WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

02.04.2021 PRACA ZDALNA - ŚMIGUS - DYNGUS

02.04.2021 PRACA ZDALNA -  ŚMIGUS - DYNGUS

Temat dnia: Śmigus – dyngus – 02.04.2021

Cele: zapoznanie z tradycją śmigusa-dyngusa; kształtowanie umiejętności dokonywania oceny; uświadamianie, że nie wszyscy akceptują niektóre tradycyjne zachowania; kształtowanie postawy zrozumienia.

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

  1. Ćwiczenia poranne: https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

  2. Śmigus” – słuchanie wiersza Marii Konopnickiej.

    Panieneczka mała

    Rano dzisiaj wstała:

    Śmigus! Śmigus!

    Dyngus! Dyngus!

    Bo się wody bała.

     

    Panieneczka mała

    W kątek się schowała:

    Śmigus! Śmigus!

    Dyngus! Dyngus!

    Bo się wody bała.

     

    Panieneczka mała

    Sukienkę zmaczała:

    Śmigus! Śmigus!

    Dyngus! Dyngus!

    Choć się wody bała

     

    Rozmowa z dziećmi.

    Dzieci same wyjaśniają, co oznacza śmigus-dyngus. Rodzic uzupełnia ich wiedzę informacjami: Śmigus-dyngus to tak naprawdę dwa odrębne zwyczaje, które obchodzono tego samego dnia – w Poniedziałek Wielkanocny. Śmigus to zwyczaj obchodzenia przez gospodarza na wsi swoich pól i polewania ich wodą w celu zapewnienia urodzajnych plonów. Natomiast dyngus to zwyczaj obdarowywania kiełbasą i jajkami osób, które przychodziły i składały życzenia. Rodzic zadaje pytania: Jak teraz obchodzi się ten zwyczaj? Co podoba się wam w śmigusie-dyngusie? Co wam się nie podoba w tej tradycji? Jak można w kulturalny sposób spędzać ten dzień? Rodzic podkreśla, że ten zwyczaj to symbol, więc polewanie też powinno być symboliczne

    https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc

  3. Czyje wiadro cięższe?” – zabawa dydaktyczna. Ważenie.

    Rodzic przygotowuje wagę z wieszaka (wieszak musi mieć poprzeczny drążek lub zaczepy na końcach ramion, wtedy łatwiej zaczepić pojemniki do umieszczania produktów). Doczepiamy do niego np. papierowe lub plastikowe torby, kartonowe pojemniki na sznurku lub plastikowe wiaderka (muszą być takie same). Rodzic lub rodzeństwo trzyma wagę a dziecko wrzuca do jednego pojemnika po 2 kasztany. Dzieci obserwują zachowanie wagi. Gdy wieszak zdecydowanie się przechyli, dziecko zaczyna wkładać kasztany do drugiego pojemnika do momentu, aż wieszak się wyprostuje. Następnie dzieci ważą różne zabawki i porównują, co jest cięższe.

  4. Zadania w kartach pracy:

    Dzieci 6 letnie: L60 – kolorowanie według kodu, dekodowanie informacji

    Dla chętnych zabawy z kodowaniem „Kolorowe pisanki” 

    https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic

     

     

    Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,

    przepełnionych wiarą, nadzieją i miłością.

    Radosnego, wiosennego nastroju,

    smacznej święconki i mokrego poniedziałku

    Życzą Panie z grupy Królewna Śnieżka

Data dodania: 2021-04-01 21:27:24
Data edycji: 2021-04-01 21:46:34
Ilość wyświetleń: 659
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej