WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

08.04.2021 r. - ''MOJE ZABAWY NA POWIETRZU''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: „Moje zabawy na powietrzu”

 

Cele główne:

 

− rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

− rozwijanie sprawności manualnej.

 

1. Rysowany wierszyk Słońce (według pomysłu autora).

 

Dzieci rysują według tekstu wierszyka.

Rysuję kółeczko,

żółciutkie, gorące.

Dorysuję kreseczki

i otrzymam słońce.

 

2. Kolorowe piłeczki – ćwiczenia klasyfikacyjne.

 

  • Ćwiczenia z piłeczką.

 

Do zabawy potrzebna będzie: mała piłki.

 

Dziecko dobiera sobie parę (parą może być brat, siostra lub rodzic). Para

 

dostaje  piłeczkę. Dziecko ćwiczy w  parze:

 

  • W siadzie rozkrocznym, dzieci znajdują się naprzeciwko siebie i toczą

 

do siebie.

 

  • W staniu – rzucają piłeczkę do siebie.

 

  • Na czworakach, w pewnej odległości od siebie – popychają piłeczki głowami,

 

toczą je do partnerów.

 

3. Segregowanie kół z papieru lub kolorowych piłeczek.

 

Do zabawy potrzebne będą: obręcze lub szarfy, papierowe koła (mogą być piłeczki) w

pięciu kolorach (różowe, zielone, białe, żółte i pomarańczowe).

 

W pojemniku znajdują się koła/ piłki tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Na

podłodze leżą obręcze/szarfy (pięć).  Prosimy dziecko, żeby umieściło w obręczach

określone koła, np.

 

− w pierwszej obręczy – różowe,

− w drugiej – zielone,

− w trzeciej – białe,

− w czwartej – żółte,

− w piątej – pomarańczowe.

 

Dziecko segreguje koła/piłeczki pod względem kolorów. Liczy koła w każdym kolorze.

Wskazuje obręcz z największą liczbą koła, a potem – z najmniejszą.

 

  • Porównywanie liczby kół/piłeczek.

 

Dziecko porównuje liczbę kół z obręczy, w której było ich najwięcej, z tymi, których było

najmniej, układając je w pary.

 

4. Moje zabawy na powietrzu – kochane dzieci obejrzyjcie obrazki i

odpowiedzcie mamie na pytania

 

  Załącznik nr 1 – Zabawy dzieci na świeżym powietrzu

 

 

− Co robią dzieci? (Jeżdżą na rowerach, biegają, grają w piłkę, zjeżdżają

ze zjeżdżalni).

 

− Czy ty też lubisz zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubisz

najbardziej?

 

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

 

Dziecko naśladuje czynności, o których jest mowa w rymowance. (Drogi Rodzicu proszę

zrobić przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało czas na naśladowanie danej

czynności).

 

Janek lubi biegać.

Julek jeździć na rowerze,

Hania na leżaku spać.

A ja w kosza grać.

 

− Czy wszystkie dzieci odpoczywają podczas ruchu?

 

5. Praca plastyczna - malowanie scen realnych .

 

Do wykonania pracy potrzebne będą: kartka, farby, pędzle.

 Poprośmy dziecko, żeby namalowało siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu.

Proszę zwrócić uwagę, żeby dziecko malowało końcówką pędzla i płukało go przed

użyciem farby w innym kolorze.

 

6. Karta pracy, cz. 2, nr 25.

 

− Rysujcie po śladach szprych w kołach rowerowych.

 

 

7. Zabawa przy piosence Wyścig rowerem (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

 

https://soundcloud.com/user-956760406/wy-cig-rowerem-s-i-muz-danuta

 

I.

Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

w uszach mi świszcze wiatr.

Zostawiam z tyłu łąkę, las,

pozdrawiam każdy kwiat.

 

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,

kiedy pędzę na rowerze, cha,

kiedy pędzę na rowerze, hu,

kręcę, ile tchu.

 II.

Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

drogę do mety znam.

przyciskam mocniej, no i znów

medal ze złota mam.

 

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,

 

 

Przy pierwszych częściach zwrotek dziecko leży na dywanie i naśladuje pedałowanie.

Przy drugich częściach zwrotek – trzyma na niby kierownice porusza się po pokoju.

Podczas refrenu, w staniu, porusza nogami w miejscu i klaszcze w dłonie przy słowach:

hej, cha, hu.

 

Miłej zabawy!

Data dodania: 2021-04-07 22:07:45
Data edycji: 2022-01-04 22:29:20
Ilość wyświetleń: 353
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej