WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

ŚRODA 28.10.2020 TEMAT DNIA: WAŻNE MIEJSCA.

ŚRODA 28.10.2020 TEMAT DNIA: WAŻNE MIEJSCA.

Środa 28.10.2020

Temat dnia: Ważne miejsca.

 

  1. Dzień proponujemy rozpocząć wybranymi ćwiczeniami z poniedziałku lub https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc.
  2. „Samochody w moim mieście” – zabawa matematyczna (do zabawy potrzebne będą: pasek sztywnego papieru, 10 klamerek i 2 zestawy kartoników z kropkami od 1 do 5).

Ćwiczenia w dodawaniu, doskonalenie przeliczania.

Wariant łatwiejszy: dziecko siedzi np. na dywanie, ma przed sobą pasek sztywnego papieru, 10 klamerek i 2 zestawy kartoników z kropkami od 1 do 5. Rodzic proponuje zabawę w liczenie samochodów. Uderza kilka razy w dłonie, a dziecko przelicza, wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą oczek. Następnie przypina tyle samo klamerek.

Wariant trudniejszy: Rodzic wyklaskuje, dziecko przelicza i wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą kropek, a potem np. Rodzic tupie nogami- dziecko przelicza i wyszukuje kartonik z odpowiednią liczbą kropek. Następnie dodaje oczka na kartonikach i przypina odpowiednią liczbę klamerek.

  1. „Moje miasto” – wycieczka wirtualna po Czarnkowie: https://www.youtube.com/watch?v=Oaig3SK-kD8. Po obejrzeniu wycieczki kierowana rozmowa z dzieckiem np. Co by było gdyby… np. w Czarnkowie zamiast parku było lotnisko…?      
  2. Praca z Liczenie str. 17 – dorysowywanie flag, przeliczanie, rozumienie pojęcia tyle samo.
  3. „Moja mała ojczyzna” – zabawa z kodowaniem. Do zabawy potrzebujemy: Planeta dzieci kodowanie, z zestawu pomocy do kodowania: plansza, duże figury geometryczne, zdjęcia (chłopiec i dziewczynka, biblioteka, plac zabaw).

Kodowanie i dekodowanie drogi za pomocą figur geometrycznych. Rodzic daje dziecku planszę do kodowania, duże figury geometryczne (po 2 w każdym kolorze) oraz po 3 zdjęcia: chłopca i dziewczynki, biblioteki i przedszkola. Zabawa w parach (np. Rodzic – dziecko, starsze rodzeństwo – dziecko). Rodzic prosi dziecko, by ułożyło zdjęcie dzieci po lewej stronie na 3 polu od góry, zdjęcie placu zabaw w prawym górnym rogu, a zdjęcie biblioteki w prawym dolnym. Pozostałe pola dziecko zapełnia dowolnie figurami geometrycznymi. Rodzic prosi, by dziecko zadecydowało, dokąd chce doprowadzić dziewczynkę i chłopca. Dziecko (w myślach) wyznacza drogę do placu zabaw lub biblioteki i układa ją pod planszą z odpowiednich figur. Układa drogę z figur pod planszą, a rodzic po wyznaczonej figurami drodze wskazuje dokąd dojdą dzieci, Następnie zamiana ról- rodzic wyznacza z figur drogę, a dziecko wskazuje drogę dzieci.

Załącznik 1 – do przykładowego ułożenia figur na planszy.

  1. „Zapraszam do mojego miasta” – praca plastyczna. Dziecko rysuje flamastrami/ kredkami, każde na osobnej kartce, ważne obiekty, elementy architektury, atrakcje, instytucje w swojej miejscowości. Wspólnie z Rodzicem je podpisuje lub nakleja wcześniej przygotowane napisy. Rodzic zbiera wszystkie kartki, łączy w książkę, tworzy album, folder.
  2. Ćwiczenia w pisaniu: Rodzic pokazuje dziecku poprawny zapis w zeszycie wyrazów: dom, dama, od, do, a następnie dziecko próbuje samodzielnie napisać wyrazy.

 

Data dodania: 2020-10-27 21:58:20
Data edycji: 2020-10-27 22:59:12
Ilość wyświetleń: 257
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej