WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

08.02.2022r. Nasze mocne strony - nauka zdalna

08.02.2022r. Nasze mocne strony - nauka zdalna

„Nasze mocne strony”

  • „Budujemy mrowisko” – zabawa logopedyczna. Dziecko otrzymuje kartkę, słomkę i ziarnka maku lub igły z drzew. Wyjaśniamy, że zadaniem dziecka jest utworzenie mrowiska. Dziecko przytrzymuje słomkę jedynie wargami (zwracamy uwagę, by znajdowała się na środku warg), dziecko wciąga powietrze nosem, a następnie delikatnie dmucha na materiał leżący na kartce tak, by osiągnąć pożądany kształt kopczyka.

    Pomoce: słomki do napojów, ziarenka maku lub igiełki z drzew, kartka formatu A4
  • „Pracowity jak mrówka” – wyjaśnienie znaczenia powiedzenia. Oglądamy z dzieckiem albumy przyrodnicze lub filmy poświęcone życiu mrówek i ich pracy dla społeczności. Zastanawiamy się wspólnie, o kim można powiedzieć, że jest pracowity jak mrówka. Organizujemy burzę mózgów. Prosimy dziecko o przytoczenie innych powiedzeń związanych ze zwierzętami, np.
  • Uparty jak osioł.
  • Dumny jak paw.
  • Głodny jak wilk.
  • Chytry jak lis.
  • Odważny jak.
  • Zdrowy jak ryba.
  • Zwinny jak małpa.
  • Zły jak osa.
  • Łagodny jak baranek.
  • Ciężki jak słoń.
  • Powolny jak żółw.

Pomoce: atlasy, albumy, filmy o mrówkach

  • „Moje mocne strony” – autoprezentacja. Prosimy dziecko o wyjaśnienie słów „mocne strony”, „zaleta”. Dajemy mu chwilę na zastanowienie. Dziecko znajduje w sobie pozytywną cechę, umiejętność, o której chciałoby powiedzieć np.: Jestem Ania, moją mocną stroną jest… . Do zabawy można też wykorzystać lusterko, które przeglądającej się osobie pomoże odszukać jej dobre cechy, związane z wyglądem, można też zaprosić pozostałych członków rodziny.

Pomoce: lusterko

  • „Litera R” – poznanie zapisu drukowanej i pisanej litery, karta pracy (wykonamy razem w przedszkolu po powrocie dzieci). Pokazujemy zdjęcie lub rysunek akwarium z rybami. Rozmawiamy z dzieckiem na temat akwarium. Podajemy dziecku kartkę A4 z narysowanymi konturami akwarium oraz kopertę z konturami 5 rybek do wycięcia i pomalowania

farbami lub pokolorowania kredkami. W akwarium dziecko rysuje: piasek, rośliny, kamyki, muszelki i wodę oraz wycina rybki. Podajemy dziecku słomkę lub rureczkę. Dziecko przykłada słomkę do rybki i wciąga ustami powietrze, tak aby rybka przyczepiła się do słomki. Następnie przenosi

rybkę do akwarium. Dziecko kilkukrotnie powtarza to ćwiczenie oddechowe, a później przykleja rybki w akwarium. Prezentujemy dziecku drukowaną i pisaną literę r i R, a później piszemy literę na kartce. Zwracamy uwagę na kierunek pisania i wielkość liter. Dajemy dziecku kopertę z sylabami, z których dziecko układa wyrazy i nakleja na kartce. Dzieci podaje każdy wyraz wypowiedziany sylabami, robiąc przerwy między nimi, np. dziecko mówi ry, 3 razy klaszcze i podaje ba lub ko, 3 razy klaszcze, ra, 3 razy klaszcze, le. Następnie głośno mówi ryba lub korale. W celu utrwalenia znajomości kształtu litery dziecko przygląda się prezentowanym literom na karcie pracy, a następnie kilka razy wodzi palcem po wzorze liter. Następnie dzieli na głoski nazwy obrazków oraz układa z naklejek podpisy pod obrazkami i otacza pętlą wszystkie litery r. Kolorują literę R według podanego kodu. Na kolejnej stronie czyta sylaby i zdania, nazywając obrazki. Na zakończenie rysuje szlaczek, a następnie kilkakrotnie pisze r i R, najpierw palcem po śladzie, a potem ołówkiem, zaczynając od kropki, zgodnie z kierunkiem wskazanym przez strzałkę.

Pomoce: kartka A4 z narysowanymi konturami akwarium, kontury 5 rybek różnego kształtu, długości ok. 5 cm , słomka lub rurka, kredki lub farby, kopertay z sylabami do ułożenia wyrazów, w 1. kopercie są sylaby do wyrazów z ra w nagłosie: rata, rana, rama, rada, raki; w 2. kopercie sylaby do wyrazów z ra w wygłosie: para, kura, kora, pora, kara; w 3. kopercie sylaby do wyrazów z ry w nagłosie i wygłosie: ryby, rury, dary, tory, rymy; w 4. kopercie (trudniejsze cztery wyrazy trzysylabowe); litera, korale, korona, buraki, „Karty pracy” cz. 3, s. 11–12

  • „Sprawdź, w czym jesteś najlepszy” – ćwiczenia gimnastyczne; zestaw XXXVII - załącznik 2

Pomoce: ławeczki, drabinki, lina, pachołki, łyżki stołowe, piłeczki pingpongowe, woreczki, stoper, kosz do koszykówki, piłka - wykonujemy ćwiczenia w miarę możliwości, można zastąpić je inną aktywnością ruchową, mile widziana aktywność na świeżym powietrzu.

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2022-02-08 09:10:45
Data edycji: 2022-02-08 09:47:11
Ilość wyświetleń: 271
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej