WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

07.04.2020 Temat dnia: WIELKANOCNE TRADYCJE.

  1. Wielkanoc u języczka.

Zabawa rozwijająca aparat mowy. Drogi rodzicu przeczytaj bajeczkę. W czasie gdy rodzic czyta bajeczkę, dziecko wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

Tekst ,, Wielkanoc u języczka’’  ( załącznik )

  1. ,,Wielkanocna zabawa’’

Zapraszam do wielkanocnej zabawy. Dzieci obejrzyjcie obrazki ( załącznik ) Co one przedstawiają: zajączki, baranki, kurczaczki, pisanki. Przy dźwiękach dowolnej muzyki, poruszajcie się w określony sposób. Obrazki maja przypisane zachowania: zajączki kicają, baranki kłaniają się, kurczaczki machają skrzydełkami (rękami ugiętymi w łokciach), pisanki obracają się.

Rozmowa z rodzicami wyjaśniająca, z czym związane są te obrazki. Spróbujcie wspólnie odpowiedzieć na pytania.

-Jakie święta  związane z wiosną będziemy niedługo obchodzić?

-Jak w waszych domach wygląda przygotowanie do świąt?

-Jakie zwyczaje wielkanocne panują w waszych domach?

-Jak przygotowujecie się do Świąt Wielkanocnych?

-Z czym kojarzą się wam Święta Wielkanocne?

  1. ,,Wielkanocna palma’’  - praca plastyczna

                Proponuję przygotować: kolorowy papier, bibuła, krepina, wstążki, klej, nożyczki, kartkę A4

                Dzieci siadają przy stoliczku i wykonują wyklejankę z palmą wielkanocną. Miłej zabawy!

  1. ,,Wielkanocne zwyczaje’’

Rozmowa dzieci z rodzicami lub dziadkami na temat Wielkanocnych zwyczajów: święcenie palm, malowanie jajek, święcenie pokarmów.

  1. ,,Śmigus - dyngus’’

Przy dźwiękach dowolnej muzyki tańczymy, w momencie przerwy bierzemy wiaderko skradamy się na palcach i naśladujemy polewanie wodą z wiaderka.

Dzieci opowiadają, czy w waszych rodzinach pielęgnuje się tę tradycję i w jaki sposób. Zastanawiamy się wspólnie z rodzicami, jakich zasad należy przestrzegać, by śmigus – dyngus był dla wszystkich przyjemną tradycją.

  1. ,,Kaszubskie nuty’’

Zabawa słuchowo – wzrokowa. Zapraszam do wspólnej zabawy z rodzicami. Proszę o otwarcie KP3.41a i nazwanie przedmiotów widocznych na ilustracjach. Proszę o włączenie piosenki, która jest śpiewana w języku kaszubskim.

https://www.youtube.com/watch?v=K6Edk9EfaL4

 

Kaszubi mieszkają na północy Polski, nad morzem. Posłuchajcie słów i starajcie się wskazywać palcem te ilustracje, o których – waszym zdaniem – jest mowa w piosence.

Piosenka.

Po wysłuchaniu piosenki, postarajcie się opowiedzieć o tym, czy łatwo było rozpoznać znaczenie wszystkich słów. Dzieci powtarzają treść wyliczanki, wskazując ilustracje.

  1. Praca z KP3.41a – podczas słuchania piosenki pt. ,, Kaszubskie nuty’’ dzieci pokazują kolejne obrazki o próbują powtarzać nazwy przedstawionych na nich przedmiotów w języku kaszubskim. Stawiają krzyżyki pod tymi obrazkami, które przedstawiają przedmioty nazwane podobnie w języku kaszubskim i polszczyźnie ogólnej. ( załącznik ).

 

 

               

         

 

 

Data dodania: 2020-04-07 11:16:30
Data edycji: 2020-04-07 11:27:13
Ilość wyświetleń: 440
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej