WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Przykładowe zajęcia 12.05.2020

Przykładowe zajęcia 12.05.2020

Drodzy Rodzice!

Przykłądowe zajęcia na wtorek 12.05.2020

Temat dnia : Motyle i kwiaty

Propozycje zajęć i zabaw:

Ćwiczenia poranne (powtórzenie zestawu z poniedziałku)

1.Zabawy z sześcianem.

  • Przypomnienie cech kwadratu.

Rodzic mówi:

- Nakreśl w powietrzu kształt kwadratu.

- Jakie są boki kwadratu?

  • Zapoznanie z sześcianem.

Kilka sześcianów różniących się wielkością.

Rodzic prezentuje dziecku kilka sześcianów różniących się wielkością. Nazywa figury. Dziecko je odgaduje. Liczy ściany. Określa ich kształt – kwadrat. Układa figury według wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.

  • Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu. (Karta pracy, cz.4, s.40)
  • Zabawy z sześcianem – kostką.

- Rodzic pokazuje dużą kostkę z kropkami lub liczbami. Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek (jaką liczbę) wyrzucono na kostce. Czynności : podskoki, skłony, przysiady, okrzyki, pajacyki itp…

- Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Na zakończenie dziecko przypomina kształt jakiej bryły ma kostka.

  • Zabawa ruchowa Motyle i kwiaty.

Przygotować : szarfy (lub wstążki) w czterech kolorach, kwiaty w tych samych kolorach.

Dziecko – motyl otrzymuje szarfę w jednym z kolorów. Kwiaty w kolorach szarf układamy na podłodze. Dziecko porusza się pomiędzy kwiatami przy dowolnej muzyce. Podczas przerwy w muzyce dziecko przykuca na kwiatku w takim kolorze, w jakim jest szarfa (lub wstążka), którą ma na sobie. Potem dziecko otrzymuje inny kolor szarfy (lub wstążki ) i zabawa toczy się , jak poprzednio.

2.Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw metodą Rudolfa Labana.

Nagranie muzyki marszowej, paski kolorowej bibuły.

  • Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic daje dziecku złożone paski bibuły.
  • Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułek trzymanych najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.
  • Po kole – na podłodze dziecko układa koło z bibułki i skacze dookoła niego obunóż, w jedną i w drugą stronę.
  • Powitania bibułką – dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienionych przez rodzica.
  • Jak najwyżej – wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, łapie ją tuż nad podłogą.
  • Sprytne palce – chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
  • Pszczółki i niedźwiedzie – Rodzic pełni rolę pszczółki, dziecko jest niedźwiedziem. Rodzic – pszczółka znajduje się po jednej stronie pokoju i pilnuje w ulu miodu. Niedźwiedź czyli dziecko znajduje się po drugiej stronie pokoju, skrada się na czworakach, żeby zabrać miód. Na mocne uderzenie w bębenek pszczoła – rodzic rusza do ataku na niedźwiedzia – dziecko. Rodzic biegnie w jego kierunku, wymachując bibułkami, a niedźwiedź ucieka na swoją część pokoju. Przy powtórzeniu zabawy dziecko zamienia się rolą z rodzicem.
  • Rysujemy ósemkę –dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
  • Lustro – dziecko tworząc parę z rodzicem jest lustrem, które odbija ruchy rodzica, naśladując je.
  • Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i mniejszym natężeniem.
  • Latające owady – zgniata bibułkę w kulkę, rzuca przed siebie i podąża jej śladem. Na koniec wrzuca kulkę do pojemnika przygotowanego przez rodzica.
  • Marsz z muzyką – dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykuca i wyskakuje w górę.

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

Dziecko dostaje od rodzica chusteczkę. Rodzic wypowiada zdania. Jeżeli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nad głową. Jeżeli sądzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.                

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

- Konik polny w wodzie gra.

- Żabka dwie głowy ma.

- Biedroneczki są w kropeczki.

- Motyle mają ciepłe czapeczki.

- Stokrotka jest czerwona.

  • Ważka jest większa niż wrona…

Zadanie na dziś:

 

 

 

Data dodania: 2020-05-11 18:37:04
Data edycji: 2020-05-11 18:38:40
Ilość wyświetleń: 337
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej