W tym tygodniu realizować będziemy następujące tematy:
Temat tygodnia: „Chciałbym być sportowcem”
Tematy dnia:
Wtorek: „Gimnastyka”
Środa: „Chcę być sportowcem”
Czwartek: „Moje zabawy na powietrzu”
Piątek: „Piłka nożna”
Temat dnia: „Gimnastyka”
Cele główne:
− rozwijanie mowy,
− rozwijanie sprawności manualnej.
1. Ćwiczenia ortofoniczne z wykorzystaniem wiersza Bożeny Formy Bocianie,
bocianie.
Bocianie, przybyłeś dziś do nas,
witają cię dzieci i łąka zielona.
Dostojnie twe nogi stąpają po trawie,
czarno-białe pióra w słońcu lśnią ciekawie.
Tak jak ty wysoko nogi podnosimy,
i kle, kle śpiewamy z tobą, boćku miły.
Bocianie, bocianie,
przybyłeś dziś do nas.
Kle, kle, kle, kle, kle.
Kle, kle, kle, kle, kle.
Dziecko naśladuje głos bociana: cicho – głośno, wolno – szybko, poruszając się po pokoju z wysokim unoszeniem nóg.
2. Kochane dzieci wysłuchajcie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka i odpowiedzcie na pytania.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
− Co nam daje gimnastyka?
− Co wykonujemy podczas gimnastyki?
3. Ruchowa interpretacja wiersza - dziecko ćwiczy naśladując Was drogi rodzicu,:
Gimnastyka - wyciąga ręce w bok,
to zabawa,
ale także - trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach,
ważna sprawa, dłońmi dotyka klatki piersiowej,
bo to sposób
jest jedyny, - jak wyżej – ma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach,
żeby silnym być ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad, wstaje,
i zwinnym.
Skłony,- podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, dłonie zaciska
Skoki w pięści i pokazuje, jakie są silne,
i przysiady
trzeba ćwiczyć wykonuje skłon, wykonuje podskok, wykonuje przysiad,
– nie ma rady! uśmiechnięte spaceruje po pokoju.
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
4. A teraz rytmiczne podzielcie (na sylaby) słowa związane ze sportem.
Dziecko dzieli rytmicznie słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki),
przysiady (przy-sia-dy) itp.
5. Zabawa orientacyjno-porządkowa Zróbcie to.
Do zabawy potrzebny będzie: tamburyn lub inny instrument muzyczny.
Dziecko porusza się po pokoju odpowiednio do dźwięków tamburynu. Podczas przerwy
w grze zatrzymuje się i wykonuje to, o co prosi Rodzic Np. przysiad, klęk, leżenie tyłem,
leżenie przodem, siad skulny, siad skrzyżny, skłon…
6. Kochane Misiaczki zróbcie z kartonu swój kolorowy krążek do ćwiczeń.
Do wykonania pracy potrzebne będą: Dwie kartonowe kartki z rysunkiem kół, nożyczki,
klej, mazaki.
Dziecko dostaje dwie kartonowe kartki (np. z bloku technicznego) z rysunkiem kół, każde
o średnicy 20 cm. Wycina koła, skleja je i ozdabia mazakami.
7. Zabawy z kolorowym krążkiem.
Do zabawy potrzebny będzie: Kolorowy krążek gimnastyczny wykonany wcześniej.
Dziecko dostaje krążek gimnastyczny i wykonuje z nimi ćwiczenia:
8. Karta pracy, cz. 2, nr 24.
− Nazwij sporty przedstawione na zdjęciach. (Biegi, kolarstwo, pływanie, piłka nożna,
tenis, skoki narciarskie).
− Odszukaj w naklejkach obrazki buź. Naklej je na zdjęciu przedstawiającym (na zdjęciach
przedstawiających) twoje ulubione sporty.
Miłej zabawy!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13