WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Święto rodziców 25 - 29.05.2020 r.

Święto rodziców 25 - 29.05.2020 r.

Temat tygodnia: Święto rodziców.

PONIEDZIAŁEK (25.05.2020)

Temat dnia: Portret mojej rodziny.

Cele ogólne. Dziecko:

- rozwija umiejętności wypowiadania się na określony temat,

- opisuje emocje, jakie przeżywa w swojej rodzinie,

- rozwija sprawność manualną.

 

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa konstrukcyjna Budujemy domy dla naszych rodzin.

Do zabawy będą potrzebne klocki różnej wielkości i rodzaju.

Dziecko buduje dom dla swojej rodziny, nazywa pomieszczenia w  domu, liczy pokoje.

  • Rozmowa kierowana na temat spędzania z rodzicami soboty i niedzieli.

Rodzic  rozmawia z dzieckiem  na temat spędzania przez nie soboty i niedzieli. Dziecko dzieli się przeżyciami. Opowiada o tym, co robiło z mamą, a co z tatą.

 

Oglądanie kalendarza. Zwracanie uwagi na Dzień Matki i Dzień Ojca.

Dziecko rozmawia  z rodzicem  na temat znaczenia słowa święto.

 Rodzic  wyjaśnia dziecku, że 26 maja obchodzimy  Dzień  Matki,  a  23  czerwca  –  Dzień  Ojca.

 Pyta  dziecko,  dlaczego  rodzice  mają  swoje święto.  Dziecko wypowiada się na ten temat.

 

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Do zabawy będzie potrzebne lusterko.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

Powitanie – dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.

Pyszny obiad – dziecko oblizuje językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.

Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer  w stronę nosa i w stronę brody.

Rodzinna zabawa – dziecko naśladuje dmuchanie baloników: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

Karuzela - dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej.  Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

Całusy – dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

Drzwi – dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.

 

  • Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.

Dziecko pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica:                             Dziecko:

Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.                                  maszeruje w miejscu,

Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,                                   przeskakuje z nogi na nogę,

przy alei stoi parkowa ławeczka.                                                                   wykonuje przysiad,

Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.                           podskakuje tak jak wiewiórka,

Przysiadamy na kolejnej ławce                                                                      wykonuje przysiad,

i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.                          wykonuje kolejne przysiady,

Idziemy jednak dalej.                                                                                        maszeruje w miejscu,

Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                                                      rozgląda się z ręką przy czole,

Wracamy do domu i odpoczywamy.                                                                dziecko siada lub kładzie się                                                                                                                                                                      na dywanie.

 

  • Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Rodzina.

Rodzic mówi zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.

Mam młodszą siostrę, starszego brata…

Każdy pamięta o urodzinach,

bo taka właśnie jest ma…(rodzina)

 

Słuchanie opowiadania E. Stadtmüller Dzień rodziców.

Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania opowiadania. Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego. (załącznik nr 1)

Książka  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=72

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

- Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?

- Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?

- Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?

- Kto wchodzi w skład twojej rodziny?

- Co lubisz robić z mamą?

- Co lubisz robić z tatą?

 

  • Nazywanie emocji związanych z rodziną.

Rodzic pokazuje obrazki z minami i prosi dziecko, aby naśladowało miny i nazwało, co przedstawiają. Rodzic pyta dziecko, jakie emocje przeżywa najczęściej w swojej rodzinie i prosi, by wybrało ten obrazek, który to przedstawia. (załącznik nr 2)

 

  •  Zestaw zabaw ruchowych „Gimnastyka z pluszakami” .

Dziecko wybiera sobie maskotkę, z którą będzie ćwiczyć. 

Skaczemy – zabawa skoczna. Dziecko wkłada maskotkę między kolana i skacze po pokoju tak, aby maskotka nie wypadła spomiędzy nóg.

Winda – zabawa wzmacniająca duże grupy mięśni. Dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami i trzyma maskotkę stopami. Następnie kilka razy, bardzo wolno podnosi i opuszcza stopy, starając się utrzymać pluszaka.

 Zmęczone maskotki – zabawa z elementami czworakowania. Dziecko czworakuje po całym pokoju z maskotką na plecach. Stara się jak najdłużej utrzymać zabawkę na plecach.

 Złap mnie! – zabawa z elementami rzutu. Dziecko w parze z rodzicem, stają w odległości około dwóch metrów od siebie. Delikatnie rzucają wybraną maskotkę do siebie nawzajem.

 Z nogi na nogę – zabawa wzmacniająca duże grupy mięśni. Dziecko siada w siadzie rozkrocznym, kładzie sobie maskotkę na stopie, a następnie ręką podnosi ją wysoko i kładzie na drugiej stopie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  • Malowanie portretu rodziny.

Do zabawy będą potrzebne farby, pędzel, kubeczek na wodę, kartka z bloku technicznego.                  

Dziecko otrzymuje kartkę i ma za zadanie namalować członków swojej rodziny. Po namalowaniu pracy odstawia ją do wyschnięcia.

 

WTOREK (26.05.2020)

Temat dnia: Mama i tata.

Cele ogólne. Dziecko:

  • śpiewa piosenkę i rozmawia na jej temat,
  • rozwija słuch muzyczny,
  • dostrzega podobieństwa wśród roślin i zwierząt,
  • opisuje przedmioty z użyciem słów mały/duży.

 

Proponowane zabawy:

  • Co robi mama, co robi tata? – zabawa ruchowo-naśladowcza kształtująca świadomość roli rodziców w życiu rodziny.

Rodzic recytuje wiersz, a dziecko próbuje  ilustrować jego treść. Naśladuje rodzica, który demonstruje

czynności wymienione w tekście:

Zwariowany poranek.  

                                                              

Idzie tata na paluszkach,                            (dziecko idzie na palcach)                                                          

cicho skrada się do łóżka.                           (kładzie palec na ustach)

W mamy ucho szepce zdanie:                     (chwyta się za ucho)

- wstawaj, mamo na śniadanie!                  (układa dłoń przy ustach jak do szeptu)

 

Mama zrywa się z pościeli,                         (wyciąga ręce w górę i podskakuje)

gładzi włosy, łóżko ścieli,                            (głaszcze się po włosach, gładzi „kołdrę”)

pędzi szybko wprost do szafy,                    (biegnie w miejscu)

wkłada bluzkę – tę w żyrafy.                       (naśladuje zakładanie bluzki)

 

Stawia czajnik na kuchence,                      (naśladuje odkręcanie gazu)

potem bierze mnie na ręce:                        (robi z ramion kołyskę)

są gilgotki, jest ściskanie                             (łaskocze się i obejmuje)

plus turlanie na tapczanie.

 

Co w tym czasie robi tata?                         (przykłada palec wskazujący do skroni)

Lista zajęć jest bogata:                                                                                                            

parzy kawę, piecze grzanki,                       (pokazuje po kolei palce jak do wyliczanki)

kładzie noże, stawia szklanki.

 

Gdy śniadanie już zjedzone,                      (głaszcze się po brzuchu)

mama mruga w moją stronę:                   (mruga jednym okiem)

- wkładaj kurtkę, halo, Wiola!                  (przywołuje kogoś ręką)

bo jedziemy do przedszkola!                     (naśladuje kręcenie kierownicą)

 

Tata krztusi się ze śmiechu:                        (zatyka dłonią usta i cicho się śmieje)

- mamo, mamo, dość pośpiechu!            (macha dłonią gestem zabraniania)

Dopij kawę, pogłaszcz kota,                      (naśladuje picie i głaskanie kota)

dzisiaj przecież jest sobota!                       (rozkłada dłonie, wierzchem do góry)

Rafał Witek

  • Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Mama i tato (sł. i muz. B. Forma).

Wyruszamy z mamą                     Na wycieczkę tato

 na wielką wyprawę,                      zabierze mnie dzisiaj.

Będzie czasu wiele                          Jedzie z nami mama

na wspólną zabawę.                       i siostra Marysia.

 

Ref.: Razem z rodzicami               Ref.: Razem z rodzicami…

chcę poznawać świat

i nie ważne wcale,                          Czuję się bezpiecznie

że mam mało lat.                           zawsze z rodzicami,

                                                         jeśli chcesz, zapraszam,

                                                         zostań dzisiaj z nami.

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

- Gdzie wyruszają dzieci?

- Co chce robić dziecko?

- Jak ma na imię siostra?

- Jak się czuje z rodzicami dziecko?

- Jaka była ta piosenka: skoczna i wesoła czy powolna i smutna?

Nauka refrenu piosenki Mama i tato fragmentami, metodą ze słuchu.

Nagranie piosenki Mamo i tato Olek i Ada, płyta CD 2, utwór nr  na stronie;

https://www.mac.pl/piosenki?fbclid=IwAR2OZeCaprHkFLO5djz6JOTBCNjUZ5qULLcJgmSQY7nKEoEPXk-WCOOujcI

  • Zabawa dydaktyczna Rodzina roślin.

Do zabawy potrzebujemy obrazki roślin: małych, średnich i dużych. (załącznik nr 3)           

Rodzic prezentuje po jednym przedstawicielu z każdej rodziny roślin. Zadaniem dziecka będzie dobranie do nich pozostałych członków danej rodziny. Następnie dziecko określa, kto może być tatą (największy obrazek), mamą (średni) i dzieckiem (najmniejszy obrazek).

 

  • Praca z obrazkami Rodziny zwierząt.

Do zabawy potrzebujemy obrazki zwierząt oraz ich młodych: np. kotki, kota i kociąt itd.

Rodzic rozkłada na dywanie obrazki. Prosi dziecko, aby znalazło zwierzęta  z jednej rodziny i je nazwało. (załącznik nr 4)

  •  Zabawa ruchowa Kto jest wyższy? Kto jest niższy?

Dziecko porusza się po pokoju przy muzyce. Na przerwę w muzyce dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem i porównuje wzrost (kto wyższy, a kto niższy ).Muzyka zaprasza do ponownego poruszania się po pokoju. Na przerwę w muzyce rodzic może zadać dziecku pytanie Kto jest wyższy? Misiu czy lalka? Słoń czy mrówka ? itd.

 

  • Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała Rośniemy…       

Rodzic prosi, aby dziecko pokazało powoli, jak rośnie, tzn. kucnęło i powoli wznosiło się ku górze, aż do wspięcia na palce i wyciągniętych wysoko rąk.

 

Kochani Rodzice!

Maj - to życie, maj - to kwiaty, 

bzy, konwalie, róże, bratki.

Maj w uczucia tak bogaty,

maj to także Święto Mamy i Taty.

Przyjmijcie od nas, Drodzy Rodzice

najserdeczniejsze życzenia,

samych słonecznych i spokojnych dni.

Z życzeniami przyjmijcie nasze gorące serduszka,

które nigdy nie przestaną Was kochać.

 

ŚRODA (27.05.2020)

Temat dnia: Album rodzinny.

Cele ogólne. Dziecko:

  • kształtuje pozytywne relacje w rodzinie,
  • nazywa i liczy członków rodziny,
  • słucha ulubionych bajek czytanych przez członka rodziny,
  • rozwija sprawność manualną,
  • rozwija sprawność fizyczną.

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa dydaktyczna Rodzina.

Do zabawy potrzebujemy duże serce wycięte z białego brystolu, małe serca wycięte z papieru, klej.

Dziecko wymienia członków rodziny. Liczy, ile osób jest w rodzinie i nakleja na dużej sylwecie serca odpowiednią liczbę małych serduszek.

 

  • Karta pracy dzieci starsze (zielone), część 2, nr 48.

Dziecko:

- czyta wyrazy z osobą dorosłą,

- rysuje członków własnej rodziny,

- nazywa członków rodziny Olka,

- wymienia członków własnej rodziny.

 

  • Czytanki razem z mamą.

Chętna mama, tatuś lub rodzeństwo  w wieku szkolnym czyta dziecku swoje ulubione bajki z dzieciństwa lub te, które lubi przedszkolak.

 

  •  Nauka rymowanki dla mamy i dla taty.

 Dla dziecka: duża sylweta serca, małe czerwone serduszka.

Dziecko powtarza tekst rymowanki fragmentami za rodzicem.

Mamo, mamo – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Mamo, mamo – kocham Cię!

                                                           

Tato, tato – co ci dam?

To serduszko, które mam.

A w serduszku miłość jest.

Tato, tato – kocham Cię!

Dziecko recytując rymowankę zapełnia sylwetę serca małymi czerwonymi serduszkami.

 

  • Zabawa rozwijająca zmysł dotyku – Co to jest?         

Do zabawy potrzebujemy nieprzezroczysty  worek,  różne  przedmioty  wykorzystywane  przez  kobietę  i  mężczyznę,  np.: apaszka, pomadka, torebka, pasek męski, krawat, portfel, pianka do golenia itp.

 Rodzic rozkłada na dywanie przygotowane przedmioty używane przez kobietę i mężczyznę. Nazywa je i przekazuje dzieciom, aby mogły się z nimi zapoznać za pomocą dotyku. Następnie chowa  je  do  worka,  a   dziecko  wkłada  rękę  do  środka  i  próbuje  nazwać  trzymany przedmiot.

 

  • Zestaw zabaw ruchowych.

- Zabawa orientacyjno – porządkowa Wysoko – nisko.

Dziecko biega po pokoju przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze, na hasło: wysoko! Stoi na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad głową; hasło: Nisko! Jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.

- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Myjemy z tatą samochód.

Dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

Ćwiczenia wyprostne Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty.

Dziecko siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło: Rodzic zmęczony wykonuje luźny skłon tułowia w przód. Na hasło: Rodzic wypoczęty – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

Podskoki Froterujemy z mamą podłogę.

Dziecko rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

- Ćwiczenia równowagi Rysujemy obrazek dla mamy i taty.

Dziecko stoi na jednej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian prawą i lewą nogą.

- Ćwiczenie Rodzinna wycieczka rowerowa.

Dziecko biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.

  • Serce - ćwiczenie grafomotoryczne.

Dziecko rysuje serce po śladzie a w nim osobę, którą bardzo kocha.

 

CZWARTEK (28.05.2020)

Temat dnia: Kwiaty dla mamy i taty.

Cele ogólne. Dziecko:

  • poznaje zawody rodziców,
  •  rozwija wyobraźnię plastyczną,
  • prawidłowo układa artykulatory przy głosce t.

 

Proponowane zabawy:

  • Rozmowa z dzieckiem Co robi moja mama?

Do zabawy potrzebujemy obrazki kobiet wykonujących różne zawody.

Rodzic rozmawia z dzieckiem o pracy, jaką wykonują mamy. Nazywa czynności, jakie wykonują panie na obrazkach. (załącznik nr 6)

 

  • Rozpoznawanie zawodu po przedmiotach – Do kogo to należy?

Do zabawy będą potrzebne atrybuty różnych zawodów np. biały fartuch, drewniana łyżka, grzebień, zmiotka i szufelka itp.

Rodzic pokazuje dziecku zgromadzone przedmioty. Pyta dziecko, z jakimi zawodami kojarzą mu się te przedmioty. Dziecko wypowiada  się. Przykłady: grzebień – fryzjerka, drewniana łyżka – kucharz itp.

 

  • Zabawa dydaktyczna Zakupy z mamą.

Do zabawy będą potrzebne opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzęcie gospodarstwa domowego, kosmetykach), reklamówka, dziecięcy koszyk sklepowy.

Dziecko wybiera do koszyka produkty, które najczęściej kupuje z mamą. Nazywa produkty. Opowiada, co chciałoby kupić mamie, gdyby zarabiało pieniądze.

 

  • Ćwiczenia logopedyczne – prezentacja prawidłowej artykulacji głoski t.

Do zabawy potrzebujemy lusterko.

Rodzic prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby  dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za rodzicem głoskę t, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarza sylaby: ta, to, te, tu, ty.

  • Ćwiczenie ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.

Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

 

Piękny uśmiech, dobre serce;                    Ta, to, ti, ta, ti, tom!

wszystko umie zrobić sama.                      Kocham ciebie i nasz dom.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!                     Dom to miejsce wyjątkowe.

                                                                     Może być na końcu świata!

Ta, to,ti, ta, ti, tom!                                      Najważniejsza jest rodzina,

Kocham ciebie i nasz dom.                         czyli mama, ja i tata!

 

Zawsze chętnie mi pomagasz,                  ta, to, ti, ta, ti, tom!

kiedy jesteś obok, tato.                               Kocham mamę, tatę, dom.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

 

  • Ćwiczenia słuchowe Kto mieszka w tym domu?

Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko podaje pełną nazwę. Następnie dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby),

a rodzic odgaduje, o kogo chodzi, np.: ma –ma, ta-ta, brat, sios-tra, dzia-dek, bab-cia, cio-cia, wu-jek.

 

  • Karta pracy dzieci starsze (zielone), cz.2, nr 49.

Dziecko:

- obrysowuje kształty prezentów,

- koloruje wybrany prezent,

- dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy prezentów,

- koloruje serca według wzoru.

 

  • Zabawa ruchowo – naśladowcza Tata pracuje.

Dziecko porusza się po pokoju w rytm tamburynu. Podczas przerwy w grze naśladuje wykonywanie prac, o których mówi rodzic, np. tata pisze na komputerze, tata trzepie dywan, tata myje samochód, tata gra na skrzypcach itp.

  • Kwiaty dla mamy i taty – praca plastyczna.

Dziecko koloruje kwiatki i wykleja plasteliną wazon. (załącznik nr 7)

Dodatkowa propozycja na dzisiaj to zabawa ruchowa Ojciec Wirgiliusz;

https://www.youtube.com/watch?v=1j8WIR0lsCU.

 

PIĄTEK (29.05.2020)

Temat dnia: To wszystko dla was rodzice…

Cele ogólne. Dziecko:

  • rozwija mowę,
  • rozwija spostrzegawczość,
  • wie, jak ważna dla niego jest miłość mamy i taty,
  • rozwija sprawność fizyczną.

 

Proponowane zabawy:

  • Zabawa naśladowcza Pomagam mamie.

Rodzic  włącza nagranie muzyki. Dziecko  wykonuje  dowolne improwizacje taneczne. Na przerwę

w muzyce rodzic podaje nazwy czynności, które dziecko  naśladuje, np.: odkurzanie, wycieranie

kurzu, zmywanie naczyń, podlewanie kwiatów.

 

  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Jesteśmy razem!

 

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę –

sama ją namaluje.

 

Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady –

obydwaj kochamy tatę!

 

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę…

Jakie to słowo?

RODZINA!

Rozmowa na podstawie wiersza.

- Co dziecko podaruje mamie?

- Co dzieci zrobią dla taty?

- Co to jest rodzina?

- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

 

  • Karta pracy dzieci młodsze (żółte), cz.2, nr 17.

Dziecko:

- ogląda obrazki i mówi, co robi tata i mama Olka i Ady,

- nakleja obok obrazków zdjęcia przedmiotów  potrzebnych do wykonania danej czynności,

- nazywa przedmioty przedstawione na zdjęciach i określa, do czego są potrzebne.

 

  • Karta pracy dzieci starsze (zielone), cz.2, nr 50-51.

Dziecko:

- ogląda obrazki i mówi, co robią osoby na nich przedstawione,

- nakleja pod obrazkami przedmioty potrzebne do wykonania danej czynności,

- rysuje po śladach rysunku falbanki,

- nazywa przedmioty i mówi, do czego są potrzebne.

 

  • Zabawa ruchowa  Podroż z mamą.

Rodzic zaprasza na wyprawę:

- rowerami – dziecko leży na dywanie na plecach i naśladuje pedałowanie,

- pociągiem – dziecko trzyma za ramiona osobę przed sobą i biega po pokoju,,

- kajakami – dziecko siada z ugiętymi nogami i wykonuje ramionami ruch wiosłowania,

- samolotem – dziecko rozkłada wyprostowane ręce w bok i biega po pokoju,

- balonem – dziecko tworzy z rodzicem  koło, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

 

  • Kończenie zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziny.

Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania (przykłady):

- Lubię moją rodzinę, bo…

- Z moją rodziną najbardziej lubię…

- Moja rodzina to…

 

  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej – Roztargniona mama.

Rodzic  chowa w pokoju damską torebkę. Opowiada o roztargnionej mamie, która położyła gdzieś torebkę i teraz nie może jej odnaleźć. Opisuje wygląd torebki. Zachęca dziecko do pomocy mamie w jej odszukaniu. Dziecko odszukuje torebkę.  Następnie rodzic kontynuuje zabawę , dziecko  chowa inny przedmiot, np. parasolkę.

 

  • Masażyk – według Bożeny Formy.

Dziecko siada na dywanie i wykonuje masażyk na plecach rodzica.

                                                                                              Dziecko:

,

Wędruję z mamusią hen leśną dróżką –                            rysuje palcami wskazującymi ścieżkę od góry

                                                                                              do dołu pleców,

przez góry wysokie i łąki,                                                    rysuje góry, wykonuje ruchy koliste, pocierając

                                                                                              dłońmi o plecy,

dla nas wesoło wietrzyk powiewa,                                     delikatnie uderza w plecy pięściami obu rąk,

a w górze śpiewają skowronki.                                            uderza delikatnie opuszkami palców w górną

                                                                                               część pleców,

Zza chmury nagle spogląda słońce,                                    rysuje słońce,

ciepłe wysyła promienie,                                                       mocno pociera rozwartymi dłońmi o plecy,

zbieramy kwiaty, pięknie pachnące                                     rysuje kontury kwiatów, naśladuje ich wąchanie,

                                                                                                zbliżając dłonie do nosa,

stokrotki, rumianki, złocienie.                                              rysuje linie faliste w dowolnych kierunkach,

Potem leżymy sobie na trawie                                             delikatnie przykłada policzek do pleców rodzica,

i w niebo spoglądamy,                                                          przesuwa dłoń od dołu do góry pleców,

najcudowniejsze są takie chwile,                                          dmucha we włosy rodzica,

bo mamę mocno kochamy.                                                  rysuje na plecach serduszko.

 

 

 

Data dodania: 2020-05-24 18:28:47
Data edycji: 2020-05-28 14:57:38
Ilość wyświetleń: 804
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej