WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

07.02.2022r. W drodze do sukcesu - nauka zdalna

07.02.2022r. W drodze do sukcesu - nauka zdalna

Drodzy Rodzice!

         Ze względu na kwarantannę dzisiejsze i jutrzejsze zajęcia odbywają się zdalnie. W tym tygodniu zajmiemy się sukcesem, temat tygodnia:
„W drodze do sukcesu”

Temat dnia: „Pracowity jak mrówka

 

 

 

 

  • „Pająki i mrówki” – na początek proponuję oglądanie albumów ze zdjęciami pająków i mrówek wykorzystaniem lup. Poproście dzieci o uważne przyjrzenie się ilustracjom. Dzieci analizują budowę ciała tych zwierząt,
    z pomocą rodzica nazywają części ich ciała, wyszukują różnice. Możecie przytoczyć dziecku poniższe informacje.

         Pająki należą do gromady pajęczaków. Ich ciało składa się
z głowotułowia i odwłoku, mają osiem odnóży krocznych. Pająki są zwierzętami drapieżnymi, ofiarę uśmiercają za pomocą jadu.
        Mrówki należą do gromady owadów. Ich ciało składa się z głowy, tułowia i odwłoku. Mają sześć odnóży krocznych. Mrówki tworzą społeczności, w których poszczególne osobniki mają swoje specjalizacje.
Są wszystko żerne, z przewagą pokarmu zwierzęcego
.

  • „Jeden czy wiele?” – zabawa dydaktyczna. Podajemy dziecku karteczki
    z literami y i i. Następnie pokazujemy ilustracje przedstawiające jeden element lub jego wielokrotność i mówimy, np.
    To jest kot, a to są koty. To jest rak, a to są raki.
    Pyta, która zaczarowana litera dodana na końcu wyrazu zamieniła jednego kota w dwa, jednego raka w wiele. Dziecko podnosi właściwą kartkę.
  • „W drodze do mrowiska” – doskonalenie percepcji wzrokowej z wykorzystaniem karty pracy. Dziecko przygląda się uważnie mrówkom, idącym przez mrowisko. Liczy mrówki w każdym kolorze, określa kierunki,
    w których idą. Następnie otaczają pętlami te mrówki, które idą w prawą stronę.
  • „W ośmiopiętrowym domu” – praca plastyczno-konstrukcyjna. Dziecko w parze z rodzicem na arkuszu papieru rysuje i ozdabia ośmiopiętrowy dom. Dom może mieć osiem okien, osiem kominów itp.
  • Jedziemy windą” – zabawa matematyczna. Dziecko dostaje centymetr krawiecki lub pasek papieru z wypisanymi w pionie cyframi od 0 do 10 oraz klocek. Dziecko jest windziarzem, a zabawy zaprasza rodzica lub starsze rodzeństwo, które jest lokatorem domu. Lokator podaje numer piętra, a windziarz przesuwa klocek na odpowiedni poziom.

Kolejne polecenia mogą brzmieć:

Poproszę dwa piętra niżej, które to będzie piętro?

Proszę trzy piętra w górę, które to będzie piętro?

Na podwórku:

  • „Pająk i mrówki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Wszystkie dzieci są mrówkami i poruszają się swobodnie w różnym tempie. Na hasło: Pająk! – nieruchomieją. „Mrówka”, która się poruszy, odpada z gry. Zabawa trwa do momentu wyłonienia zwycięzcy.
  • Inna wersja zabawy: na wyznaczonym terenie jedna osoba jest „pająkiem”. Reszta to „mrówki”, które stoją zebrane po jednej stronie. Na sygnał „mrówki” przebiegają na drugą stronę, a „pająk” stara się je złapać. Złapane „mrówki” pomagają „pająkowi”.
  • „Pajęcza sieć” – wydeptywanie na śniegu lub piasku kształtu pajęczyny, zabawa zespołowa. Dzieci w kilkuosobowych drużynach wydeptują na śniegu pajęczyny. Kiedy sieci są gotowe, drużyny zamieniają się miejscami i chodzą po „pajęczynach”, starając się „nie spaść” z linii.

P.s. Oczywiście zabawy przekształcamy na własne potrzeby (jedno dziecko i rodzic lub zabawa dla całej Rodzinki:)

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2022-02-07 13:09:04
Data edycji: 2022-02-07 13:33:16
Ilość wyświetleń: 244
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej