Zabawa rozwijająca aparat mowy. Drogi rodzicu przeczytaj bajeczkę. W czasie gdy rodzic czyta bajeczkę, dziecko wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
Tekst ,, Wielkanoc u języczka’’ ( załącznik )
Zapraszam do wielkanocnej zabawy. Dzieci obejrzyjcie obrazki ( załącznik ) Co one przedstawiają: zajączki, baranki, kurczaczki, pisanki. Przy dźwiękach dowolnej muzyki, poruszajcie się w określony sposób. Obrazki maja przypisane zachowania: zajączki kicają, baranki kłaniają się, kurczaczki machają skrzydełkami (rękami ugiętymi w łokciach), pisanki obracają się.
Rozmowa z rodzicami wyjaśniająca, z czym związane są te obrazki. Spróbujcie wspólnie odpowiedzieć na pytania.
-Jakie święta związane z wiosną będziemy niedługo obchodzić?
-Jak w waszych domach wygląda przygotowanie do świąt?
-Jakie zwyczaje wielkanocne panują w waszych domach?
-Jak przygotowujecie się do Świąt Wielkanocnych?
-Z czym kojarzą się wam Święta Wielkanocne?
Proponuję przygotować: kolorowy papier, bibuła, krepina, wstążki, klej, nożyczki, kartkę A4
Dzieci siadają przy stoliczku i wykonują wyklejankę z palmą wielkanocną. Miłej zabawy!
Rozmowa dzieci z rodzicami lub dziadkami na temat Wielkanocnych zwyczajów: święcenie palm, malowanie jajek, święcenie pokarmów.
Przy dźwiękach dowolnej muzyki tańczymy, w momencie przerwy bierzemy wiaderko skradamy się na palcach i naśladujemy polewanie wodą z wiaderka.
Dzieci opowiadają, czy w waszych rodzinach pielęgnuje się tę tradycję i w jaki sposób. Zastanawiamy się wspólnie z rodzicami, jakich zasad należy przestrzegać, by śmigus – dyngus był dla wszystkich przyjemną tradycją.
Zabawa słuchowo – wzrokowa. Zapraszam do wspólnej zabawy z rodzicami. Proszę o otwarcie KP3.41a i nazwanie przedmiotów widocznych na ilustracjach. Proszę o włączenie piosenki, która jest śpiewana w języku kaszubskim.
https://www.youtube.com/watch?v=K6Edk9EfaL4
Kaszubi mieszkają na północy Polski, nad morzem. Posłuchajcie słów i starajcie się wskazywać palcem te ilustracje, o których – waszym zdaniem – jest mowa w piosence.
Piosenka.
Po wysłuchaniu piosenki, postarajcie się opowiedzieć o tym, czy łatwo było rozpoznać znaczenie wszystkich słów. Dzieci powtarzają treść wyliczanki, wskazując ilustracje.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13