WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Przykładowe zajęcia 25.05.2020

Przykładowe zajęcia 25.05.2020

Drodzy Rodzice!

TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

TEMAT DNIA: Piłka dla wszystkich.

 

Proponowane zajęcia i zabawy na poniedziałek 25.05.2020r.

 

Zestaw ćwiczeń porannych ( na cały tydzień )

- Zabawa orientacyjno – porządkowa Różne powitania.

Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze rodzic mówi jakimi częściami ciała mają się przywitać z rodzicem lub rodzeństwem np.: - Witają się wasze kolana (plecy, łokcie, czoła…). Dźwięki tamburyna są sygnałem do swobodnego poruszania się.

- Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni – Wiatraczki.

Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

- Ćwiczenia rąk i nóg – Spacer raków.

Dziecko porusza się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

- Podskoki – Skaczące piłeczki.

Dziecko podskakuje nisko – przy szybkich uderzeniach w tamburyn, wysoko – przy wolnych uderzeniach.

- Ćwiczenia równowagi – Na huśtawce.

Dziecko w parze z rodzicem, podają sobie ręce; naprzemiennie wykonują przysiady.

- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Myjemy się po zabawie.

Dziecko naśladuje mycie poszczególnych części ciała swojego partnera (rodzica).

- Ćwiczenia uspokajające – Maszerujemy i mówimy rymowankę.

Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę: My jesteśmy dzieci, my kochamy słońce, ptaki śpiewające i drzewa szumiące.

 

  1. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Piłka dla wszystkich”.

Książka Nowe przygody Olka i Ady s.82-83 (na okładce dzieci na łące)- Rodzic czyta, a dziecko ogląda ilustracje.

 

  1. Rozmowa na temat opowiadania:

-Co śniło się Frankowi?

- O czym opowiadał Adzie?

- Jak zachowywali się chłopcy?

- Co zrobił ich kapitan?

- Kim został Franek na meczu?

- Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie?

- Co będzie ćwiczył Franek?

- Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem po rozmowie z kapitanem?

Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia i nazwiska.(Karta pracy, cz.4, s.54)

 

3.Wykonanie pracy plastycznej Dzieci z całego świata.

 

  1. Ćwiczenia ruchowe- naśladowanie chodzenia po różnym podłożu w różnych warunkach.

Dziecko naśladuje chodzenie :

- po piasku,

- po kamieniach,

- gdy wieje mocny wiatr,

  • przez rwący strumyk,
  •  
  1. Dzieci świata- kolorowanka.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzieci-swiata/

 

Zadanie na dziś:

Karty pracy, cz.4, s. 54

 

Data dodania: 2020-05-24 19:01:00
Data edycji: 2020-05-24 19:03:46
Ilość wyświetleń: 271
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej