WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

ŚRODA 06.05.2020. TEMAT DNIA: WIELKIE SPRZĄTANIE.

ŚRODA 06.05.2020. TEMAT DNIA: WIELKIE SPRZĄTANIE.
  1. Zachęcamy do rozpoczynania dnia ćwiczeniami porannymi - „Gimnastyka w domu i w przedszkolu” https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&fbclid=IwAR1YH6yf_edNtN4WmoxSiQEEr9waVarMsJIz6iRRm7Mlrbya8t0GGqsLS9I

2. Zabawy z gazetami-https://www.youtube.com/watch?v=HcjbUSGIh3o 

 

3. „Wielkie dziś sprzątanie świata” – poznanie możliwości podejmowania różnych działań na rzecz ochrony środowiska. Po przeczytaniu wiersza T. Fiutowskiej (załącznik 1),  można zadać dziecku pytania: Kto sprzątał świat?; Co robiły Baby-Jagi?; Co robiły diabły?; Co robiły krasnale?; Jak wy możecie pomóc w sprzątaniu świata?.

 

4. „Kto ma dłuższe...?”zabawa dydaktyczna – porównywanie długości przedmiotów. Można przygotować po dwie sylwety: Baby-Jagi, diabła i krasnala. Najpierw dziecko przelicza wszystkie postacie. Następnie pokazujemy dziecku sylwety trzech mioteł, z których każda ma inną długość. Zadajemy pytania: Która miotła jest najkrótsza?; Która miotła jest najdłuższa?; Jak można sprawdzić, która z tych mioteł jest rzeczywiście najdłuższa?.

Przygotowujemy różne miarki, linijki, kawałki sznurków. Dziecko manipuluje tymi przedmiotami. Prosimy, aby najdłuższą miotłę dać pierwszej Babie-Jadze, a najkrótszą drugiej Babie-Jadze. Następnie pokazujemy trzy sylwety łopat dla diabłów. Postępujemy identycznie jak z miotłami. Na koniec wykorzystujemy sylwety trzech bród dla krasnali – zabawa przebiega tak samo.

Do zabawy można wykorzystać sylwety umieszczone w załączniku (załącznik 2) – (wydrukować 3x, po powiększeniu 2 kart) lub np. przedmioty znajdujące się w domu.

 

  1. „Pociągi na Łysą Górę” – zabawa ruchowa, w której mogą brać udział wszyscy członkowie rodziny. Dwie lub trzy osoby będą parowozami. Na sygnał np. podczas piosenki „parowozy” chodzą po pokoju i zbierają „wagoniki” (zabawki, klamerki albo inne umówione przedmioty) i układają je jeden za drugim. Po zakończeniu piosenki, za pomocą sznurka mierzymy, który pociąg jest najdłuższy, a który najkrótszy.

 

  1. „Segregujemy śmieci” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie logicznego myślenia; klasyfikowanie według podanej cechy. Przygotowujemy trzy pudełka w trzech kolorach: niebieskie z napisem papier, żółte – plastik, metal i zielone – szkło. Na dywanie rozkładamy różne przedmioty (śmieci), np. butelki szklane, pudełka po jogurtach, papierki. Zadaniem dziecka jest posegregowanie ich.

Uwaga! Lepszym pomysłem jest wykorzystanie pojemników do segregacji znajdujących się w domu i prawdziwych śmieci (z zachowaniem zasad higieny).

Po zabawie zadajemy dzieciom pytania: Dlaczego mamy różne kosze ?; Co to znaczy segregacja?; Dlaczego należy segregować śmieci?; Co można zrobić np. z zebranej makulatury?

 

  1. Karty pracy 3., s. 28 – rozwijanie logicznego myślenia. Segregowanie śmieci zgodnie z podaną zasadą: plastik, szkło, papier. Zadanie dodatkowe – szeregowanie puszek od najmniejszej do największej.

 

  1. „Ekoludek” – wykonanie pracy przestrzennej z materiałów wtórnych, np. butelek, plastikowych, gazet, pojemników po jogurtach. Przed wykonaniem pracy namawiamy do obejrzenia krótkiego filmu „Inżynierka wilczyca” https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

 

Pomysły pomocne w stworzeniu pracy:

 

https://ekodziecko.com/meduza-teczowe-mobile

https://ekodziecko.com/ludziki-z-nakretek

https://kreatywnadzungla.pl/2016/10/plastik-recyklingzabawa-i-nauka-dziecko-na-warsztat.html

Data dodania: 2020-05-06 01:31:02
Data edycji: 2020-05-06 01:53:39
Ilość wyświetleń: 334
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej