03.04.2020 Temat dnia: Skąd się bierze ser?
Po przeczytaniu wiersza starajcie się zapamiętać jak najwięcej nazw mlecznych produktów.
Wiersz B. Formy pt. ,,Przetwory z mleka’’
-Na zakupy wyruszamy,
Dużą torbę zabieramy.
Trzeba kupić serek biały
i ser żółty w dziury cały.
Smaczny jogurt waniliowy,
naturalny, truskawkowy.
-I koniecznie też maślankę,
ser topiony i śmietankę.
Różne są przetwory z mleka,
zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia każdego – to zasada
coś z nabiału niechaj zjada.
Odpowiedzcie na pytania:
-Jakie zwierzęta dają mleko, które wykorzystują ludzie?
-Jakie produkty są zrobione z mleka? Dzieci wymieniają produkty: np. ser, jogurt, maślanka itd. następnie dzielą je na sylaby oraz podają pierwszą i ostatnią głoskę.
Drogi rodzicu proponuję przygotować produkty mleczne, np. kefir, jogurt, śmietana, ser żółty, twaróg, serek topiony, ser typu feta, mozzarella, ser wędzony, masło (w miarę możliwości co macie w tym momencie w lodówce), talerzyki, łyżeczki, kartkę, ołówek.
Dzieci degustują po kolei dostępne produkty mleczne, opowiadają jaki mają smak, zapach, czy im smakują. Przy każdym z produktów kładziemy karteczkę i dzieci rysują zadowoloną buźkę, gdy produkt mu smakuje lub smutną buźkę, gdy produkt mu nie smakuje.
A teraz zamykamy oczy i staramy się odgadnąć poszczególne produkty.
Drogi Rodzicu przygotuj lateksowe rękawiczki, flamaster, sznurek
„Krowa”- dzieci starają się nadmuchać rękawiczkę. Nadmuchaną rękawiczkę związujemy tak, by powstał balon. Na okrągłej części rękawiczki dzieci flamastrami rysują krowę tak, aby nadmuchane palce rękawiczki były wymionami krowy.
Jak produkowane jest mleko
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13