WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

21.04.2020r

21.04.2020r

DBAMY O OGRÓDEK   -   temat dnia

- rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,

- rozwijanie zdolności skupienia uwagi,

- rozwijanie umiejętności skupienia uwagi,

 - zachęcanie do uprawiania roślin

ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE PRZY PIOSENCE   -   przy piosence '"EOLOGICZNE REGGAE"

Zabawa rozwijająca sprawność ruchową:

Dziecko porusza się zgodnie z rytmem dźwięków wygrywanych przez rodzica na dowolnym instrumencie. . Maszeruje, biega drobnymi krokami, unosząc ręce w górę, podskakuje: raz na jednej, raz na drugiej nodze. Podczas przerwy w muzyce wymyśla dowolną figurę i przez chwile pozostaje w bezruchu.

PIÓRKO   -   ćwiczenie oddechowe

Dziecko wykonuje dowolną improwizację ruchową, w ręce trzyma piórko. Podczas przerwy w muzyce dziecko unosi piórko na wysokość głowy, wypuszcza je z dłoni i zaczyna w nie dmuchać. Stara się , żeby piórko nie spadło na podłogę

DZIECI DBAJA O ŚRODOWISKO   -   masażyk według Bożeny Farmy.

Rodzic siedzi za dzieckiem w siadzie skrzyżnym i rysuje na plecach dziecka :

  1. W zgodzie przyrodą -     rysujemy powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka pleców,

żyją wszystkie dzieci          -     uderzamy delikatnie dłonie na środku pleców i delikatnie naciskamy,

dobry przykład dają -

w wyznaczonych miejscach   -     uciskamy delikatnie ramiona.

śmieci zostawiają.

Zmiana.

SEGREGUJĘ ŚMIECI   -   zabaw pobudzająco - hamująca.

Dziecko maszeruje w rytmie piosenki w różnych kierunkach w ręce trzyma trzy kółeczka w kolorze : żółty, zielony, niebieski. Rodzic rozkłada na podłodze kółko  z  wybranym kolorem. Dziecko szuka wybrany kolor  podchodzi do wykonuje ruchy zgodnie z ruchami rodzica: np:  - wystawiając na zmianę: raz lewą, raz prawą nogę....

 WIOSENNE  PRACE W OGRÓDKU -   zabawa inscenizowana, na podstawie wiersza Iwony Róży Salach - "Ogrodnicy"

 Oglądamy ilustracje (załącznik). Po obejrzeniu zadajemy dziecku pytania:-

- jak myślisz, gdzie możemy usłyszeć brzęczenie pszczół ?

Opowiadamy dziecku - o roli pszczół w przyrodzie, a zwłaszcza w pracy ogrodnika.

Pokazujemy dziecku grządkę, tłumaczymy, co znaczy to słowo.

"OGRODNICY" - wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach.

Idą, idą ogrodnicy. Tup!

Niosą grabki i łopatki. Hej !

Będą spulchniać ziemię,

Aby lekko było jej.

                Puk, puk, puk łopatką.

                Szu, szu, szu grabkami.

                Tryśnie woda z koneweczki,

                na nasze grządeczki.

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.

- dokąd idą dzieci ?

- co dzieci niosą ze sobą do ogrodu ?

- co dzieci robiły w ogrodzie ?

"CO ROBIMY W OGRODZIE"   -   zabawa ruchowo - ortofoniczna

Rozkładamy na podłodze  (skakanki, sznurki lub szaliki..).  

Dziecko maszeruje swobodnie tak,  aby nie nadepnąć na grządki. Powtarza słowa dźwiękonaśladowcze:  tup, tup, tup.

Na uderzenie w  instrument muzyczny - zatrzymuje się, milknie, naśladuje czynności, jakie wykonuje sie wiosną w ogrodzie, np:

- kopiemy grządki łopatką - puk, puk, puk,

- grabimy grządki - szu, szu, szu,

- podlewamy kwiaty -  palcami naśladuje spadanie kropel i mówi : kap; kap, kap.

Karta pracy, cz.2, nr 38.

- dziecko mówi , do czego służy konewka,

- nazywa, z pomocą osoby dorosłej , przedmioty, które są na zdjęciach,

- mówi, do czego one służą,

- rysuje po śladzie rysunku konewki: zaczyna od czerwonej strzałki, potem od niebieskiej, a na koncu - od zielonej.

- ozdabia konewkę według własnego pomysłu.

 

 

 

Data dodania: 2020-04-20 22:16:46
Data edycji: 2020-04-20 22:35:33
Ilość wyświetleń: 450
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej