Temat: „W koronach drzew”
Ten ptaszek,
co w górze robi kółka,
nazywa się … (jaskółka)
Kiedy słyszę,
że coś ćwierka,
to już wiem,
że chodzi o … (wróbelka)
Siedzi ptaszek na buku
I powtarza: kuku, kuku. (kukułka)
Powróciły do nas z dalekiej strony,
ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)
Śpiewa radośnie,
w polu o wiośnie. (skowronek)
Po stawie pływają,
Śnieżnobiałe pióra maja. (łabędzie)
Nazywają go doktorem,
Bo wie, które drzewo chore. (dzięcioł)
Dziecko czyta z rodzicem tekst wyrazowo – obrazkowy (rodzic czyta wyrazy, a dziecko podaje nazwy obrazków).
Rozmowa kierowana na podstawie tekstu.
- Dokąd wybrali się Olek i Ada z dziadkiem?
- Co zobaczyli na spacerze w parku?
Do zabawy potrzebne będą klocki.
Dziecko stawia w zasięgu ręki klocki w pojemniku. Rodzic uderza łyżką o ławę
wystukując kilka dźwięków (do pięciu lub sześciu). Dziecko liczy uderzenia, wybierając z
pojemnika odpowiednią liczbę klocków i układa je przed sobą. Rodzic sprawdza
wykonanie zadania. Następnie dziecko mówi, ile razy dzięcioł zastukał w drzewo, i dla
utrwalenia tyle samo razy klaszcze w dłonie. Zabawę powtarzamy.
Do zabawy potrzebna będzie plastelina w różnych kolorach.
Dziecko lepi z plasteliny ptasie gniazdka z jajeczkami: ugniata plastelinę, spłaszcza ją i
ponownie ugniata. Następnie formuje kulki różnej wielkości i w różnych kolorach. Na
koniec wykonuje gniazdko i umieszcza w nich wykonane jajeczka. Mówi, ile jajeczek
znajduje się w jego gniazdku.
MIŁEJ ZABAWY!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13