WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Przykładowe zajęcia 05.05.2020

Przykładowe zajęcia 05.05.2020

WTOREK 05.05.2020

Temat dnia: Stolica, Wisła, syrenka

Proponowane zajęcia:

Ćwiczenia poranne

-Zabawa orientacyjno-porządkowa Hop – bęc.
Dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc – przykuca. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzi do marszu.

-Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej.
Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – starają się zwinąć w jak najmniejszą kulkę.

-Ćwiczenia nóg Jak sprężynka.
Dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie uderzeń dorosłego w bębenek.

- Ćwiczenie równowagi Kto potrafi?
Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji.

- Ćwiczenie uspokajające  Smok – wdychamy powietrze nosem, a wydychamy powietrze buzią (tak jak smok zieje ogniem).

Zajęcia 1. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.
Przygotowane przez dorosłego kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością
wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone.
• Określanie, ile wody jest w butelce.
dorosły stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Pyta dziecko: Ile jest wody w butelce – dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.
• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Butelki z różną ilością barwionej wody.
dorosły ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem.
− Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.
− Ustawiają butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
− Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów.
dorosły  pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga –
wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Butelki z wodą, kubek.
Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
-Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.
Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy.
dorosły  wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowy kubek.           
- Dziecko ogląda  szklanki i dochodzi  do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano. Dziecko wypija sok ze szklanek. Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej. Czytanie z  dorosłym  lub samodzielnie pojemności butelek.
-Dziecko rysuje  szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.
- Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.
Dla dziecka butelka plastikowa.
Dziecko dostaje butelkę, Ustawia ją względem siebie według poleceń dorosłego:
− połóżcie butelkę przed sobą, za sobą,
− połóżcie ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,
− turlajcie butelkę po podłodze.

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 17

Zabawa orientacyjno-porządkowa Posłuszne kręgle.( może być piłka albo butelka)
Dziecko porusza się swobodnie po pokoju, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie w bębenek zatrzymuje się i manipuluje  kręglami: przekłada je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.
• Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód.
Dziecko w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
• Skręty Na prawo, na lewo.
Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzyma kręgle na głowie, przytrzymując je rękami, łokcie ma na zewnątrz. Wykonuje  skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów kręglami.
• Skrętoskłony Witamy stopy.
Dziecko w siadzie rozkrocznym, kręgle trzyma oburącz w górze; wykonuje  skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dziecko stara się nie zginać kolan, kręgle trzymają obiema rękami).
• Ćwiczenie mięśni grzbietu Oglądamy kręgle.
Dziecko leży  na brzuchu, trzyma  kręgle w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje ręce; oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.
• Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie.
Dziecko leży  na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji wyjściowej.
• Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Z nóg do rąk.
Dziecko leży na plecach, kręgle trzyma pomiędzy stopami. Przekazuje  kręgle do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkłada kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonuje ćwiczenie.
• Bieg Postaw kręgle.
Dziecko biega z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze stawia  kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.
• Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy.
Dziecko w siadzie prostym podpartym, kręgiel ma pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo.
− Wałkuje  kręgle raz jedną, raz drugą stopą.
− W siadzie podpartym – chwyta  stopami kręgle i podnosi  je do góry.
• Zabawa uspokajająca Marsz.
Dziecko maszerują po obwodzie koła; odkłada przedmiot  na wyznaczone miejsce.

Układanie zdań z podanymi słowami. Wyrazy: stolica, Wisła, syrena.
Dziecko losują wyraz. Dorosła osoba  układa  zdania z odczytanymi słowami.

Ćwiczenia oddechowe Wiślane fale.
Dla dziecka przymocowane do cienkich patyczków niebieskie paski karbowanej
bibuły.
Dziecko nabiera powietrze nosem, następnie powoli wypuszcza je ustami, wprawiając w ruch paski bibuły.

Dodatkowe zadanie: Obejrzenie (legendy) o Warszawskiej Syrence :

https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,warszawska-syrenka,40273064

 

Zadanie na dziś:

Karty pracy, cz.4, s.30 - 33

 

 

Data dodania: 2020-05-05 06:26:33
Data edycji: 2020-05-05 06:27:24
Ilość wyświetleń: 264
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej