WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

08.05.2020r

08.05.2020r

 

Rozmowy wiatru     -     temat dnia

 

  • „Bawimy się w teatr” – zabawy dramowe,

 kształtowanie wyobraźni i kreatywności, umiejętności wchodzenia w role, przełamywanie nieśmiałości.

Tworzymy sytuacje poszerzające doświadczenia dzieci. Za pomocą pantomimy dziecko prezentują sytuacje, emocje, zachowania.

 Propozycje scenek do odegrania:

 – idziemy z balonami, wieje silny wiatr,

– trzymamy wyrywający się na wietrze latawiec,

 – brniemy po błocie w za dużych kaloszach,

 – odczuwamy smutek po stracie balonika,

 – przechodzimy przez ruchliwą ulicę,

 – odczuwamy radość z powrotu mamy,

 – naśladujemy mężczyznę przyklejającego plakaty (przyjeżdża samochodem, wchodzi na drabinę, smaruje klejem fragment tablicy, schodzi, przestawia drabinę, wchodzi, kończy smarować tablicę, rozwija plakaty, wiatr usiłuje mu wyrwać je z dłoni, przykleja część, przestawia drabinę i dokleja następne),

– naśladujemy pilota (zakłada mundur, czapkę, przygotowuje dokumenty lotu, wkłada je do teczki, idzie do samolotu, wsiada, sprawdza przyciski w kabinie, startuje, pilotuje samolot, ląduje).

 Następnie dziecko z rodzicem, wykorzystując posiadaną wiedzę o porach roku, rodzajach wiatru oraz jego roli i  skutkach działania, wymyślają, czego mogłoby dotyczyć przedstawienie pt. „Wiatr”.

Wyznaczają role i przygotowują proste stroje. Przyczepiają do ubrań paski krepiny, folii, gazet. W inscenizacji wykorzystują piosenki o wietrze i powietrzu. Robią próbę. Na gotowy występ zapraszają dzieci z młodszej grupy. Pomoce: paski krepiny, folii, gazet

  • „Wiatr” – ćwiczenie grafomotoryczne,

-  przyporządkowanie zgodnie z kolorem,

-  dopełnianie zbiorów sześcioelementowych

(karta pracy).

 Zadaniem dzieci jest dorysowanie brakujących elementów latawców po śladzie oraz doklejenie kokardek w barwach odpowiadających latawcom (tyle, aby razem było ich sześć).

 Pomoce: „Karty pracy. Powietrze” s. 9, kredki   

 DODATKOWA ZABAWA MUZYCZNA:

  • „Dwa wiatry” – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence „Wesoły wiatr”,

-  rozwijanie poczucia orientacji w przestrzeni,

-  umiejętności spontanicznego tańca i koncentracji uwagi.

 Przygotowujemy szarfy lub (paski krepy, chustki.. ) w dwóch kolorach, np. zielonym i żółtym, a następnie dziecko  dobiera się z rodzicem w paramy, tak aby w parze każdy  miał inny kolor szarfy.  W parach ustawiamy się twarzami do siebie.

CD Piosenki i utwory do słuchania – „Wesoły wiatr” nr 16

 Pierwsza zwrotka: podczas pierwszej połowy zwrotki, na słowach:

Wesoły wiatr pędzi przez świat, wiruje, tańczy, wieje uczestnik z zieloną szarfą tańczy spontanicznie wokół uczestnika,  którzy w tym czasie stoją nieruchomo.

 W drugiej połowie zwrotki, od słów:

 Na liściach gra, przed siebie gna. Czy słyszysz, jak się śmieje?

 następuje zmiana – uczestnik z żółtą szarfą tańczy wokół swojego partnera lub partnera, którzy stoi nieruchomo.

 Druga zwrotka:

 Uczestnik zabawy  z zieloną szarfą biegnie na palcach (niezbyt szybko), zmieniając często kierunki. Uczestnik  z pary –  z żółtą szarfą biegnie zaraz za nim, po jego „śladzie”.

 W drugiej połowie zwrotki następuje zmiana osoby prowadzącej w parze:

 Uczestnik z zieloną szarfą biegnie śladem uczestnika z szarfą żółtą.

Pomoce: CD Piosenki i utwory do słuchania – „Wesoły wiatr” nr 16, szarfy w dwóch kolorach

Data dodania: 2020-05-07 21:58:12
Data edycji: 2020-05-07 21:59:20
Ilość wyświetleń: 473
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej