„Serce do serca”– rodzic rozkÅ‚ada na dywanie serca pociÄ™te na póÅ‚, ale w taki sposób, aby tworzyÅ‚y puzzle. NastÄ™pnie włącza muzykÄ™. Dziecko dostaje jednÄ… poÅ‚ówkÄ™ serca i taÅ„czy do muzyki. Na pauzÄ™ w muzyce musi odnaleźć drugÄ… poÅ‚ówkÄ™ serca.
Pomoce: serca pociÄ™te na póÅ‚, nagranie muzyki.
II
„Zakodowane serce” - dzieci odczytujÄ… kolejno wspóÅ‚rzÄ™dne i zamalowujÄ… na podany kolor - załącznik nr 1
„Kolorowe serca” – dziecko wycina serca, nastÄ™pnie ukÅ‚ada je wedÅ‚ug podanego kodu (koloru i wielkoÅ›ci) – załącznik nr 2
„W rytmie serca” – kontynuowanie rozpoczÄ™tych rytmów z wykorzystaniem liczmanów – serc, w trzech różnych kolorach lub wielkoÅ›ciach .
Rodzic ukÅ‚ada rytm, odczytuje go wspólnie z dziećmi. NastÄ™pnie dziecko kontynuuje kolejno rytmy rozpoczÄ™te przez rodzica.
Pomoce: kolorowe kartki, nożyczki.
III
Praca plastyczna „Serce z masy solnej”
Do przygotowania masy solnej potrzebujemy:
- 1 szklanki mÄ…ki
- 1 szklankÄ™ soli
- ½ szklanki wody.
W misce mieszamy mąkę z solą, następnie dodajemy wodę i dokładnie mieszamy. Ugniatamy do uzyskania jednolitej gładkiej masy.