WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Poniedziałek – 11.05.2020r.

Poniedziałek – 11.05.2020r.

Poniedziałek – 11.05.2020r.
Temat dnia: Rośliny na łące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Zestaw ćwiczeń porannych – na cały tydzień

  • „Bocian na łące”- zabawa ożywiająca
    Dziecko biega swobodnie. Na sygnał gwizdka przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.

  • „Skaczące żabki” – zabawa skoczna
    Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie zaczyna skakać.

 

Przebieg dnia:

  • Opowiadanie pt. „Łąka” Olgi Masiuk
    Załącznik nr 1 lub https://www.youtube.com/watch?v=1YHPX1n5ZMQ

  • Rozmowa na temat opowiadania pt."Łąka” Olgi Masiuk i ilustracji w KARCIE PRACY nr 4 str. 5
    Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania:
    • Dlaczego dzieci źle się czuły w przedszkolu i chciały wyjść?
    • Do czego porównały siedzenie w sali?
    • Co zaproponowała Pani?
    • Co usłyszały dzieci podczas wycieczki?
    • Co zobaczyły dzieci podczas wycieczki?
    • Co dzieci poczuły podczas wycieczki?
    • Jakich mieszkańców łąki dzieci zobaczyły lub usłyszały?

 

  • Praca z książką: Karty pracy 4 str. 5
    Dzieci wspólnie z rodzicem ogląda ilustrację, nazywa rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Dziecko przecina ilustrację i układa z pamięci.

  • Film edukacyjny
    https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

  • Wycieczka na łąkę
    Jeżeli mają Państwo taką możliwość to wycieczka na łąkę byłaby najlepszą lekcją dla dzieci, aby poznać rośliny i zwierzęta tam żyjące. Dziecko kształtuje umiejętność prowadzenia obserwacji i jej dokumentowania oraz rozwija wrażliwość plastyczną
    Co jest potrzebne? Lupa, koc, kartki i kredki. Dziecko ma za zadanie zaobserwować fragment łąki, poszukać roślin, zwierząt i zerwać trzy rośliny różniące się kształtem i kolorem, które zabierają do domu. Na koniec dzieci rysują wybrany przez siebie fragment łąki. Podczas oglądania roślin dzieci wykorzystują lupy. Po przyjściu do domu łączą fragment łąki z roślinami i tak powstaje panorama łąki.

  • Kolorowa łąka – praca plastyczna z wykorzystaniem WYPRAWKI 38-39
    Dziecko wykonuje motyla i biedronkę techniką płaskiego Origami, wg obrazkowej instrukcji zamieszczonej w Wyprawce 38-39. Wykonane prace umieszcza na panoramie łąki.

  • Taniec motyli – zabawa muzyczna improwizacyjna (do utworu „Walc kwiatów” P.Czajkowskiego). Dziecko ma kolorowe wstążki, apaszki, chustki – jest motylem. Dziecko najpierw słucha odtwarzanej muzyki. Przy powtórnym odtworzeniu rodzic zaprasza „dziecko - motyl” do tańca. „Motyl” tańczy swój indywidualny taniec – ilustruje tempo i charakter słuchanej muzyki.
    https://www.youtube.com/watch?v=EIZ83ZfCzO8
Data dodania: 2020-05-10 21:14:42
Data edycji: 2020-05-10 21:20:18
Ilość wyświetleń: 289
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej