WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Środa 25.03 2020

Środa 25.03 2020

Środa 25.03. 2020r 

Temat dnia: Co się dzieje w szklarni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczne:

  • Zwrócenia uwagi na rodzaje roślin uprawianych w szklarniach i ogrodach botanicznych oraz sposobu ich ogrzewania i upraw.
  • Poszerzanie słownika czynnego dzieci; zapoznanie z wyglądem cieplarni i znaczeniem upraw szklarniowych.
  • Przygotowanie do wysiewu i sadzenia roślin w domu.
  • Samodzielnie sadzenie roślin
  • Usprawnianie motoriki małej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

Przebieg dnia:

"Gdzie zimą jest zielono?" -rozmowa z dzieckiem na temat wycieczki w Palmiarni w Poznaniu, która odbyła sie w pażdzierniku.Rozmowa z dzieckiem na podstawie jego doświadczeń i spostrzeżeń: Co to jest szklarnia?; Do czego ona służy?; Czy pamiętasz nazwy roślin, jakie rosły w Palmiarni?; Czy w szklarni jest ciepło, czy zimno?; W jakich warunkach powinny wzrastać rośliny? (odpowiednie naświetlenie, temperatura, woda); Co jest potrzebne roślinom, aby piękne rosły?

"Mini szklarnia"- zabawa badawcza. Dziecko razem z rodzicem przygotowują rzeczy potrzebne do wykonania mini szklarni na parapecie okiennym.Rodzic inicjuje rozmowę na temat zgromadzonych przedmiotów: dziecko je nazywa i mówi do czego służą. Na kawałkach tektury dziecko rysuje nasionko fasoli, drobne nasiona rzeżuchy i cebule w celu oznakowania pojemników.Dziecko razem z rodzicem ustala kolejność wykonywanych czynności według przygotowanej instrukcji obrazkowej .Dziecko dba o odpowiednie warunki i obserwuje co się dzieje z nasionami przez kolejne dni. Załącznik 1 Miniszklarnia.

Praca z Piszę i Liczę strona 52 - ćwiczenia grafomotoryczne.

 

Cele dnia:

  • dziecko uczestniczy w rozmowie i odpowida na pytania na podstawie własnych doświadczeń i spostrzeżeń
  • dziecko organizuje swoje miejsce pracy
  • rozpoznaje, nazywa przedmioty i mówi do czego służą
  • samodzielnie sadzi rośliny według instrukcji obrazkowej
  • wie w jakich warunkach powinny wzrastać rośliny
  • rysuje po śladzie kształty liter poprawiając poziom graficzny pisma i rysunków

 

Data dodania: 2020-03-24 17:49:56
Data edycji: 2020-03-30 20:26:42
Ilość wyświetleń: 292
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej