Temat dnia: „Moje zabawy na powietrzu”
Cele główne:
− rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
− rozwijanie sprawności manualnej.
1. Rysowany wierszyk Słońce (według pomysłu autora).
Dzieci rysują według tekstu wierszyka.
Rysuję kółeczko,
żółciutkie, gorące.
Dorysuję kreseczki
i otrzymam słońce.
2. Kolorowe piłeczki – ćwiczenia klasyfikacyjne.
Do zabawy potrzebna będzie: mała piłki.
Dziecko dobiera sobie parę (parą może być brat, siostra lub rodzic). Para
dostaje piłeczkę. Dziecko ćwiczy w parze:
do siebie.
toczą je do partnerów.
3. Segregowanie kół z papieru lub kolorowych piłeczek.
Do zabawy potrzebne będą: obręcze lub szarfy, papierowe koła (mogą być piłeczki) w
pięciu kolorach (różowe, zielone, białe, żółte i pomarańczowe).
W pojemniku znajdują się koła/ piłki tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Na
podłodze leżą obręcze/szarfy (pięć). Prosimy dziecko, żeby umieściło w obręczach
określone koła, np.
− w pierwszej obręczy – różowe,
− w drugiej – zielone,
− w trzeciej – białe,
− w czwartej – żółte,
− w piątej – pomarańczowe.
Dziecko segreguje koła/piłeczki pod względem kolorów. Liczy koła w każdym kolorze.
Wskazuje obręcz z największą liczbą koła, a potem – z najmniejszą.
Dziecko porównuje liczbę kół z obręczy, w której było ich najwięcej, z tymi, których było
najmniej, układając je w pary.
4. Moje zabawy na powietrzu – kochane dzieci obejrzyjcie obrazki i
odpowiedzcie mamie na pytania
Załącznik nr 1 – Zabawy dzieci na świeżym powietrzu
− Co robią dzieci? (Jeżdżą na rowerach, biegają, grają w piłkę, zjeżdżają
ze zjeżdżalni).
− Czy ty też lubisz zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubisz
najbardziej?
Dziecko naśladuje czynności, o których jest mowa w rymowance. (Drogi Rodzicu proszę
zrobić przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało czas na naśladowanie danej
czynności).
Janek lubi biegać.
Julek – jeździć na rowerze,
Hania – na leżaku spać.
A ja – w kosza grać.
− Czy wszystkie dzieci odpoczywają podczas ruchu?
5. Praca plastyczna - malowanie scen realnych .
Do wykonania pracy potrzebne będą: kartka, farby, pędzle.
Poprośmy dziecko, żeby namalowało siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu.
Proszę zwrócić uwagę, żeby dziecko malowało końcówką pędzla i płukało go przed
użyciem farby w innym kolorze.
6. Karta pracy, cz. 2, nr 25.
− Rysujcie po śladach szprych w kołach rowerowych.
7. Zabawa przy piosence Wyścig rowerem (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).
https://soundcloud.com/user-956760406/wy-cig-rowerem-s-i-muz-danuta
I.
Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.
Kiedy rowerem pędzę w dal,
w uszach mi świszcze wiatr.
Zostawiam z tyłu łąkę, las,
pozdrawiam każdy kwiat.
Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,
kiedy pędzę na rowerze, cha,
kiedy pędzę na rowerze, hu,
kręcę, ile tchu.
II.
Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.
Kiedy rowerem pędzę w dal,
drogę do mety znam.
przyciskam mocniej, no i znów
medal ze złota mam.
Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,
Przy pierwszych częściach zwrotek dziecko leży na dywanie i naśladuje pedałowanie.
Przy drugich częściach zwrotek – trzyma na niby kierownice porusza się po pokoju.
Podczas refrenu, w staniu, porusza nogami w miejscu i klaszcze w dłonie przy słowach:
hej, cha, hu.
Miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13