WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Przykładowe zajęcia 04.05.2020

Przykładowe zajęcia 04.05.2020

TEMAT TYGODNIA – MOJA OJCZYZNA

Przykładowe zajęcia na poniedziałek 04.05.2020

Temat dnia: Zakochany w syrenie

-Oglądanie widokówek, książek, albumów o Warszawie.

Dziecko ogląda przygotowany przez dorosłego materiały, dzieli się swoimi spostrzeżeniami. Swobodnie opisują charakterystyczne miejsca Warszawy.

Ćwiczenia poranne

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Hop – bęc.
    Dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc – przykuca. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzi do marszu.
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej.
    Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan – starają się zwinąć w jak najmniejszą kulkę.
  • Ćwiczenia nóg Jak sprężynka.
    Dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie uderzeń dorosłego w bębenek.
  • Ćwiczenie równowagi Kto potrafi?
    Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji.
  • Ćwiczenie uspokajające Smok – wdychamy powietrze nosem, a wydychamy powietrze buzią (tak jak smok zieje ogniem).

Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Zakochany w syrenie (załącznik 1).

  • Rozmowa na temat opowiadania.
    Dorosły pyta:
  • O czym dowiedziała się Ada w przedszkolu?
  • Kto pomógł jej przedstawić legendę?
  • Oglądanie mapy Polski.
    Dziecko ogląda mapę. Dorosły wyjaśnia, co oznaczają poszczególne kolory. Odszukują Wisłę, Bałtyk i Warszawę (dorosły pomaga w razie problemów).
    Dorosły wskazuje miejscowość zamieszkania dzieci.

Rysowanie po śladach rysunku Syreny i fal. (Karta pracy, cz. 4, s. 29.)

Czytanie tekstu w książce.
Książka (s. 72–73) dla każdego dziecka.

-Piękny jest nasz kraj – twórcza zabawa plastyczna.

Wybieranie spośród obrazków zdjęć (wyciętych z kolorowych czasopism) różnych zakątków naszego kraju tych, które dzieciom podobają się najbardziej. Omawianie, co one przedstawiają; uzasadnianie swojego wyboru.
Obrazki/zdjęcia wycięte z czasopism.
• Wykonanie pracy plastycznej.
Dla dziecka zdjęcia lub obrazki (wycięte z czasopism) przedstawiające różne miejsca Polski, pastele olejne, kartki, klej.
Zaproponowanie wykonania obrazka przedstawiającego miejsca, które dziecku się podobają, z jednoczesnym uchwyceniem różnorodności polskiego krajobrazu.
• Pokaz i omówienie sposobu wykonania pracy przez dorosłego.
• Samodzielne działania dziecka; naklejanie pośrodku kartki zdjęcia lub obrazka (wyciętych z kolorowych czasopism) wybranego przez dziecka; dorysowywanie – według pomysłów dziecka – z każdej strony pastelami olejnymi brakujących elementów w taki sposób, aby z naklejonym elementem tworzyły jedną całość.

Słuchanie piosenki Syrenka (sł. i muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat tekstu piosenki.

  1. Stoi Syrenka nad Wisłą
    i patrzy na rzeki fale.
    Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
    no i nie boją się wcale.
    Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
    no i nie boją się wcale.
    To nie jest żywa Syrenka,
    to pomnik Warszawę chroni.
    Bo, jak mówi stara legenda:
    Syrenka miasta broni.
    Bo, jak mówi stara legenda:
    Syrenka miasta broni.
    Ref.: Nasza Warszawa, nasza stolica
    ciągle Syrenkę zachwyca.
    A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
    swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
    A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
    Chlup! Chlup! Chlup!
  2. Kiedyś prawdziwa Syrenka
    w falach tej rzeki mieszkała.
    Siadała czasem na brzegu Wisły
    i cudne pieśni śpiewała.
    Siadała czasem na brzegu Wisły
    i cudne pieśni śpiewała.
    Złapali ją w sieć rybacy,
    spać poszli, bo nocka była,
    lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
    bo bardzo go prosiła.
    Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
    bo bardzo go prosiła.
    Ref.: Nasza Warszawa…

III. I odtąd dzielna Syrenka
ze swojej wielkiej wdzięczności
postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Jest herbem miasta Warszawa,
stolicy naszego kraju.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
Ref.: Nasza Warszawa…

Dorosły pyta:
− Co to jest stolica?
− Jak nazywa się stolica Polski?
− Jak nazywa się najdłuższa z polskich rzek?
− O kim opowiada piosenka?
− Czy znacie legendę o Syrence?
− Gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę?
− Co to jest herb?

  • Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego. Próby śpiewu (mormorando) razem z dorosłym melodii pierwszej zwrotki.

Zadanie na dziś:

Karty pracy, cz.4, s.29

Książka (s. 72 – 73)

Załącznik nr 1 Opowiadanie A. Widzowskiej Zakochany w syrenie

Data dodania: 2020-05-03 20:05:08
Data edycji: 2020-05-03 20:06:31
Ilość wyświetleń: 268
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej