WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

WTOREK 21.04.2020. TEMAT DNIA: MASZYNY W GOSPODARSTWIE.

WTOREK 21.04.2020. TEMAT DNIA: MASZYNY W GOSPODARSTWIE.

 

  1. Drogi Rodzicu spróbuj wykonać z dzieckiem ćwiczenia – ZUMBA dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8&list=RDk2hBMkZuvP8&start_radio=1&t=0

 

  1. Wiersz „Siano” – czytanie wiersza przez Rodzica.

        „Siano”

Danuta Gellnerowa

Ładujemy sianem wóz – jak trzeba –

wysoko, wysoko, prawie do nieba.

I wchodzimy na siano pachnące,

i nad głową mamy złote słońce.

Wiatr za wozem biegnie szybko w ślad,

a my z siana, dzisiaj z góry patrzymy na świat.

I jedziemy, i jedziemy gościńcem wesołym,

i wieziemy całą łąkę do naszej stodoły.

 

Rozmowa kierowana dotycząca wiersza. Drogi Rodzicu, proszę zadaj dziecku pytania:

 

  • Co wieziono do stodoły?
  • Co to jest siano?
  • Czym przywieziono do stodoły siano?
  • Jakie znasz urządzenia lub maszyny, które wykorzystuje rolnik w swojej pracy?

 

  1. „Dawniej i dziś”- zachęcamy do obejrzenia filmów edukacyjnych, dzięki którym dzieci będą miały możliwość porównania pracy rolnika dawniej i dziś:

https://www.youtube.com/watch?v=S0X2aBV7r6o

https://www.youtube.com/watch?v=2PCSZqAZ1IM

 

  1. „Taczki” – zabawa ruchowa. Dziecko i Rodzic tworzą parę. Dziecko przyjmuje pozycję klęku podpartego obiema rękami, Rodzic staje za nim i chwyta je za nogi – tak powstają taczki. Rodzice chodzą z taczką po pokoju.

 

  1. Praca z Zeszytem Grafomotorycznym, str. 44 – ćwiczenie małej motoryki. Rysowanie traktora po śladzie oraz dowolne kolorowanie pojazdu.

 

  1. „Maszyny rolnicze” - zabawy słownikowe. Drogi Rodzicu, poproś dziecko, aby podzieliło słowa (motyka, grabie, łopata, widły, traktor, kombajn, siewnik itp.) najpierw na sylaby, np.: mo – ty – ka, a potem na głoski: m – o – t – y – k – a.

 

  1. „Słuchaj i rób” – dyktando matematyczne w przestrzeni. Utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8. Rodzic prosi dziecko, aby wykonało wskazane czynności dokładnie tak jak on. Dla ułatwienia dziecko może założyć na lewą rękę gumkę do włosów. Rodzic mówi: Idziemy 8 kroków do przodu; Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 5 kroków do tyłu. Teraz 4 kroki w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewego kolana. Lewym kolanem dotykamy podłogi. Prawym łokciem dotykamy lewego kolana itp.

 

  1. „Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne.

 

  1. a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.
  2. b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górna wargą: www..., opukiwanie pod dolną wargą: zzz..., opukiwanie klatki piersiowej: żżż...
  3. c) „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe oraz ćwiczenia warg. Dziecko nabiera powietrza i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę: „mu” na wydechu, może przy tym poruszać wargami w prawą stronę i lewą stronę.
  4. d) „Traktory” – ćwiczenia języka. Dziecko czubkiem języka dotyka górnego podniebienia, wprawiając język w drgania – naśladuje odgłos wydawany przez traktor. e) „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dziecko wysuwa język (na przemian: szeroki i wąski; płaski lub zaostrzony), następnie unosi lekko brzeg języka do zębów.

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-21 00:53:00
Data edycji: 2020-04-21 01:09:49
Ilość wyświetleń: 431
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej