WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WTOREK 27.10.2020. TEMAT DNIA: DROGA DO PRZEDSZKOLA.

WTOREK 27.10.2020. TEMAT DNIA: DROGA DO PRZEDSZKOLA.

Wtorek 27.10.2020

Droga do przedszkola

  1. Dzień proponujemy rozpocząć wybranymi ćwiczeniami porannymi z poniedziałku.
  2. „Moja droga do przedszkola” – rozwijanie mowy dzieci, budowanie wielozdaniowych wypowiedzi.
    Prosimy dziecko, aby położyło się na wygodnie, zamknęło oczy i wyobraziło sobie, że idzie lub jedzie do przedszkola. Dziecko może wymyślać różne scenariusze, opowiadać, w jaki sposób pokonuje przeszkody, co ciekawego mija po drodze, jak się czuje.
  3. „Droga” – zabawa ruchowa w parze z osobą dorosłą lub rodzeństwem. Za pomocą taśmy naklejamy kartki papieru na podłodze wyznaczając trasę. Jedna osoba jest przewodnikiem, druga staje obok z zasłoniętymi oczami. Przewodnik prowadzi partnera dotykając go w prawe ramię –wówczas dziecko robi krok w prawo, w lewe ramię –krok w lewo, w czoło –do przodu. Liczba dotknięć to liczba kroków. Zabawa przedstawiona jest tutaj: https://youtu.be/69qge7GJqbE  .
  4. „D jak droga” – wprowadzenie liter d, D.
  5. Po wysłuchaniu piosenki „Litera D„  https://youtu.be/qzBe0mMBCJo dziecko może:
  • podawać słowa rozpoczynające się głoską d, kończące na d, mające d w środku,
  • wyszukiwać w otoczeniu przedmioty zawierające w nazwie głoskę d.
  1. Praca z Kartami Pracy, s. 50–51:
  • podział na sylaby i głoski wyrazu droga, Dorota
  • wyodrębnienie pierwszej głoski w wyrazach droga, Dorota,
  • pokaz liter D, d (wielkiej i małej), zachęcanie dziecka do określania do czego są podobne
  • odczytywanie sylab i wyrazów.
  1. „Droga do przedszkola” – zabawa ruchowa. Rozkładamy na dywanie plansze,
    na których są naklejone lub narysowane szablony dłoni i stóp. Dziecko przechodzi przez plansze zgodnie z kodem: na symbolu stopy – stawia stopy, na symbolu dłoni – dłonie.

 Można również wykorzystać do tego celu odpowiednio ustawione buty, rękawiczki- dziecko porusza się wtedy obok przedmiotów. Opis  gry znajduje się tutaj:  https://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/08/18/gra-stopy-dlonie/ .

  1. „Moje przedszkole” – malowanie farbami plakatowymi na dużych kartonach. Zachęcone przez dorosłego, dziecko podaje pełną nazwę naszego przedszkola, miejscowość, w której się ono znajduje. Opisuje budynek, plac zabaw, swoją salę. Następnie maluje przedszkole. Zachęcamy do wysłuchania hymnu przedszkola http://przedszkole1.czarnkow.pl/hymn-przedszkola,48,pl „Bajkowy Świat”.
  2. Czytanie i Pisanie, karta pracy s.17 – kolorowanie pól z literą dD, pisanie liter w powiększonej liniaturze.

Przed uzupełnieniem karty możemy zachęcić dziecko do

  • rysowania palcem liter d, D pisanych w powietrzu, na stole –prawą, lewą ręką,
  • na tacy wysypanej mąką, kaszką manną,
  • patykiem na piasku w trakcie spaceru.

9. W zeszycie w linie - pisanie małej i wielkiej litery d, D.

Data dodania: 2020-10-26 23:27:09
Data edycji: 2020-10-26 23:54:35
Ilość wyświetleń: 299
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej