WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

06.05.2020 Temat dnia: Muzyka wokół nas.

06.05.2020  Temat dnia: Muzyka wokół nas.

Proponowane zadania dla dzieci:

 

Zestaw ćwiczeń porannych:

-,,Miesiące w roku’’ – dzieci wysuwają jedną nogę do przodu z podskokiem, następnie zamieniają nogi. Podczas przeskakiwania z nogi na nogę wymawiają kolejno nazwy miesięcy. Zabawa może być prowadzona w różnym tempie.

-,,Rulony’’ – do zabawy potrzebne będą: strona z gazety lub duża chusta. Dzieci leżą na brzuchu, dłonie trzymają na gazecie/chuście . Na hasło ,,zwijamy rulony’’ dzieci podnoszą ramiona, łokcie i dłonie i starają się zwinąć gazetę/chustę w rulon. Ćwiczenie powtarzamy 4 -5 razy.

-,,Sufit – podłoga’’ – dzieci maszerują po pokoju w rytm dźwięków wystukiwanych przez rodzica na dowolnym instrumencie. Podnoszą wysoko kolana. Na hasło ,,sufit’’ stają na palcach i podnoszą ręce. Na hasło ,,podłoga’’ kładą się na brzuchu. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

 

,,Memory obrazowo – naśladowcze’’

Do zabawy potrzebna będzie talia kart. Możecie wykorzystać obrazki z KP4.18a (załącznik) lub wykonać własną talię rysując dowolny instrument, przedmiot oraz jego dźwięk. Dzieci z przygotowanych kart rozgrywają grę według zasad memory. Parę stanowi obrazek ilustrujący przedmiot i obrazek z napisem określającym dźwięk wydobywany z tego przedmiotu.

Miłej zabawy!

 

,,Jaki to instrument?’’ – zabawa słuchowa.

Po włączeniu nagranego dźwięku instrumentu, postarajcie odgadnąć, jaki instrument słyszycie.

-Muzyczne przygody Matyldy Skrzypce;

-Jak zagrać na gitarze Smerfy;

-Perkusja 7 letnia dziewczynka;

-Trąbka.

 https://www.youtube.com/watch?v=Z3vCFpsz37E https://www.youtube.com/watch?v=PBfb5uCwv2Q

 https://www.youtube.com/watch?v=SLei-2GRMsU https://www.youtube.com/watch?v=JTqH7UaaUEU

 

,,Czy rozpoznasz instrumenty?’’

Proponowana zabawa polega na wysłuchaniu utworu w języku angielskim, ( słowa nie są istotne) i zapamiętaniu instrumentów występujących w utworze.

Utwór Still w wykonaniu zespołu AudioFeels.           https://www.youtube.com/watch?v=9Md5XzeHxLM

Po wysłuchaniu utworu dzieci opowiadają jakie instrumenty udało się zidentyfikować (gitara, perkusja, instrumenty smyczkowe).

Podsumowanie zabawy:

-Czy wiecie drogie dzieci, że tak naprawdę w tej piosence nikt nie grał na żadnym instrumencie?

-Wszystkie dźwięki zostały wyśpiewane przez osoby z zespołu. Brzmiały jak prawdziwe instrumenty?

-Czy wy też tak potraficie? Spróbujcie naśladować dźwięk gitary, perkusji itp.

 

,,Malowanie muzyki’’

Do zabawy potrzebne będą kartki, farby, pędzle, kubki na wodę.

Włączamy utwór Still (kilka razy, link powyżej), zadaniem dzieci jest zastanowienie się, jaki kolor kojarzy im się z tą muzyką, czy linie, które obrazowałyby ten utwór, byłyby łagodne czy ostre itp. Dzieci słuchają utworu i malują muzykę. Można również zaproponować dzieciom inny utwór muzyczny.

Życzę kreatywnych pomysłów i dobrej zabawy!

 

Praca z KP4.18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk. (załącznik)

Praca z KP4.18b – odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu. (załącznik)

  

 

Data dodania: 2020-05-06 08:17:33
Data edycji: 2020-05-06 08:21:04
Ilość wyświetleń: 399
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej