WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

08.02.2022r. Nasze mocne strony - nauka zdalna

08.02.2022r. Nasze mocne strony - nauka zdalna

„Nasze mocne strony”

  • „Budujemy mrowisko” – zabawa logopedyczna. Dziecko otrzymuje kartkę, słomkę i ziarnka maku lub igły z drzew. Wyjaśniamy, że zadaniem dziecka jest utworzenie mrowiska. Dziecko przytrzymuje słomkę jedynie wargami (zwracamy uwagę, by znajdowała się na środku warg), dziecko wciąga powietrze nosem, a następnie delikatnie dmucha na materiał leżący na kartce tak, by osiągnąć pożądany kształt kopczyka.

    Pomoce: słomki do napojów, ziarenka maku lub igiełki z drzew, kartka formatu A4
  • „Pracowity jak mrówka” – wyjaśnienie znaczenia powiedzenia. Oglądamy z dzieckiem albumy przyrodnicze lub filmy poświęcone życiu mrówek i ich pracy dla społeczności. Zastanawiamy się wspólnie, o kim można powiedzieć, że jest pracowity jak mrówka. Organizujemy burzę mózgów. Prosimy dziecko o przytoczenie innych powiedzeń związanych ze zwierzętami, np.
  • Uparty jak osioł.
  • Dumny jak paw.
  • Głodny jak wilk.
  • Chytry jak lis.
  • Odważny jak.
  • Zdrowy jak ryba.
  • Zwinny jak małpa.
  • Zły jak osa.
  • Łagodny jak baranek.
  • Ciężki jak słoń.
  • Powolny jak żółw.

Pomoce: atlasy, albumy, filmy o mrówkach

  • „Moje mocne strony” – autoprezentacja. Prosimy dziecko o wyjaśnienie słów „mocne strony”, „zaleta”. Dajemy mu chwilę na zastanowienie. Dziecko znajduje w sobie pozytywną cechę, umiejętność, o której chciałoby powiedzieć np.: Jestem Ania, moją mocną stroną jest… . Do zabawy można też wykorzystać lusterko, które przeglądającej się osobie pomoże odszukać jej dobre cechy, związane z wyglądem, można też zaprosić pozostałych członków rodziny.

Pomoce: lusterko

  • „Litera R” – poznanie zapisu drukowanej i pisanej litery, karta pracy (wykonamy razem w przedszkolu po powrocie dzieci). Pokazujemy zdjęcie lub rysunek akwarium z rybami. Rozmawiamy z dzieckiem na temat akwarium. Podajemy dziecku kartkę A4 z narysowanymi konturami akwarium oraz kopertę z konturami 5 rybek do wycięcia i pomalowania

farbami lub pokolorowania kredkami. W akwarium dziecko rysuje: piasek, rośliny, kamyki, muszelki i wodę oraz wycina rybki. Podajemy dziecku słomkę lub rureczkę. Dziecko przykłada słomkę do rybki i wciąga ustami powietrze, tak aby rybka przyczepiła się do słomki. Następnie przenosi

rybkę do akwarium. Dziecko kilkukrotnie powtarza to ćwiczenie oddechowe, a później przykleja rybki w akwarium. Prezentujemy dziecku drukowaną i pisaną literę r i R, a później piszemy literę na kartce. Zwracamy uwagę na kierunek pisania i wielkość liter. Dajemy dziecku kopertę z sylabami, z których dziecko układa wyrazy i nakleja na kartce. Dzieci podaje każdy wyraz wypowiedziany sylabami, robiąc przerwy między nimi, np. dziecko mówi ry, 3 razy klaszcze i podaje ba lub ko, 3 razy klaszcze, ra, 3 razy klaszcze, le. Następnie głośno mówi ryba lub korale. W celu utrwalenia znajomości kształtu litery dziecko przygląda się prezentowanym literom na karcie pracy, a następnie kilka razy wodzi palcem po wzorze liter. Następnie dzieli na głoski nazwy obrazków oraz układa z naklejek podpisy pod obrazkami i otacza pętlą wszystkie litery r. Kolorują literę R według podanego kodu. Na kolejnej stronie czyta sylaby i zdania, nazywając obrazki. Na zakończenie rysuje szlaczek, a następnie kilkakrotnie pisze r i R, najpierw palcem po śladzie, a potem ołówkiem, zaczynając od kropki, zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałkę.

Pomoce: kartka A4 z narysowanymi konturami akwarium, kontury 5 rybek różnego kształtu, długości ok. 5 cm , słomka lub rurka, kredki lub farby, kopertay z sylabami do ułożenia wyrazów, w 1. kopercie są sylaby do wyrazów z ra w nagłosie: rata, rana, rama, rada, raki; w 2. kopercie sylaby do wyrazów z ra w wygłosie: para, kura, kora, pora, kara; w 3. kopercie sylaby do wyrazów z ry w nagłosie i wygłosie: ryby, rury, dary, tory, rymy; w 4. kopercie (trudniejsze cztery wyrazy trzysylabowe); litera, korale, korona, buraki, „Karty pracy” cz. 3, s. 11–12

  • „Sprawdź, w czym jesteś najlepszy” – ćwiczenia gimnastyczne; zestaw XXXVII - załącznik 2

Pomoce: ławeczki, drabinki, lina, pachołki, łyżki stołowe, piłeczki pingpongowe, woreczki, stoper, kosz do koszykówki, piłka - wykonujemy ćwiczenia w miarę możliwości, można zastąpić je inną aktywnością ruchową, mile widziana aktywność na świeżym powietrzu.

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2022-02-08 09:10:45
Data edycji: 2022-02-08 09:47:11
Ilość wyświetleń: 213
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej