WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

02.04.2021 r. - ''WIELKANOCNA NIESPODZIANKA''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: "Wielkanocna niespodzianka"

 

Cele główne:

 

− rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

− rozwijanie mowy.

 

1. Masażyk relaksacyjny.

 

Dziecko siad przed mamą.

 

Świeci słonko, świeci,

a chmurka się skrada,

zasłoniła słonko,

będzie deszczyk padać.

 

Rodzic, a następnie dziecko:

Rysuje słonko na plecach partnera, rysuje małą chmurę,

rysuje dużą chmurę, uderza palcami, naśladując padający deszcz.

 

 

2. Rozwiązywanie zagadek.

 

Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,

bo pyszny jest bardzo i czekoladowy.

(zajączek z czekolady)

 

Na stole wielkanocnym to ona króluje,

ma lukier i rodzynki – i wszystkim smakuje.

(baba wielkanocna)

 

Zrobione z wydmuszek,

pięknie malowane –

w szlaczki kolorowe

albo nakrapiane.

(pisanki)

 

O cukrowym tym zwierzątku

każdy z nas pamięta

i wkłada go do koszyczka

w wielkanocne święta.

(baranek cukrowy)

 

Wśród pisanek leży,

ma żółty kubraczek.

Powiedz, co to jest.

To mały…

(kurczaczek)

 

 3.  Historyjka obrazkowa – załącznik nr 1

 

  • Oglądanie pierwszego obrazka

 

− Co robi rodzina?

− Co znajduje się na stole?

− To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?

 

− Klaszcząc, podzielcie rytmicznie

słowa: pisanka, baranek, owies, obrus,

koszyczek, bazie, baba, palma.

(Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o-

-brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba,

pal-ma).

 

  • Oglądnie drugiego obrazka historyjki.

 

− W jakim nastroju jest rodzina?

− Pokażcie, jakie mają miny.

− Czy na stole coś się zmieniło?

− Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?

 

  • Zabawa z wykorzystaniem wierszyka.

 

Dziecko, w siadzie podpartym, mówi za Rodzicem tekst i rytmicznie go wytupują.

 

Pisanki, pisanki,

jajka malowane,

pękają, pękają.

Co z nich wyjdzie?

Kurczaczek

czy mały baranek?

 

Na koniec dzieci udzielają odpowiedzi.

 

  • Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.

 

− Co robi mama? Co robi tata?

− Co robią dzieci?

− Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?

− Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?

− Pokażcie, jak poruszają się kurczątka.

− Teraz pokażcie, jak poruszają się baranki.

− Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?

 

  • Oglądanie czwartego obrazka historyjki.

 

− Jak zakończyła się ta historia?

 

  • Próby opowiedzenia całej historyjki.

 

  • Rysowanie pięciu kolorowych kurczątek.

 

Do zabawy potrzebne będą: kartka, kredki.

 

 

4. Karta pracy, cz.2, nr 23

 

Odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi - pod wierzbą.

 

5.  Kochane Misiaczki obejrzyjcie teraz bajkę pt. „Wielkanocna niespodzianka”

 

https://www.youtube.com/watch?v=dphh-doNT58&ab_channel=MaszaiNied%C5%BAwied%C5%BA

 

 

Miłej zabawy!

 

 

 

Data dodania: 2021-04-01 21:51:10
Data edycji: 2022-01-04 22:27:32
Ilość wyświetleń: 355
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej