WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

02.04.2021 r. - ''WIELKANOCNA NIESPODZIANKA''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: "Wielkanocna niespodzianka"

 

Cele główne:

 

− rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

− rozwijanie mowy.

 

1. Masażyk relaksacyjny.

 

Dziecko siad przed mamą.

 

Świeci słonko, świeci,

a chmurka się skrada,

zasłoniła słonko,

będzie deszczyk padać.

 

Rodzic, a następnie dziecko:

Rysuje słonko na plecach partnera, rysuje małą chmurę,

rysuje dużą chmurę, uderza palcami, naśladując padający deszcz.

 

 

2. Rozwiązywanie zagadek.

 

Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,

bo pyszny jest bardzo i czekoladowy.

(zajączek z czekolady)

 

Na stole wielkanocnym to ona króluje,

ma lukier i rodzynki – i wszystkim smakuje.

(baba wielkanocna)

 

Zrobione z wydmuszek,

pięknie malowane –

w szlaczki kolorowe

albo nakrapiane.

(pisanki)

 

O cukrowym tym zwierzątku

każdy z nas pamięta

i wkłada go do koszyczka

w wielkanocne święta.

(baranek cukrowy)

 

Wśród pisanek leży,

ma żółty kubraczek.

Powiedz, co to jest.

To mały…

(kurczaczek)

 

 3.  Historyjka obrazkowa – załącznik nr 1

 

  • Oglądanie pierwszego obrazka

 

− Co robi rodzina?

− Co znajduje się na stole?

− To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?

 

− Klaszcząc, podzielcie rytmicznie

słowa: pisanka, baranek, owies, obrus,

koszyczek, bazie, baba, palma.

(Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o-

-brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba,

pal-ma).

 

  • Oglądnie drugiego obrazka historyjki.

 

− W jakim nastroju jest rodzina?

− Pokażcie, jakie mają miny.

− Czy na stole coś się zmieniło?

− Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?

 

  • Zabawa z wykorzystaniem wierszyka.

 

Dziecko, w siadzie podpartym, mówi za Rodzicem tekst i rytmicznie go wytupują.

 

Pisanki, pisanki,

jajka malowane,

pękają, pękają.

Co z nich wyjdzie?

Kurczaczek

czy mały baranek?

 

Na koniec dzieci udzielają odpowiedzi.

 

  • Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.

 

− Co robi mama? Co robi tata?

− Co robią dzieci?

− Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?

− Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?

− Pokażcie, jak poruszają się kurczątka.

− Teraz pokażcie, jak poruszają się baranki.

− Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?

 

  • Oglądanie czwartego obrazka historyjki.

 

− Jak zakończyła się ta historia?

 

  • Próby opowiedzenia całej historyjki.

 

  • Rysowanie pięciu kolorowych kurczątek.

 

Do zabawy potrzebne będą: kartka, kredki.

 

 

4. Karta pracy, cz.2, nr 23

 

Odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi - pod wierzbą.

 

5.  Kochane Misiaczki obejrzyjcie teraz bajkę pt. „Wielkanocna niespodzianka”

 

https://www.youtube.com/watch?v=dphh-doNT58&ab_channel=MaszaiNied%C5%BAwied%C5%BA

 

 

Miłej zabawy!

 

 

 

Data dodania: 2021-04-01 21:51:10
Data edycji: 2022-01-04 22:27:32
Ilość wyświetleń: 313
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej