WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

08.04.2021 r. - ''MOJE ZABAWY NA POWIETRZU''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Moje zabawy na powietrzu”

 

Cele główne:

 

− rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

− rozwijanie sprawności manualnej.

 

1. Rysowany wierszyk Słońce (według pomysłu autora).

 

Dzieci rysują według tekstu wierszyka.

Rysuję kółeczko,

żółciutkie, gorące.

Dorysuję kreseczki

i otrzymam słońce.

 

2. Kolorowe piłeczki – ćwiczenia klasyfikacyjne.

 

  • Ćwiczenia z piłeczką.

 

Do zabawy potrzebna będzie: mała piłki.

 

Dziecko dobiera sobie parę (parą może być brat, siostra lub rodzic). Para

 

dostaje  piłeczkę. Dziecko ćwiczy w  parze:

 

  • W siadzie rozkrocznym, dzieci znajdują się naprzeciwko siebie i toczą

 

do siebie.

 

  • W staniu – rzucają piłeczkę do siebie.

 

  • Na czworakach, w pewnej odległości od siebie – popychają piłeczki głowami,

 

toczą je do partnerów.

 

3. Segregowanie kół z papieru lub kolorowych piłeczek.

 

Do zabawy potrzebne będą: obręcze lub szarfy, papierowe koła (mogą być piłeczki) w

pięciu kolorach (różowe, zielone, białe, żółte i pomarańczowe).

 

W pojemniku znajdują się koła/ piłki tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Na

podłodze leżą obręcze/szarfy (pięć).  Prosimy dziecko, żeby umieściło w obręczach

określone koła, np.

 

− w pierwszej obręczy – różowe,

− w drugiej – zielone,

− w trzeciej – białe,

− w czwartej – żółte,

− w piątej – pomarańczowe.

 

Dziecko segreguje koła/piłeczki pod względem kolorów. Liczy koła w każdym kolorze.

Wskazuje obręcz z największą liczbą koła, a potem – z najmniejszą.

 

  • Porównywanie liczby kół/piłeczek.

 

Dziecko porównuje liczbę kół z obręczy, w której było ich najwięcej, z tymi, których było

najmniej, układając je w pary.

 

4. Moje zabawy na powietrzu – kochane dzieci obejrzyjcie obrazki i

odpowiedzcie mamie na pytania

 

  Załącznik nr 1 – Zabawy dzieci na świeżym powietrzu

 

 

− Co robią dzieci? (Jeżdżą na rowerach, biegają, grają w piłkę, zjeżdżają

ze zjeżdżalni).

 

− Czy ty też lubisz zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubisz

najbardziej?

 

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

 

Dziecko naśladuje czynności, o których jest mowa w rymowance. (Drogi Rodzicu proszę

zrobić przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało czas na naśladowanie danej

czynności).

 

Janek lubi biegać.

Julek jeździć na rowerze,

Hania na leżaku spać.

A ja w kosza grać.

 

− Czy wszystkie dzieci odpoczywają podczas ruchu?

 

5. Praca plastyczna - malowanie scen realnych .

 

Do wykonania pracy potrzebne będą: kartka, farby, pędzle.

 Poprośmy dziecko, żeby namalowało siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

Proszę zwrócić uwagę, żeby dziecko malowało końcówką pędzla i płukało go przed

użyciem farby w innym kolorze.

 

6. Karta pracy, cz. 2, nr 25.

 

− Rysujcie po śladach szprych w kołach rowerowych.

 

 

7. Zabawa przy piosence Wyścig rowerem (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

 

https://soundcloud.com/user-956760406/wy-cig-rowerem-s-i-muz-danuta

 

I.

Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

w uszach mi świszcze wiatr.

Zostawiam z tyłu łąkę, las,

pozdrawiam każdy kwiat.

 

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,

kiedy pędzę na rowerze, cha,

kiedy pędzę na rowerze, hu,

kręcę, ile tchu.

 II.

Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

drogę do mety znam.

przyciskam mocniej, no i znów

medal ze złota mam.

 

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,

 

 

Przy pierwszych częściach zwrotek dziecko leży na dywanie i naśladuje pedałowanie.

Przy drugich częściach zwrotek – trzyma na niby kierownice porusza się po pokoju.

Podczas refrenu, w staniu, porusza nogami w miejscu i klaszcze w dłonie przy słowach:

hej, cha, hu.

 

Miłej zabawy!

Data dodania: 2021-04-07 22:07:45
Data edycji: 2022-01-04 22:29:20
Ilość wyświetleń: 312
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej