kogoś skrzywdzić.

Załącznik nr 3

Biblioteka

Załącznik nr 4

Zadajemy dziecku pytania:

-  Co to jest biblioteka?

-  Jak wygląda to miejsce?

- Czego w bibliotece jest bardzo dużo?

-  Czy wiesz, kim jest bibliotekarz?

- Na czym polega jego praca?

-  Czy w bibliotece można kupić książki?

- Jak nazywa się miejsce, gdzie kupujemy książki?

-  Pokaż zdjęcia, które przedstawiają osoby uczące się w bibliotece.

- Co można w bibliotece robić, a czego nie wolno.

- Dlaczego w bibliotece powinno się zachować ciszę?

- Dlaczego w bibliotece nie wolno jeść?

- Jak należy dbać o książki?

 

 Kodowanka – zabawa z literami.

Szary papier, marker, mazaki, klocek. Rysujemy na szarym papierze kratownicę o rozmiarach 5 x 5. W dowolnym kwadracie zapisujemy literę P, a także w dowolnym kwadracie umieszczamy klocek, będzie to miejsce startu. Zadaniem dziecka jest rozpisać, za pomocą strzałek, trasę, jaką należy przebyć od startu do pola z literą P. Po wykonaniu zadania  wspólnie z dzieckiem sprawdzamy poprawność kodów.

 Na balu u Kopciuszka – zabawa ruchowa w formie tańca.

Mówimy że ,dziecko  dostało zaproszenie na bal u Kopciuszka. Aby przygotować się do tego balu, musi wymyśleć fajny taniec.

MIŁEJ ZABAWY !

Data dodania: 2022-02-08 23:50:44
Data edycji: 2022-02-08 23:53:54
Ilość wyświetleń: 191
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej