„Nasze mocne strony”
Pomoce: atlasy, albumy, filmy o mrówkach
Pomoce: lusterko
farbami lub pokolorowania kredkami. W akwarium dziecko rysuje: piasek, rośliny, kamyki, muszelki i wodę oraz wycina rybki. Podajemy dziecku słomkę lub rureczkę. Dziecko przykłada słomkę do rybki i wciąga ustami powietrze, tak aby rybka przyczepiła się do słomki. Następnie przenosi
rybkę do akwarium. Dziecko kilkukrotnie powtarza to ćwiczenie oddechowe, a później przykleja rybki w akwarium. Prezentujemy dziecku drukowaną i pisaną literę r i R, a później piszemy literę na kartce. Zwracamy uwagę na kierunek pisania i wielkość liter. Dajemy dziecku kopertę z sylabami, z których dziecko układa wyrazy i nakleja na kartce. Dzieci podaje każdy wyraz wypowiedziany sylabami, robiąc przerwy między nimi, np. dziecko mówi ry, 3 razy klaszcze i podaje ba lub ko, 3 razy klaszcze, ra, 3 razy klaszcze, le. Następnie głośno mówi ryba lub korale. W celu utrwalenia znajomości kształtu litery dziecko przygląda się prezentowanym literom na karcie pracy, a następnie kilka razy wodzi palcem po wzorze liter. Następnie dzieli na głoski nazwy obrazków oraz układa z naklejek podpisy pod obrazkami i otacza pętlą wszystkie litery r. Kolorują literę R według podanego kodu. Na kolejnej stronie czyta sylaby i zdania, nazywając obrazki. Na zakończenie rysuje szlaczek, a następnie kilkakrotnie pisze r i R, najpierw palcem po śladzie, a potem ołówkiem, zaczynając od kropki, zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałkę.
Pomoce: kartka A4 z narysowanymi konturami akwarium, kontury 5 rybek różnego kształtu, długości ok. 5 cm , słomka lub rurka, kredki lub farby, kopertay z sylabami do ułożenia wyrazów, w 1. kopercie są sylaby do wyrazów z ra w nagłosie: rata, rana, rama, rada, raki; w 2. kopercie sylaby do wyrazów z ra w wygłosie: para, kura, kora, pora, kara; w 3. kopercie sylaby do wyrazów z ry w nagłosie i wygłosie: ryby, rury, dary, tory, rymy; w 4. kopercie (trudniejsze cztery wyrazy trzysylabowe); litera, korale, korona, buraki, „Karty pracy” cz. 3, s. 11–12
Pomoce: ławeczki, drabinki, lina, pachołki, łyżki stołowe, piłeczki pingpongowe, woreczki, stoper, kosz do koszykówki, piłka - wykonujemy ćwiczenia w miarę możliwości, można zastąpić je inną aktywnością ruchową, mile widziana aktywność na świeżym powietrzu.
Pozdrawiam JGP
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13