WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

06.04.2021 PRACA ZDALNA - BĘDZIEMY PODRÓŻNIKAMI

06.04.2021 PRACA ZDALNA - BĘDZIEMY PODRÓŻNIKAMI

TEMAT TYGODNIA: NASZE PODRÓŻE (06.04 – 09.04.2021)

Tematy dni: 1. Będziemy podróżnikami, 2. Podróżnicze ciekawostki, 3. Wyprawa na biegun, 4. Odkrywamy ciepłe kraje.

 

Temat dnia: Będziemy podróżnikami

Cele: rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci, ciekawości świata, pokazywanie jego różnorodności; poszerzenie słownika dzieci o wyrażenia dotyczące nazw geograficznych: Antarktyda, Himalaje, czytanie globalne wyrazów las tropikalny, wydmy, piramidy, pustynia; uwrażliwienie na piękno fauny i flory; zachęcenia do odkrywania świata w trakcie oglądania prezentacji multimedialnej.

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

    https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM

  2. Podróże, podróże” J. Brzechwa – słuchanie wiersza.

    Czeka pociąg, stoją wagony,

    jeden zielony, drugi czerwony.

    Pasażerom oczy się śmieją:

    Pojedziemy w świat koleją.

     

    Podróże, podróże, to zabawa ciekawa.

    Podróże, podróże, to daleka wyprawa.

    Choć nasze podwórze niepozorne, nieduże,

    lecz nasza zabawa to dalekie podróże

     

    Teraz mamy wielką ochotę

    lecieć w nieznany świat samolotem.

    Ziemia w dole za chmurą znika,

    każdy zmienia się w lotnika.

     

    Płynie statek, statek olbrzymi,

    fala się mieni, komin się dymi.

    Nowy ląd nam się wnet ukaże,

    każdy z nas jest marynarzem

    Po odczytaniu wiersza rodzic pyta: Jakimi środkami lokomocji można podróżować? Dlaczego podróżujemy? Co nam dają podróże? Dokąd chcielibyście wybrać się w podróż?

  3. Świat – magiczny i piękny” – oglądanie prezentacji multimedialnej

    Rodzic prezentuje zakątki świata: brazylijska dżungla, Himalaje, Sahara, Alaska, Syberia, rafy koralowe, piramidy, wieża Eiffla itp. (załącznik nr 1). Poniżej znajdują się linki do prezentacji multimedialnych przedstawiających dzieci z różnych zakątków świata, ich wygląd, strój, obyczaje. Rodzic tak prowadzi rozmowę, by dzieci dostrzegły różnice w wyglądzie oraz podobieństwa w cechach charakteru, sposobie życia ludzi.

    Rodzic zadaje pytania: Dlaczego chcemy podróżować? Czego uczą nas podróże?

    https://www.youtube.com/watch?v=8DFteNCRgtw

    https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20

  4. Co jest potrzebne podróżnikowi?” – zabawa dydaktyczna.

    Rodzic demonstruje różne przedmioty codziennego użytku oraz przedmioty używane przez podróżnika: lornetka, termos, plecak, kompas, mapa, latarka, butelka wody (załacznik nr 2). Dzieci podają nazwy. Jeśli macie te przedmioty w domu, to Rodzic wkłada wszystko do worka – dzieci za pomocą dotyku rozpoznają, co to za przedmiot i do czego służy. Jeżeli jest to coś używanego przez podróżnika, układają to obok plecaka. Dzieci wypowiadają się, co jeszcze jest potrzebne osobie, która podróżuje. Mówią, co chciałyby zobaczyć, dokąd pojechać.

  5. Podróżujemy” – zabawa ruchowa. Metoda opowieści ruchowej.

    Dzieci poruszają się po pokoju w dowolnych kierunkach. Na sygnał gwizdka zatrzymują się, słuchają polecenia Rodzica. Rodzic wybiera środek transportu i miejsce podróży, a dzieci naśladują, np. Lecimy samolotem nad ocean. Będziemy pływać i surfować. Jedziemy pociągiem do Chin, będziemy zdobywać Himalaje.

  6. Zadania w kartach pracy:

    Dzieci 6 letnie: KP3.19 – doklejanie brakujących elementów, rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej, czytanie globalne, rysowanie samolotu

    Dzieci 5 letnie: KP3.17 – kodowanie, dekodowanie.

    Życzę miłej zabawy

Data dodania: 2021-04-05 19:38:57
Data edycji: 2021-04-05 19:46:12
Ilość wyświetleń: 458
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej