WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

03.06.2020rr

03.06.2020rr

 Kraina dzikich zwierząt    -     temat dnia

  • „Zwierzęta” – rozwiązywanie zagadek słownych,

-  wdrażanie do logicznego analizowania treści zagadek podczas słuchania.

Czytamy  zagadki, a dziecko odgadują, co to za zwierzę:

ZADUJ - ZGADULA

  • Grzywa, ryk i słynny pazur. Kto to?

                Zgadniesz to od razu! (lew)

  • Ma tak strasznie długą szyję,

                że nikt golfów jej nie szyje. (żyrafa)

  • Nosi trąbę i jest wielki.

                Choć ogonek ma maleńki. (słoń)

  • Ten brązowy, gruby zwierz lubi błoto.

                 Kto to? Wiesz? (hipopotam)

  • Jest zielony, mieszka w wodzie.

                 Groźnie kłapie paszczą co dzień. (krokodyl)

  • Czy jest biała? Czy jest czarna? Nie wiem.

                Żyje na sawannach. (zebra)

  • Tak bym go opisać mógł:

                 ma na nosie wielki róg. (nosorożec)

                                                               Tomasz Plebański

Dziecko  wymienia  nazwy zwierząt, które były opisane w zagadkach.

-  Wyszukują ich zdjęcia na ilustracjach i w albumach.

- Prezentują ruchy, charakterystyczny sposób poruszania się i zachowania wybranych zwierząt.

Na zakończenie zachęcam  -  do wycieczki  rodziców  z dzieckiem  do zoo.

Zwracam  uwagę na bezpieczeństwo podczas podziwiania zwierząt i przestrzeganie zasad obowiązujących w ogrodzie.

 „Co pamiętasz?”   –     zabawa doskonaląca pamięć wzrokową i spostrzegawczość oraz ćwiczenie grafomotoryczne,

- doskonalenie sprawności manualnej (karta pracy).

Przez chwilę prezentujemy   dziecku ilustrację przedstawiającą egzotyczne zwierzę.

Załącznik - dzikie zwierzęta.

 Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej liczby szczegółów obrazka.

Zakrywamy  ilustrację, dziecko wymienia elementy, które zapamiętało, i liczy je. Zapisujemy  wynik na kartce. W ten sam sposób prezentujemy  kolejne ilustracje. Obrazki mogą się powtarzać.

Ważne jednak, aby miały podobny charakter i liczbę elementów do wskazania. Zabawę wygrywa zwierzę, u  którego dziecko  zapamiętało  najwięcej szczegółów.

Na koniec dziecko  wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne na karcie pracy – rysuje po śladzie zwierzęta i koloruje je.

Pomoce: zdjęcia, fotografie dzikich zwierząt, albumy, encyklopedie, kartka, ołówek,

 „Karty pracy. Powietrze” s. 14, kredki

 

ZABAWY NA ŚWIEZYŻYM POWIETRZU     -     dbamy o zdrowie

DO DOMU   -   zabawa orientacyjno - porządkowa

Dziecko układa na ziemi koło lub szarfę (domy), przypominamy o prawidłowej postawie (proste plecy). Dziecko biega, na sygnał wraca do swojego domu.

PODNIEŚ PATYK   -   ćwiczenie mięsni grzbietu.

Dziecko chwyta patyk za końce i lekko unosi ręce, bez zginania w łokciach. Aby utrudnić zadanie, dziecko może jednocześnie wykonywać ruchy rekami na boki.

RZUT PATYKIEM   -   ćwiczenie z elementem rzutu do celu.

Dziecko stoi na linii i stara sie trafić patykiem do celu.

SKOK   -   zabawa ruchowa z elementem skoku

Patyk leży na ziemi - dziecko przeskakuje przez patyk.

Dziecko maszeruje swobodnie, na hasło "skok", dziecko wskakuje rozkrokiem na patyk.

SPRZATAMY   -   ćwiczenia stóp.

Dziecko stoi i stopą przesuwa patyk, do przodu i tyłu.. Raz prawą , raz lewa noga.

PRZENIEŚ PATYK   -   ćwiczenie uspokajacie.

Dziecko maszeruje, patyk trzyma na wyciągniętej ręce , na głowie, tak aby nie spadł.

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-06-02 21:35:26
Data edycji: 2020-06-02 21:37:44
Ilość wyświetleń: 321
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej