Temat dnia: Poznajemy Mikołaja
Cele:
Rozwijane kompetencje kluczowe:
Przebieg zajęć:
„W magazynie Mikołaja” -zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic rozpoczyna zabawę słowami: Zbliża się 6 grudnia i magazyn Mikołaja jest pełen zabawek. Zanim trafia do dzieci, biegają po magazynie. Uwaga! Zabawki nie chcą, by ktoś się dowiedział o ich harcach. Dlatego gdy usłyszą jakiś dźwięk, stają nieruchomo. Kiedy się upewnią, że są same bawią się w najlepsze. Dziecko naśladuje poruszanie się różnych zabawek, gdy rodzic klaśnie w dłonie staje nieruchomo.
„Sweter z guzikami” – zabawa matematyczna polegająca na dodawaniu lub odejmowaniu guzików na swetrze, zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek na kostce. Dziecko kolejno kula kostką, następnie liczy oczka na kostce i układa lub zabiera guziki ze swetra. Doskonalenie logicznego myślenia w trakcie ustalania i szukania możliwych rozwiązań (czy możemy zabrać lub dołożyć guziki). Kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu elementów. Pomoce do zajęć: szablon swetra z brystolu z zaznaczonymi miejscami na guziki; kostka do gry z oczkami; guziki.
„Ćwiczenia poranne”
1. Ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia w płaszczyźnie strzałkowej ,,Skłony, wyprost, klaśnięcie"– dzieci wykonują skłony w przód i w tył wzmacniające mięśnie grzbietu
i brzucha. Szarfę trzymają w górze, ręce wyprostowane. Skłon w przód – szarfę kładą na podłodze, wyprost, klaśnięcie nad głową, skłon, dzieci podnoszą szarfę w górę (4 razy)
2. Ćwiczenie kształtujące mięsnie tułowia w płaszczyźnie czołowej - ,,Skłony boczne". Dzieci wykonują skłony w bok, szarfy trzymają w wyprostowanych w górze rękach.
3. Ćwiczenia wieloznaczne: „Ubieramy się, rozbieramy się”
Przybory: szarfy : dzieci układają szarfę w kształcie kółka, w dość dużych odstępach, następnie wchodzą w nie i przyjmują pozycję wyprostowaną. Zadanie: na sygnał dźwiękowy dzieci przewlekają szarfy pośpiesznie od dołu, ku górze i ponownie układają je w kształcie kółka na podłodze.
4. Ćwiczenia rozciągające: „Gimnastyka Mikołaja”
Przybory: szarfy: dzieci stoją w rozkroku, trzymają szarfę oburącz za końce z rękami wzniesionymi ku górze. Zadanie: dzieci kołyszą się na boki nie odrywając stóp od podłoża, tak jak drzewa na wietrze (skłony boczne).
5. Ćwiczenia mięśni grzbietu: „Mycie pleców” Przybory: szarfy Przygotowanie: dzieci trzymają szarfę oburącz za końce, przekładają ją za plecy mając jedną rękę pod ramieniem a drugą nad ramieniem. Zadanie: dzieci przesuwają szarfę w górę i w dół, tak jakby chciały wytrzeć plecy.
6. „Mikołaj skrada się do choinki” Zabawa z elementem czworakowania- przechodzenie na czworakach przez wszystkie ułożone szarfy.
Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Przygody Mikołaja”. (załącznik nr1, 2)
Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic zadaje pytania:
Zabawa ruchowa „Sanie Mikołaja”
Dziecko staje przed rodzicem (dziecko jest reniferem a rodzic Mikołajem), rodzic kładzie dłonie na ramionach dziecka. Obie ręce położone ramionach renifera oznaczają, jedź prosto, klepniecie w prawe ramie oznacza skręć w prawo, klepniecie w lewe ramie oznacza skręć w lewo.
Śpiew poznanej piosenki o Prawdziwym Świętym Mikołaju.
Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=HKH1O6
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13