WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Wtorek 21.04 2020r

Wtorek 21.04 2020r

Wtorek 21.04 2020r

Temat dnia: Maszyny w gospodarstwie

                       Jak długo będzie bić zielone serce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proponowane działania:

 

„Praca w zagrodzie” – zabawa dydaktyczna. Zadaniem dzieci jest odczytanie napisu pod obrazkiem(załącznik 1), następnie odpowiedzieć na pytania: Jakie znacie urządzenia i maszyny, które rolnik wykorzystuje w swojej pracy? 

 

„Jakie to maszyny”- rodzic dzieli słowo na głoski a dziecko wypowiada nazwę maszyny: traktor, brony, kombajn.

 

Prezentacja o urządzeniach, które rolnik wykorzystuje w swojej pracy.

https://www.youtube.com/watch?v=hDBcKHMjG8s

 

Praca z Cz 58-59- ćwiczenia w czytaniu.

 

„Traktor z przyczepą”- praca plastyczno-techniczna. Z pudełek różnej wielkości, kolorowego papieru, za pomocą kleju, nożyczek oraz plastykowego koła, które posłuży jako szablon do odrysowania, dziecko z pomocą rodzica , wykonuje traktor z przyczepą.

 

Gabriela Skrzypcz  RATUJMY ZIEMIĘ

Ziemię mamy tylko jedną

Więc szanujmy Ją,

Bo cóż z nami stanie się,

Gdy zniszczymy własny dom.

Giną ptaki i zwierzęta,

Giną drzewa w lesie,

Nic nie robiąc, wciąż czekamy

Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszmy razem

I działać zacznijmy,

Żeby żyć móc na tej Ziemi

Więzy zacieśnijmy.

Chrońmy lasy, chrońmy wodę,

Dbajmy o przyrodę,

Uczmy kochać las i łąkę

Pokolenia młode.

 

Rozmowa dotycząca treści wiersz: Co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?

 

„Sadzimy las”- zabawa dydaktyczna matematyczna. Rodzic mówi że dobrym sposobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla (wszystkie zanieczyszczenia, dymy, spaliny), a wydalają z siebie tlen, który jest ludziom niezbędny do życia. Dziecko ma do dyspozycji liczmany, cyfry, litery i z W 48-49, kartki A4 potrzebne do uporządkowania swojej pracy. Rodzic podaje treść zadania:

  • W lesie zasadzono 5 sosen i 3 świerki. Ile razem zasadzono drzew? (5 i 3 = 8)
  • W parku koło przedszkola zasadzono 3 dęby, 3 kasztanowce i 2 buki. Ile razem zasadzono drzew? (3 i 3 i 2 = 8)
  • Na skwerze obok kościoła zasadzono 3 klony, 4 lipy i 1 dąb. Ile razem zasadzono drzew? (3 i 4 i 1 = 8)

Dziecko układa na kartce liczmany i podpisuje zadanie za pomocą cyfr i znaków.

Rodzic prezentuje dziecku znak +, dziecko zastępuje litery i w zadaniach znakiem +.

 

Praca z KP 3.27 – wprowadzenie znaku +, dodawanie do 8.

Data dodania: 2020-04-21 08:38:30
Data edycji: 2020-04-21 08:44:18
Ilość wyświetleń: 271
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej