Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

2020.06.10 - ZAJĘCIA DLA DZIECI

TEMAT DNIA : ,,WYŚCIGI''( ŚRODA 10.06.2020).

 

 

ĆWICZENIA PORANNE

 

* Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Letni spacer''.

- Dzieci spokojnie biegają w różnych kierunkach pokoju.

Na hasło: ,, Spacer'', dobierają się parami i maszerują z partnerem.

* Zabawa ruchowa z elementem skoku - ,,Przeskakujemy morskie fale''.

- Dzieci wykonują skoki obunóż do przodu – naśladują przeskakiwanie fal.

*Zabawa ruchowa z elementem czworakowania - ,, Szukamy muszelek''.

- Dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas

wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie – pokazują uzbierane muszelki.

* Ćwiczenia tułowia - ,,Puszczamy kaczki''.

- Dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonują raz jedną raz drugą ręką.

* Zabawa ruchowa z elementem równowagi - ,,Sprawdzamy temperaturę wody''.

- Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy,

aby dotykały podłogi. Ćwiczenie wykonują raz jedną , raz druga nogą. Na sygnał- uderzenie

w tamburyn – dzieci wykonują skok do wody z przysiadem.

* Zabawa uspokajająca – marsz po kole.

- Dzieci maszerują po kole; rytmizują tekst: Wakacje, wakacje to radości czas, i klaszczą; niechaj

wita je z uśmiechem zawsze każdy z was – wykonują ukłon.

 

 

1. Słuchanie opowiadania P. Beręsewicza ,,Wyścigi''.

 

W ,,Dniu Sportu'' przed wyścigiem w workach Olek był pewny swego.

Tymczasem niespodzianka!

Ola jak zając wyskoczyła mu zza pleców i pierwsza wpadła na metę.

Zabrzmiały brawa, a Olek nadął się i burknął:

- Na pewno miała luźniejszy worek!

- Następnym razem stań do wyścigu ze ślimakiem- zaproponowała mama, ale Olek wzruszył ramionami.

- A co to za przyjemność wygrać ze ślimakiem?- prychnął.- Przecież ze ślimakiem nie można przegrać !

- To znaczy, że przyjemność jest wtedy, kiedy można przegrać, tak?- spytała mama.- W takim razie wypadałoby chyba umieć przegrywać, co?

- Jak to umieć przegrywać? - zdziwił się Olek.

- Po prostu: najpierw starać się wygrać, a jeśli się nie uda, pogratulować zwycięzcy i następnym razem starać się jeszcze bardziej.

Mama uśmiechnęła się czule.

- Wiem , synku – powiedziała.

 

* Rozmowa na temat opowiadania

- Jak zachował się Olek po zakończeniu wyścigu?

- Co ty zrobiłbyś na miejscu Olka?

- Co poradziła Olkowi mama?

 

* Rozmowa z dzieckiem na temat sylwetki prawdziwego sportowca i kibica.

- Jak należy postępować, aby być dobrym sportowcem?

- Jak nazywa się ludzi zainteresowanych daną dyscypliną sportową i przychodzących

np. na stadion, aby obejrzeć mecz?

- W jaki sposób powinien zachowywać się kibic?

 

2. ,,Letnia olimpiada sportowa''- oglądanie filmu edukacyjnego.

 

( film lub jego fragmenty o letnich igrzyskach olimpijskich)

 

* Dziecko ogląda film o letnich igrzyskach olimpijskich, z którego dowiaduje się:

- jakie są symbole olimpijskie,

- jaki jest przebieg igrzysk olimpijskich,

- jakie dyscypliny sportowe są rozgrywane podczas igrzysk ( najbardziej znane)

 

* Rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące filmu:

- Jakie poznałeś symbole olimpijskie?

- Jaki jest przebieg igrzysk olimpijskich?

- Jakie dyscypliny sportowe są rozgrywane podczas igrzysk?

- Która z dyscyplin sportowych podoba się tobie najbardziej?

- Dlaczego?

 

* Zagadki ruchowe ,,Jaka to dyscyplina sportowa?

 

( tekturowe lub plastikowe pudełko, obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe)

- Dziecko losuje z pudełka obrazek przedstawiający jedną z dyscyplin sportowych.

- Przedstawia ją za pomocą ruchu, gestu i mimiki.

- Rodzeństwo odgaduje nazwę dyscypliny sportowej, nazywa osoby, które uprawiają daną

dyscyplinę .

 

* Ćwiczenia słownikowe – określanie cech dobrego sportowca.

- Rodzic nawiązuje do igrzysk sportowych.

- Wyjaśnia, ze niektórzy ludzie uprawiają sport zawodowo.

- Reprezentują swój kraj na olimpiadach, biorą udział w różnego rodzaju zawodach, olimpiadach

sportowych, mistrzostwach. Za zwycięstwo otrzymują nagrody, np. medale, puchary.

* Rodzic pyta:

- Za zajęcie którego miejsca sportowcy otrzymują nagrody?

- Jaki powinien być dobry sportowiec?

Dziecko za pomocą określeń przymiotnikowych charakteryzuje postać dobrego sportowca.

 

 

Data dodania: 2020-06-09 22:07:51
Ilość wyświetleń: 21
Godło
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej