WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

06.05.2020 r. - Z BIEGIEM WISŁY

06.05.2020 r. - Z BIEGIEM WISŁY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:  „Z biegiem Wisły”

 

  • Rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalenie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Proponowane zabawy i zadania.

 

 

 1. Praca plastyczna – wyklejanie plasteliną. Dorysowywanie

elementów obrazka według własnego pomysłu.

 

 

Potrzebne będzie: niebieska plastelina, kredki, biała kartka z korytem rzeki Wisły

narysowanym ołówkiem.

 

Dajemy dziecku białą kartkę, na której ołówkiem jest narysowane koryto rzeki Wisły.

Dziecko wypełnia je niebieską plasteliną. Następnie według własnego pomysłu

dorysowuje kredkami elementy obrazka. Nadaje tytuł swojej pracy.

 

 

 2. Podróż po Polsce – zajęcia matematyczne.

 

 

  • Zapoznanie z biegiem Wisły .

 

Potrzebna będziemapa Polski.

 

Rozkładamy przed dzieckiem mapę Polski. Pokazujemy, w jaki sposób zaznaczone

są na niej rzeki. Pytamy: Jak nazywa się najdłuższa rzeka, która przepływa przez

Polskę? Pokazujemy na mapie Wisłę, wyjaśniając jednocześnie, że Wisła wypływa z

gór i wpada do morza. Zapraszamy dziecko na wycieczkę z biegiem Wisły. Dziecko

siada skrzyżnie na dywanie i odpycha się rękami z jednej i z drugiej strony, płyną

łódka z biegiem Wisły.

 

 

  • W górach. Liczenie owiec na pastwisku i porównywanie ich liczby.

 

 

Potrzebne będą: wycięte z białego papieru koła (lub kształty chmurek), które

zastąpią owieczki – 10 sztuk dla rodzica, zielona krepina (pastwisko) oraz 5 klocków

dla dziecka.

 

Informujemy dziecko, że dotarło do pierwszego celu podróży, czyli do

Zakopanego.

 

 

Pokazujemy tę miejscowość na mapie. Mieszkają tu górale, którzy pasą owieczki.

Rozkładamy na dywanie dwa zielone kawałki krepiny – pastwiska. Umieszczamy na

nich dowolną liczbę wyciętych z białego papieru kół (lub chmurek) – owieczek

(maksymalnie pięć na jednym pastwisku). Podajemy dziecku pięć klocków. Dziecko

liczy owieczki na wskazanym przez rodzica pastwisku, pokazuje liczbę na palcach, a

następnie układa przed sobą tyle samo klocków – owieczek. Prosimy, aby dziecko

porównało liczbę owieczek na jednym i na drugim pastwisku i powiedziało, czy jest

tyle samo, czy mniej, czy więcej. Wsiadamy do łódki i płyniemy w dalsza podróż.

 

 

 

  • W Warszawie. Budowanie domów z klocków według wzoru. Liczenie pięter.

 

Potrzebne będą: klocki, kartonik z narysowanymi domami (od jednopiętrowego do

mającego 5 pięter), pojemnik.

 

Informujemy dziecko, że dotarliśmy do drugiego celu podróży – stolicy Polski

Warszawy (pokazujemy na mapie). Płynąc łódką, dziecko widzi budynki różnej

wysokości. Umieszczamy w widocznym miejscu kolejno kartoniki (np. na ścianie),

na których są narysowane domy z różną liczbą pięter (od 1 do 5) . Przed dzieckiem

ustawiamy pojemnik z klockami. Dziecko bierze odpowiednia liczbę klocków i

układa z nich domy o takiej samej wysokości. Dziecko nie burzy domów, tylko

układa jeden obok drugiego. Wskazując – wysoki dom niski dom. Po zakończeniu

zadania odkłada klocki na miejsce i wyruszamy w dalszą podróż.

 

 

 

  • W Toruniu. Segregowanie wyciętych z papieru pierników według kształtów.

 

Potrzebne będą: wycięte z brązowego papieru sylwety pierników w trzech

kształtach, trzy obręcze.

 

Informujemy dziecko, że dotarliśmy do trzeciego celu podróży, jakim jest Toruń –

miasto słynące z bardzo smacznych pierników. Pokazujemy miejscowość na mapie.

Układamy na dywanie trzy obręcze, a obok nich wycięte z papieru sylwety

pierników różniące się kształtem. Prosimy, aby dziecko pomogło w ich

uporządkowaniu. Dziecko umieszcza sylwety pierników w odpowiednich obręczach.

Następnie kontynuujemy podróż łódką.

 

 

 

  • W Gdańsku. Liczenie statków na morzu.

 

Potrzebne będą:  niebieska krepina, półkola wycięte z papieru kolorowego

(symbolizujące statki).

 

Informujemy dziecko, że dotarliśmy do ostatniego celu podróży, a mianowicie do

leżącego nad morzem miasta Gdańsk (pokazujemy na mapie). Rozkładamy

niebieską krepinę – morze. Po morzu pływają statki. Dziecko liczy, ile statków pływa

po morzu. Kładziemy  5 statków i mówimy, że 2 odpłynęły (chowamy je), a dziecko

odpowiada, ile statków pozostało itd.

 

 

  • Zakończenie podróży.

 

 

Dziękujemy dziecku za wspólną podróż. Zachęcam do wysłuchania

piosenki  pt. „Jestem Polakiem”  utrwalimy w ten sposób miejscowości,

które odwiedziliśmy podczas zajęć matematycznych.

 

 

          https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

 

3. Zabawa ruchowa – „Z miasta do miasta”

 

 

Rozkładamy na podłodze obręcze, szarfy lub koła wycięte z papieru – to co mamy w

domu. Dziecko przy dźwiękach dowolnej melodii wchodzi lub wskakuje do obręczy,

szarfy…. – nie wolno mu stanąć na podłodze poza obręcz, szarfy lub koła.

 

 

 

 4. Zabawa – „Raz, dwa, trzy tyle robisz ty!

 

 

Rodzic trzyma kostkę do gry. Dziecko porusza się po całym pokoju zgodnie z

rytmem podanym przez mamę lub tatę. W czasie przerwy w muzyce pokazujemy

określoną ściankę kostki i prosimy dziecko, aby zrobiło tyle samo np. pajacyków,

przysiadów lub skoków jak piłeczka.

 

 

Miłej zabawy!

 

 

 

Data dodania: 2020-05-05 21:07:42
Data edycji: 2020-05-05 21:23:11
Ilość wyświetleń: 640
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej