WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

07.02.2022r. W drodze do sukcesu - nauka zdalna

07.02.2022r. W drodze do sukcesu - nauka zdalna

Drodzy Rodzice!

         Ze względu na kwarantannę dzisiejsze i jutrzejsze zajęcia odbywają się zdalnie. W tym tygodniu zajmiemy się sukcesem, temat tygodnia:
„W drodze do sukcesu”

Temat dnia: „Pracowity jak mrówka

 

 

 

 

  • „Pająki i mrówki” – na początek proponuję oglądanie albumów ze zdjęciami pająków i mrówek wykorzystaniem lup. Poproście dzieci o uważne przyjrzenie się ilustracjom. Dzieci analizują budowę ciała tych zwierząt,
    z pomocą rodzica nazywają części ich ciała, wyszukują różnice. Możecie przytoczyć dziecku poniższe informacje.

         Pająki należą do gromady pajęczaków. Ich ciało składa się
z głowotułowia i odwłoku, mają osiem odnóży krocznych. Pająki są zwierzętami drapieżnymi, ofiarę uśmiercają za pomocą jadu.
        Mrówki należą do gromady owadów. Ich ciało składa się z głowy, tułowia i odwłoku. Mają sześć odnóży krocznych. Mrówki tworzą społeczności, w których poszczególne osobniki mają swoje specjalizacje.
Są wszystko żerne, z przewagą pokarmu zwierzęcego
.

  • „Jeden czy wiele?” – zabawa dydaktyczna. Podajemy dziecku karteczki
    z literami y i i. Następnie pokazujemy ilustracje przedstawiające jeden element lub jego wielokrotność i mówimy, np.
    To jest kot, a to są koty. To jest rak, a to są raki.
    Pyta, która zaczarowana litera dodana na końcu wyrazu zamieniła jednego kota w dwa, jednego raka w wiele. Dziecko podnosi właściwą kartkę.
  • „W drodze do mrowiska” – doskonalenie percepcji wzrokowej z wykorzystaniem karty pracy. Dziecko przygląda się uważnie mrówkom, idącym przez mrowisko. Liczy mrówki w każdym kolorze, określa kierunki,
    w których idą. Następnie otaczają pętlami te mrówki, które idą w prawą stronę.
  • „W ośmiopiętrowym domu” – praca plastyczno-konstrukcyjna. Dziecko w parze z rodzicem na arkuszu papieru rysuje i ozdabia ośmiopiętrowy dom. Dom może mieć osiem okien, osiem kominów itp.
  • Jedziemy windą” – zabawa matematyczna. Dziecko dostaje centymetr krawiecki lub pasek papieru z wypisanymi w pionie cyframi od 0 do 10 oraz klocek. Dziecko jest windziarzem, a zabawy zaprasza rodzica lub starsze rodzeństwo, które jest lokatorem domu. Lokator podaje numer piętra, a windziarz przesuwa klocek na odpowiedni poziom.

Kolejne polecenia mogą brzmieć:

Poproszę dwa piętra niżej, które to będzie piętro?

Proszę trzy piętra w górę, które to będzie piętro?

Na podwórku:

  • „Pająk i mrówki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Wszystkie dzieci są mrówkami i poruszają się swobodnie w różnym tempie. Na hasło: Pająk! – nieruchomieją. „Mrówka”, która się poruszy, odpada z gry. Zabawa trwa do momentu wyłonienia zwycięzcy.
  • Inna wersja zabawy: na wyznaczonym terenie jedna osoba jest „pająkiem”. Reszta to „mrówki”, które stoją zebrane po jednej stronie. Na sygnał „mrówki” przebiegają na drugą stronę, a „pająk” stara się je złapać. Złapane „mrówki” pomagają „pająkowi”.
  • „Pajęcza sieć” – wydeptywanie na śniegu lub piasku kształtu pajęczyny, zabawa zespołowa. Dzieci w kilkuosobowych drużynach wydeptują na śniegu pajęczyny. Kiedy sieci są gotowe, drużyny zamieniają się miejscami i chodzą po „pajęczynach”, starając się „nie spaść” z linii.

P.s. Oczywiście zabawy przekształcamy na własne potrzeby (jedno dziecko i rodzic lub zabawa dla całej Rodzinki:)

Pozdrawiam JGP

Data dodania: 2022-02-07 13:09:04
Data edycji: 2022-02-07 13:33:16
Ilość wyświetleń: 192
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej