Proponowane zadania dla dzieci:
Głowa, ramiona. – zabawa ruchowa do piosenki.
Zadaniem dzieci jest ilustrowanie gestem słów piosenki, dotykając odpowiednich części ciała.
Głowa, ramiona (Marta Bogdanowicz)
Gimnastyka, dobra sprawa.
Dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
Skłon do przodu, w górę skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty, (2 razy)
Oczy, uszy, usta, nos.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
,,Gramy na woreczkach’’ – zabawa na instrumentach.
Przygotujcie proszę woreczki, lub inny instrument, na którym będziecie grać paluszkami.
Zadanie dzieci jest wystukanie na dowolnym instrumencie podziału na sylaby wyrazów takich jak np. har – mo – nia, gi – ta – ra, bę – be – nek, i innych. Po kilku próbach palcami można zmienić sposób wystukiwania rytmu, np. brzegiem dłoni, stopą, kolanem, łokciem.
Ćwiczenia gimnastyczne:
-,,Instrumenty’’ – dzieci wyobrażają sobie jakiś instrument i udają, że na nim grają. Do zabawy potrzebna będzie osoba np. mama, która odgrywa rolę dyrygenta i zaczyna dyrygować za pomocą pałeczki. Dziecko śledzi pałeczkę dyrygenta i przyśpieszają albo zwalniają ruchy rąk czy palców. Grają w milczeniu i bez uśmiechu. Powodzenie zabawy zależy od dyrygenta. Następnie zamiana ról.
-,,Perkusja’’ – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, plecy proste, ręce na kolanach. Można włączyć dowolną szybką, rytmiczną muzykę. Dzieci wystukują rytmy: klaszczą, uderzają w kolana, uderzają dłońmi o podłogę itp. Wykonują te czynności po dwa razy, potem po cztery.
-,,Pląsy muzyczne’’ – zabawa relaksacyjna, masażyk.
Zabawa w parach np. z mamą, tatą lub rodzeństwem. Wykonujemy masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie z instrukcją:
Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie)
Potem konie (piąstki)
Panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)
Z gryzącymi pieseczkami (delikatne szczypanie)
Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka)
Płynie rzeczka (rysujemy linię)
Pada deszczyk (naciskamy wszystkimi palcami)
Czujesz dreszczyk? (łaskoczemy).
Praca z KP4.17a – rysowanie linii po śladzie, łączenie odpowiednich rysunków z podpisami. (załącznik)
Praca z KP4.17b – wyklaskiwanie sylab według wzoru, łączenie sylab w wyrazy, pisanie nazw instrumentów po śladzie. (załącznik)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13