WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Środa 06.05.2020 Temat dnia: Wielkie sprzątanie

Środa 06.05.2020 Temat dnia: Wielkie sprzątanie

Środa 06.05.2020

Temat dnia: Wielkie sprzątanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Zachęcamy do rozpoczynania dnia ćwiczeniami porannymi - „Gimnastyka w domu i w przedszkolu” https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&fbclid=IwAR1YH6yf_edNtN4WmoxSiQEEr9waVarMsJIz6iRRm7Mlrbya8t0GGqsLS9I
  2. Zabawy z gazetami-https://www.youtube.com/watch?v=HcjbUSGIh3o .
  3. Wielkie dziś sprzątanie świata – poznanie możliwości podejmowania różnych działań na rzecz ochrony środowiska. Po przeczytania wiersza T. Fiutowskiej (załącznik), można zadać dziecku pytania: Kto sprzątał świat?; Co robiły Baby-Jagi?; Co robiły diabły?; Co robiły krasnale?; Jak wy możecie pomóc w sprzątaniu świata?.
  1. „Kto ma dłuższe...?” – zabawa dydaktyczna, porównywanie długości przedmiotów. Można przygotować po dwie sylwety: Baby-Jagi, diabła i krasnala. Najpierw dziecko przelicza wszystkie postacie. Następnie pokazujemy dziecku sylwety trzech mioteł, z których każda ma inną długość. Zadajemy pytania: Która miotła jest najkrótsza?; Która miotła jest najdłuższa?; Jak można sprawdzić, która z tych mioteł jest rzeczywiście najdłuższa?.

Przygotowujemy różne miarki, linijki, kawałki sznurków. Dziecko manipuluje tymi przedmiotami. Prosimy, aby najdłuższą miotłę dać pierwszej Babie-Jadze, a najkrótszą drugiej Babie-Jadze. Następnie pokazujemy trzy sylwety łopat dla diabłów. Postępujemy identycznie jak z miotłami. Na koniec wykorzystujemy sylwety trzech bród dla krasnali – zabawa przebiega tak samo.

 Do zabawy można wykorzystać sylwety umieszczone w załączniku (wydrukować 3x, po powiększeniu 2 kart) lub np. przedmioty znajdujące się w domu.

  1. „Pociągi na Łysą Górę” – zabawa ruchowa, w której mogą brać udział wszyscy członkowie rodziny. Dwie lub trzy osoby będą parowozami. Na sygnał np. podczas piosenki („Leśne duszki” lub „Ekokultura”) „parowozy” chodzą po pokoju, zbierają „wagoniki” (zabawki, klamerki albo inne umówione przedmioty) i układają je jeden za drugim. Po zakończeniu piosenki, za pomocą sznurka mierzymy, który pociąg jest najdłuższy, a który najkrótszy.
  2. „Segregujemy śmieci” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie logicznego myślenia; klasyfikowanie według podanej cechy. Przygotowujemy trzy pudełka (lub obrazki) w trzech kolorach: niebieskie z napisem papier, żółte – plastik, metal i zielone – szkło. Na dywanie rozkładamy różne przedmioty (śmieci), np. butelki szklane, pudełka po jogurtach, papierki. Zadaniem dziecka jest posegregowanie ich.

Uwaga! Lepszym pomysłem jest wykorzystanie pojemników do segregacji znajdujących się w domu i prawdziwych śmieci (z zachowanie zasad higieny).

Po zabawie zadajemy dzieciom pytania: Dlaczego mamy różne kosze ?; Co to znaczy segregacja?; Dlaczego należy segregować śmieci?; Co można zrobić np. z zebranej makulatury?

  1. Karty pracy 3., s. 28 – rozwijanie logicznego myślenia. Segregowanie śmieci zgodnie z podaną zasadą: plastik, szkło, papier. Zadanie dodatkowe – szeregowanie puszek od najmniejszej do największej.
  2. „Ekoludek” – wykonanie pracy przestrzennej z materiałów wtórnych, np. butelek, plastikowych, gazet, pojemników po jogurtach. Przed wykonaniem pracy namawiamy do obejrzenia krótkiego filmu „Inżynierka wilczyca” https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

Pomysły pomocne w stworzeniu pracy:

https://ekodziecko.com/ludziki-z-nakretek

https://kreatywnadzungla.pl/2016/10/plastik-recyklingzabawa-i-nauka-dziecko-na-warsztat.html

Data dodania: 2020-05-05 23:14:06
Data edycji: 2020-05-05 23:25:04
Ilość wyświetleń: 338
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej