WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WTOREK 23.06.2020. TEMAT DNIA: ZIELONY.

WTOREK 23.06.2020. TEMAT DNIA: ZIELONY.

Propozycje zajęć dla dzieci:

 

1.Dzień zaczynamy ćwiczeniami przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

 

  1. „ Gramy w zielone” – słuchanie wiersza W. Broniewskiego,

„Gramy w zielone”

Broniewski

 

„Proszę o zielone!”

 zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

 co siedziała w błocie.

 

 Ale mądra żabka

 prędko myk! pod wodę:

„Miłe mi, bocianie,

 moje życie młode”.

 

 Rosły w błocie modre

Niezapominajki

 I boćkowi rzekły:

 „Znamy takie bajki!

 

Chciałbyś żabkę połknąć,

 lecz się obejdź smakiem:

 żabka gra w zielone

 z młodym tatarakiem”.

 

Rozmowa na temat treści wiersza: : O jaki kolor poprosił bocian?; W jaką grę chciał grać?; Z kim bocian chciał zagrać w zielone?; Jakie kwiatki rosły w błocie?; Z kim żabka zagrała w zielone?.

Dziecko przeprowadza analizę i syntezę słuchową wyrazów: żaba, bocian, tatarak, dzieli każdy wyraz na sylaby z pokazaniem na palcach liczby sylab, wyróżnia głoski pierwszą i ostatnią, dzieli na głoski i pokazuje na palcach liczbę głosek, przeprowadza syntezę wyrazu mówionego przez rodzica głoskami.

 

  1. „Wyścig żab” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Wyznaczamy linie startu i mety np. za pomocą skakanek. Dziecko, ustawione na linii startu, na sygnał skacze obunóż do mety, naśladując żaby.
  2. „Na zielonej łące”praca plastyczna. Przypomnienie wiersza Mieczysławy Buczkówny Łąka. Zadajemy dziecku pytania: Jakiego koloru jest na łące najwięcej?; Co i kogo możemy spotkać na łące?. Dziecko ma na stoliku przyczepiony arkusz brystolu i kredki świecowe w różnych odcieniach zieleni. Słuchając fragmentu utworu Cztery Pory Roku. Lato Antionia Vivaldiego, rysuje dowolne linie po całym arkuszu, zgodnie z własnym odczuciem melodii. Po wysłuchaniu rozmawia z dzieckiem na temat jego wrażeń, zadajemy pytania: Co czułeś, słuchając i rysując?; Z czym kojarzyła się tobie ta muzyka?. Następnie podajemy dziecku tytuł utworu. Na koniec dziecko z kolorowych papierowych kółek układa kwiaty oraz motyle i naklejają je na karton. Dorysowuje inne zwierzęta, np. żaby, koniki polne.

Łąka

Mieczysława Buczkówna

Na łąkę trzeba iść rano

Kiedy jeszcze jest rosa–

Cichutko przystanąć

I słuchać

Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa

Patrzeć jak skrzydła motyli

Zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka

Na łódce z listka płynie

Po zielonym kołysaniu –

A potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem

I zapytać jak mu na imię

 

Antonio Vivaldi „Lato”

https://www.youtube.com/?v=hGV-MRdcQOE  

 

5. „Zielone okulary” – zabawa wzrokowa z wykorzystaniem Kart Pracy część 4., s. 26. Dziecko wycina obrazki, następnie rodzic układa obrazki w szeregu. Dziecko zapamiętuje ich kolejność. Rodzic miesza obrazki, a dziecko stara się ułożyć je dokładnie w takiej samej kolejności.

 

6. Nauka drugiej zwrotki piosenki pt. „Piosenka na kolorowe lato”

https://www.youtube.com/watch?v=l4iKGDoEwq0

 

7 „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje lub biega w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka milknie, rodzic podaje nazwę koloru. Dziecko musi odszukać podany kolor w otoczeniu i dotknąć go. Jeżeli podamy kolor zielony, dziecko staje prosto w bezruchu.

Data dodania: 2020-06-22 19:58:27
Data edycji: 2020-06-22 20:01:38
Ilość wyświetleń: 472
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej