05.06.2020 r. - "NA PLACU ZABAW"
Temat dnia: „Na placu zabaw”
- zapoznanie z zabawami, w które można się bawić latem,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Proponowane zabawy i zadania:
1. Piosenka - „Na placu zabaw”
https://www.youtube.com/watch?v=_fgm-kI1RNY
2. Drogie dzieci wysłuchajcie uważnie wiersza „Dzieci lubią się
bawić” (U. Piotrowskiej) i odpowiedzcie na pytania.
Dzieci lubią zabawę
o każdej porze
w domu, szkole, przedszkolu
i jeszcze na dworze.
A ja świetnych pomysłów
mam cały worek.
Jeśli chcecie, to dla was
najlepsze wybiorę.
Zagrać w piłkę i w berka,
bujać się na huśtawce,
wieżę z klocków zbudować,
puszczać w niebo latawce.
Na rowerze się ścigać,
skarb ukryty odnaleźć,
bal urządzić maskowy,
suknie szyć dla lalek.
Dzieci lubią się bawić
na całym świecie.
gry, piosenki i pląsy,
podobne znajdziecie.
Chociaż w innych językach,
są trudne słowa,
miłej wspólnej zabawy
należy spróbować.
Rozmowa na temat wiersza:
- Gdzie lubią się bawić dzieci w wierszu?
- W co najbardziej lubią się bawić?
3. Zabawa w rozwiązywanie - Kochane „Jasie i Małgosie” -
zgadnijcie o jakiej zabawce jest mowa.
Oczka zamyka i mówi „mama”
sukienki dla niej uszyjesz sama (lalka)
Głośno się turla po ulicy,
to hulajnoga bez kierownicy. (deskorolka)
Mała deseczka na długim sznurze,
raz jesteś na dole, raz jesteś na górze. (huśtawka)
Śmiesznie skacze w dół i w górę,
gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)
Jakie kółka przypniesz do nóg,
żebyś się turlać na nich mógł? (wrotki)
Na czym jeździsz wesoło
i kręcisz się w koło? (karuzela)
Czy znacie zabawkę,
którą w karnawale
kupują ludzie dorośli
i biorą na bale? ( balon)
4. Karta pracy, cz. 2, nr 57.
Dzieci:
- słuchają rymowanki i imion dzieci,
- łączą obrazki z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu
zabaw,
- rysują po śladach rysunków i mówią, co one przedstawiają,
- mówią, z czego lubią korzystać podczas zabaw.
5. Teraz zaśpiewajcie z Majką Jeżowską piosenkę pt. „Wszystkie
dzieci nasze są”
https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o
6. Zabawa plastyczna – „Dzieci świata”
Drodzy rodzice do zabawy potrzebna będzie: masa solna oraz farby plakatowe.
Zadanie polega na formowaniu przestrzennym z masy solnej. Dziecko wykonuje
portrety kolegów i koleżanek z różnych stron świata. Można przygotować masę
solną w kolorach różnych karnacji, dodając farbę plakatową w czasie jej
wyrabiania, lub zwykłą masę solną, którą dziecko po wyschnięciu pomaluje farbą
plakatową.
Dziecko robi portrety ludzi różnych ras. Ozdabia portrety charakterystycznymi
wyróżnikami, np. fryzurą lub nakryciem głowy (pióropuszem, turbanem itp.)
wykonanymi z innych materiałów: piórek, papieru, resztek tkanin, wełny. Można
wykorzystać wykonane portrety jako elementy postaci, umieszczając je na kartonie i
dorysowując sylwetki bawiących się wspólnie dzieci.
Drogi rodzicu, można zwrócić uwagę dziecku na cechy charakterystyczne dla dzieci
różnych ras. Pomoże w tym prezentacja multimedialna z zajęć z poniedziałku.
Jednocześnie można przypomnieć dziecku, co to jest tolerancja, oraz można
kształtować takie zachowanie jak szacunek dla innego człowieka.
7. Drogie dzieci nadszedł czas na gimnastykę . Dziś poćwiczycie z
lalką „Fruzią”
https://www.youtube.com/watch?v=47jquUszRas
8. Kolejne zadanie to – „Zadania dla małych bystrzaków” – ćwiczenia
pamięci i spostrzegawczości. Myślę, że sobie poradzicie.
https://www.youtube.com/watch?v=Zk3_uPwqTyI
Miłej zabawy!
A. Sz.