Proponowane zadania dla dzieci:
Zestaw ćwiczeń porannych:
-,,Malowanie’’ – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci wcielają się w role malarzy. Przygotuj trzy różne instrumenty. Przy dźwiękach pierwszego dzieci wspinają się na palce i pokazują gestami, że malują sufit. Gdy słyszą drugi, stają na całych stopach i udają, że malują ścianę. Przy trzecim kucają i odgrywają rolę, że malują podłogę.
-,,Malowanie oburącz’’ – ćwiczenie motoryki dużej. Dzieci w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.
-,,Marsz na piętach’’ – zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują na piętach po obwodzie koła w rytm muzyki.
Moja fantazja – wysłuchanie nagrania piosenki i omówienie jej treści.
Moja fantazja
(muz. Krzysztof Marzec, sł. Ewa Chotomska)
Ref.: Bo fantazja, fantazja,
bo fantazja jest od tego,
aby bawić się, aby bawić się,
aby bawić się na całego.
To szkiełko wszystko potrafi,
na każde pytanie odpowie.
Wystarczy wziąć je do ręki
i wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
dosypać ziarnko fantazji
i już za chwilę można
dolecieć aż do gwiazdy.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze.
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać
i już za chwilę można
z panem Kleksem w świat pomykać.
Ref.: Bo fantazja, fantazja...
https://www.youtube.com/watch?v=wRGwusndw0I
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
-Jakie było szkiełko z piosenki?
-Co sprawiło, że można było dolecieć aż do gwiazd?
-Jak inaczej możemy nazwać fantazję?
Rozmowa kierowana na temat marzeń:
-Co to są marzenia?
-Czy wy macie jakieś marzenia?
-Czy wszystkie marzenia się spełniają?
-Czy marzenia są potrzebne?
,,Taniec marzyciela’’ – zabawa ruchowa.
Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem kolorowych wstążek do utworu pt. ,,Marzenie miłosne’’ Franciszka Liszta.
https://www.youtube.com/watch?v=Tu6ZJg3uqfc
,,Moje marzenia’’ – praca plastyczna.
Przygotujcie kartki, farby, pędzelki, klej, papier kolorowy, stare kolorowe gazety lub inne materiały i dowolną techniką przedstawcie na kartce swoje marzenia.
,,Po drugiej stronie tęczy’’ – zabawa ruchowo – twórcza inspirowana opowiadaniem.
Po założeniu różowych okularów wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy, kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić jakieś ciekawe ruchy. Popatrzcie, jak tu pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą różnobarwne motyle. Motylki siadają wam na ramionach, dalej, zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zamieńcie się w motylki i latajcie od kwiatka do kwiatka. Jakim zwierzątkiem chcecie się jeszcze stać? (naśladowanie ruchów wykonywanych przez wymyślone zwierzęta). Ojej, zrobiło się późno, musimy wracać. Wymyślcie ruchy, które pozwolą wam ponownie przekroczyć bramę i wrócić do naszego świata.
,,Skarby z Wyspy Marzeń’’ – zabawa sensoryczna.
Do zabawy potrzebne będzie pudełko z wyciętym otworem. Wkładamy do niego różne przedmioty. Dzieci rozpoznają przedmiot jedynie po dotyku. Podają jego nazwę, dzielą na sylaby i próbują wymyślić do niej rym.
Praca z KP4.32a – podawanie nazw obrazków, odczytywanie wyrazów, łączenie ze sobą tych, które się rymują, rysowanie schematu skrzydła motyla.
Praca z KP4.32b - rysowanie po śladzie, kolorowanie obrazka.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13