Drodzy rodzice proponuję przygotować plastelinę i sztywne kartoniki lub pokrywki plastikowych pojemników albo inne materiały. Dzieci lepią z plasteliny makietę wiejskiego podwórka i zwierzęta gospodarskie. Na koniec opowiadają co przedstawiają prace.
Miłej zabawy!
Drodzy rodzice proponuję przygotować kartki A3 lub A4, kredki, pionki, kostkę do gry.
Dzieci rysują planszę do gry, która się dzieje na wiejskim podwórku – oznaczają miejsce startu i mety, rysują pola trasy. Mogą przygotować pola – niespodzianki ( droga na skróty lub cofnięcie się ). Po skończeniu ustawiają na polu start swoje pionki, rzucają kostką i przesuwają się o wylosowaną liczbę pól.
Proszę o przygotowanie piłki do zabawy.
To zabawa dla całej rodziny, np. mama rzuca piłkę do dziecka, podając jednocześnie nazwę zwierzęcia. Dziecko łapie piłkę i naśladuje głos wskazanego zwierzęcia. Próbujemy narzucić coraz szybsze tempo zabawy.
Proszę o przygotowanie liczmanów np. kolorowe klocki, nakrętki po napojach. Po przeczytaniu zadań przez rodziców, dzieci dokonują obliczeń za pomocą liczmanów ( dodawanie w zakresie 10 )
- W gospodarstwie były 4 kury i 5 kaczek. Ile ptaków było w gospodarstwie?
- Kura wysiadywała jajka. Najpierw wykluły się 2 pisklęta, chwilę później – 4 pisklęta, a po kolejnej chwili – jeszcze 1. Ile piskląt się wykluło?
- Na łące pasły się 2 duże krowy i 1 mały cielak. Ile krów było na łące?
- W stajni stały snopki siana: 1 pod drzwiami, 2 przy prawej ścianie, 4 przy lewej ścianie. Ile snopków siana stało w stajni?
- Na wiosnę w gospodarstwie urodziło się 1 źrebię, dwoje cieląt, 4 kurczęta i 2 koty. Ile zwierząt urodziło się na wiosnę w gospodarstwie?
Wysłuchaj i zapamiętaj jak najwięcej odgłosów zwierząt, do kogo one należą.
https://www.youtube.com/watch?v=yLiRpy71W50
Praca z KP3. 37a – przeliczanie zwierząt, zapisywanie i obliczanie działań
Praca z KP3. 37 - dorysowywanie brakujących części zwierząt, pisanie nazw zwierząt.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13