WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

08.05.2020r

08.05.2020r

 

Rozmowy wiatru     -     temat dnia

 

  • „Bawimy się w teatr” – zabawy dramowe,

 kształtowanie wyobraźni i kreatywności, umiejętności wchodzenia w role, przełamywanie nieśmiałości.

Tworzymy sytuacje poszerzające doświadczenia dzieci. Za pomocą pantomimy dziecko prezentują sytuacje, emocje, zachowania.

 Propozycje scenek do odegrania:

 – idziemy z balonami, wieje silny wiatr,

– trzymamy wyrywający się na wietrze latawiec,

 – brniemy po błocie w za dużych kaloszach,

 – odczuwamy smutek po stracie balonika,

 – przechodzimy przez ruchliwą ulicę,

 – odczuwamy radość z powrotu mamy,

 – naśladujemy mężczyznę przyklejającego plakaty (przyjeżdża samochodem, wchodzi na drabinę, smaruje klejem fragment tablicy, schodzi, przestawia drabinę, wchodzi, kończy smarować tablicę, rozwija plakaty, wiatr usiłuje mu wyrwać je z dłoni, przykleja część, przestawia drabinę i dokleja następne),

– naśladujemy pilota (zakłada mundur, czapkę, przygotowuje dokumenty lotu, wkłada je do teczki, idzie do samolotu, wsiada, sprawdza przyciski w kabinie, startuje, pilotuje samolot, ląduje).

 Następnie dziecko z rodzicem, wykorzystując posiadaną wiedzę o porach roku, rodzajach wiatru oraz jego roli i  skutkach działania, wymyślają, czego mogłoby dotyczyć przedstawienie pt. „Wiatr”.

Wyznaczają role i przygotowują proste stroje. Przyczepiają do ubrań paski krepiny, folii, gazet. W inscenizacji wykorzystują piosenki o wietrze i powietrzu. Robią próbę. Na gotowy występ zapraszają dzieci z młodszej grupy. Pomoce: paski krepiny, folii, gazet

  • „Wiatr” – ćwiczenie grafomotoryczne,

-  przyporządkowanie zgodnie z kolorem,

-  dopełnianie zbiorów sześcioelementowych

(karta pracy).

 Zadaniem dzieci jest dorysowanie brakujących elementów latawców po śladzie oraz doklejenie kokardek w barwach odpowiadających latawcom (tyle, aby razem było ich sześć).

 Pomoce: „Karty pracy. Powietrze” s. 9, kredki   

 DODATKOWA ZABAWA MUZYCZNA:

  • „Dwa wiatry” – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Wesoły wiatr”,

-  rozwijanie poczucia orientacji w przestrzeni,

-  umiejętności spontanicznego tańca i koncentracji uwagi.

 Przygotowujemy szarfy lub (paski krepy, chustki.. ) w dwóch kolorach, np. zielonym i żółtym, a następnie dziecko  dobiera się z rodzicem w paramy, tak aby w parze każdy  miał inny kolor szarfy.  W parach ustawiamy się twarzami do siebie.

CD Piosenki i utwory do słuchania – „Wesoły wiatr” nr 16

 Pierwsza zwrotka: podczas pierwszej połowy zwrotki, na słowach:

Wesoły wiatr pędzi przez świat, wiruje, tańczy, wieje uczestnik z zieloną szarfą tańczy spontanicznie wokół uczestnika,  którzy w tym czasie stoją nieruchomo.

 W drugiej połowie zwrotki, od słów:

 Na liściach gra, przed siebie gna. Czy słyszysz, jak się śmieje?

 następuje zmiana – uczestnik z żółtą szarfą tańczy wokół swojego partnera lub partnera, którzy stoi nieruchomo.

 Druga zwrotka:

 Uczestnik zabawy  z zieloną szarfą biegnie na palcach (niezbyt szybko), zmieniając często kierunki. Uczestnik  z pary –  z żółtą szarfą biegnie zaraz za nim, po jego „śladzie”.

 W drugiej połowie zwrotki następuje zmiana osoby prowadzącej w parze:

 Uczestnik z zieloną szarfą biegnie śladem uczestnika z szarfą żółtą.

Pomoce: CD Piosenki i utwory do słuchania – „Wesoły wiatr” nr 16, szarfy w dwóch kolorach

Data dodania: 2020-05-07 21:58:12
Data edycji: 2020-05-07 21:59:20
Ilość wyświetleń: 535
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej