Temat dnia: „Chcę być sportowcem”
Cele główny:
− umuzykalnianie dzieci,
− rozwijanie sprawności fizycznej.
1. Ćwiczenia oddechowe - na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skor
"Rozpędzony pociąg".
Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych,mających
na celu pobudzanie przepony do pracy. Szybkie wypowiadanie zespołu głosek (czuk)
usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.
W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dziecko, powtarza za Rodzicem, naśladuje stukot
kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiada szeptem, raz głośniej, raz
ciszej: Czuk, czuk, czuk…
Pędzi pociąg, pędzi
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół
w lesie echem się niesie.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
Jadą ludzie pociągiem
dudni głośno sto kół,
pędzi pociąg szalony,
wiezie uczniów do szkół.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
– czuk, czuk, czuk…*
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
Coraz słabiej już słychać
pociągowe hałasy,
pociąg jest już daleko,
mija pola i lasy.
– Czuk, czuk, czuk…
– czuk, czuk, czuk…*
2. Słuchanie piosenki Chcę być sportowcem (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).
I.
Biegam bardzo szybko,
w piłkę dobrze gram,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać,
sportowcem chciałbym być,
trenować co dzień rano
i sprawnym zawsze być.
II.
Chodzę też na judo,
wiele chwytów znam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
III.
Jeżdżę na rowerze
i trenuję sam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
IV.
Pierwsze już medale
na swej półce mam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
Rozmowa na temat piosenki.
− Co ćwiczy chłopiec?
− Kim chciałby zostać?
https://soundcloud.com/user-956760406/chc-by-sportowcem-s-i-muz
3. Nauka refrenu fragmentami, metodą ze słuchu.
4. Zabawa przy piosence.
Podczas zwrotek (I – III) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie,
granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas zwrotki IV stai na baczność, jak
sportowcy udekorowani medalami. Podczas refrenu stoi i śpiewa razem z Rodzicem.
5. Zabawy z wykorzystaniem refrenu – Cicho – głośno.
Drogi Rodzicu umówcie się z dzieckiem, że gdy położycie palec na ustach, będą śpiewać
refren cicho. Gdy podniesiecie rękę do góry – będą śpiewać refren głośno.
6. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazet.
7. Zabawa Słoneczko
Dziecko stoi wyprostowane, wykonuje głęboki wdech. W czasie wdechu unosi ręce do
góry, wznosi się na palce, wypowiada słowa: Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem
wykonuje wydech, stojąc na całych stopach, i mówi: A zachodzi coraz niżej.
Miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13