Kraina dzikich zwierząt - temat dnia
- wdrażanie do logicznego analizowania treści zagadek podczas słuchania.
Czytamy zagadki, a dziecko odgadują, co to za zwierzę:
ZADUJ - ZGADULA
Zgadniesz to od razu! (lew)
że nikt golfów jej nie szyje. (żyrafa)
Choć ogonek ma maleńki. (słoń)
Kto to? Wiesz? (hipopotam)
Groźnie kłapie paszczą co dzień. (krokodyl)
Żyje na sawannach. (zebra)
ma na nosie wielki róg. (nosorożec)
Tomasz Plebański
Dziecko wymienia nazwy zwierząt, które były opisane w zagadkach.
- Wyszukują ich zdjęcia na ilustracjach i w albumach.
- Prezentują ruchy, charakterystyczny sposób poruszania się i zachowania wybranych zwierząt.
Na zakończenie zachęcam - do wycieczki rodziców z dzieckiem do zoo.
Zwracam uwagę na bezpieczeństwo podczas podziwiania zwierząt i przestrzeganie zasad obowiązujących w ogrodzie.
„Co pamiętasz?” – zabawa doskonaląca pamięć wzrokową i spostrzegawczość oraz ćwiczenie grafomotoryczne,
- doskonalenie sprawności manualnej (karta pracy).
Przez chwilę prezentujemy dziecku ilustrację przedstawiającą egzotyczne zwierzę.
Załącznik - dzikie zwierzęta.
Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej liczby szczegółów obrazka.
Zakrywamy ilustrację, dziecko wymienia elementy, które zapamiętało, i liczy je. Zapisujemy wynik na kartce. W ten sam sposób prezentujemy kolejne ilustracje. Obrazki mogą się powtarzać.
Ważne jednak, aby miały podobny charakter i liczbę elementów do wskazania. Zabawę wygrywa zwierzę, u którego dziecko zapamiętało najwięcej szczegółów.
Na koniec dziecko wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne na karcie pracy – rysuje po śladzie zwierzęta i koloruje je.
Pomoce: zdjęcia, fotografie dzikich zwierząt, albumy, encyklopedie, kartka, ołówek,
„Karty pracy. Powietrze” s. 14, kredki
ZABAWY NA ŚWIEZYŻYM POWIETRZU - dbamy o zdrowie
DO DOMU - zabawa orientacyjno - porządkowa
Dziecko układa na ziemi koło lub szarfę (domy), przypominamy o prawidłowej postawie (proste plecy). Dziecko biega, na sygnał wraca do swojego domu.
PODNIEŚ PATYK - ćwiczenie mięsni grzbietu.
Dziecko chwyta patyk za końce i lekko unosi ręce, bez zginania w łokciach. Aby utrudnić zadanie, dziecko może jednocześnie wykonywać ruchy rekami na boki.
RZUT PATYKIEM - ćwiczenie z elementem rzutu do celu.
Dziecko stoi na linii i stara sie trafić patykiem do celu.
SKOK - zabawa ruchowa z elementem skoku
Patyk leży na ziemi - dziecko przeskakuje przez patyk.
Dziecko maszeruje swobodnie, na hasło "skok", dziecko wskakuje rozkrokiem na patyk.
SPRZATAMY - ćwiczenia stóp.
Dziecko stoi i stopą przesuwa patyk, do przodu i tyłu.. Raz prawą , raz lewa noga.
PRZENIEŚ PATYK - ćwiczenie uspokajacie.
Dziecko maszeruje, patyk trzyma na wyciągniętej ręce , na głowie, tak aby nie spadł.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13