WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

01.04.2021 PRACA ZDALNA - WIELKANOCNE PRZYSMAKI

01.04.2021 PRACA ZDALNA - WIELKANOCNE PRZYSMAKI

Temat dnia: Wielkanocne przysmaki – 01.04.2021

Cele: wprowadzanie pojęć określających cechy: lukrowana, kajmakowy, faszerowane; kształcenie umiejętności tworzenia wyrażeń poprawnych gramatycznie; wprowadzanie atmosfery radości; zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodziny

Proponowane zadania dla dzieci na dzisiaj:

 

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

    https://zdrowoisportowo.edu.pl/materialy/wielkanoc/

  2. Zwierzątka na stole” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna.

    Potrzebne nam będą: biały, różowy, żółty i pomarańczowy karton, nożyczki, klej, mazaki, ołówek.

    Dzieci wykonają zajączka i kurczątko jako obrączki do serwetek.

    Zajączek: 2 paski białego papieru szerokości ok. 5 cm i długości ok. 16 cm i 13 cm. Oba paski dzieci sklejają w rulony i naklejają krótszy na dłuższy. Wycinają kształt zajęczych uszu – prostokąt składają na pół wzdłuż dłuższego boku i od strony zgięcia wycinają łuk. Naklejają uszy na głowie. Z kolorowego papieru wycinają łapki zająca w kształcie łez i naklejają na nich całą postać. Wycinają i naklejają szczegóły – oczy, nos, wąsy. W środek tułowia wkładają złożoną serwetkę.

    Tak samo dzieci robią kurczaczka. Niewielki kawałek pomarańczowego lub czerwonego kartonu składają na pół i wycinają dziób. Łączą wszystkie elementy. Tu także wkładają do tułowia złożoną serwetkę.

  3. Mazurkowe wzorki” – zabawa grafomotoryczna.

    Dzieci mają tacę z mąką. Jest to ich mazurek. Ozdabiają go, wymyślając wzory – obwódkę wokół brzegów jako wzór rysowany bez odrywania ręki i dowolne w środku. Następnie Rodzic rysuje wzory na kartce, a dzieci odtwarzają je na tackach.

  4. Praca w kartach pracy:

    Dzieci 6 letnie: KP3.56 – ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazka, pisanie cyfr w kratkach; CziP60 – ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej i logicznego myślenia.

    Dzieci 5 letnie: Praca w KP3.48 – rozwój społeczny, rozwijanie percepcji wzrokowej.

  5. Muffinki – zajączki” – działanie dzieci.

    Zachęcam Was dzisiaj do wspólnie spędzonego czasu w kuchni i przygotowania pysznych muffinek :)

    Przepis :

    Składniki suche:

    1,5 szkl. mąki pszennej, 2 łyżki brązowego cukru, 2 łyżki kakao, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli, ½ szkl. cukru pudru, ½ tabl. gorzkiej czekolady

    Składniki mokre:

    1 jajko, 150 ml oleju, 1,5 szkl. jogurtu naturalnego (400 ml)

    Do ozdobienia:

    lukier lub polewa z białej czekolady, lentilki, spaghetti, pisaki cukrowe

    Przygotowanie: łączymy ze sobą składniki suche – przesiewamy mąkę, dodajemy sól, kakao i proszek do pieczenia, cukier puder, brązowy cukier, startą czekoladę i wszystko mieszamy. Do osobnej miski wbijamy jajko. Do niego dolewamy olej i jogurt – miksujemy. Składniki mokre wlewamy do suchych i dokładnie mieszamy. Masę nakładamy do foremek, do 2/3 wysokości. Pieczemy 20–30 min w 170˚ w piekarniku z termoobiegiem. Z porcji wychodzi 12 babeczek. Z kartonu wycinamy kształt zajęczych uszu. Muffiny polewamy lukrem, wkładamy uszy; z lentilek robimy oczy i nos, a z makaronu spaghetti wąsy. Wąsy można też namalować pisakami.

    Życzymy miłej zabawy:)

     

     

Data dodania: 2021-03-30 20:17:44
Data edycji: 2021-03-31 19:50:57
Ilość wyświetleń: 262
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej