WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Poniedziałek – 08.06.2020r.

Poniedziałek – 08.06.2020r.

Poniedziałek – 08.06.2020r.

Temat dnia: W górach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg dnia:

  • Ćwiczenia poranne na cały tydzień
    https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

  • Wędrówka – masażyk
    Dziecko siada z rodzicami jedno za drugim w odległościach umożliwiających im rysowanie po plecach. Recytują wiersz i wykonują rysunki:
    • Wędrujemy raźno w góry ( dzieci palcami obu rąk delikatnie stukają w plecy po obu stronach kręgosłupa od dołu do góry).
    • Pod nogami mamy chmur (od dołu pleców do góry dzieci rysują pętle wzdłuż kręgosłupa).
    • W górze jasne słońce świeci (w górnej części pleców dzieci rysują linie proste od kręgosłupa na zewnątrz).
    • Nad strumykiem idą dzieci (dzieci delikatnie uderzają palcami po kręgosłupie od dolnej części pleców w górę).

  • Górskiekrajobrazy – rozmowa z dziećmi na temat wiersza „Co to jest krajobraz” Bożeny Formy.
    Dzieci starają się nazwać ilustracje (załącznik nr 1) np. morze, góry, jezioro, miasto.
    Dzieci odpowiadają na pytanie:
    • Jakim słowem można określić te wszystkie widoki? ( KRAJOBRAZ)

Na koniec słuchają wiersza Bożeny Formy.

„Co to jest krajobraz”

Bożena Forma

To widok pół zbożem pokrytych,

zielonych łąk dookoła.

To szczyty wysokie, skaliste

I gładkie tafle jeziora.

To morza wzburzone fale,

Plaże piaszczyste, szerokie.

Pagórki pokryte lasami,

szumiące rzeki głębokie.

   Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Co to jest krajobraz?
  • Jakie krajobrazy widzimy na zdjęciach?
  • Który z nich to krajobraz górski?
  • Dzieci odszukują góry na mapie, określają miejsce ich położenia.
  • Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach?
    (wysokie góry, specyficzna mowa – gwara, na targach ludzie w strojach góralskich sprzedający sery owcze, wyroby z wełny)
  • Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?
    (góral, góralka, baca – gospodarz)
  • Jak nazywa się łąka w górach? (hala)
  • Jak nazywa się wędzony ser owczy? (oscypek)
  • W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?
  • Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas wędrówek?
    (kozica, świstak, niedźwiedź brunatny)

  • Sokole oko – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Karty Pracy 4 str. 24
    Dzieci w KP 4 str. 24 na dwóch ilustracjach odszukują takie same elementy.

  • Skoki kozicy – zabawa ruchowa z elementem skoku
    Rodzic rozkłada chusteczki na podłodze, na znak rodzica dziecko wskakuje obunóż do wybranej chusteczki, następnie porusza się we wskazanym przez rodzica kierunku np. jedno pole do przodu, dwa pola w prawo, jedno pole do tyłu, jedno pole w lewo itp.

  • Wszystko słyszę – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem CZ 76
    Dziecko nakleja pierwszą literę przedmiotu przedstawionego na obrazkach i odczytuje rozwiązanie.

  • W górach – zabawa plastyczna z wykorzystaniem Wycinanki 56
    Dzieci wypełniają kolorem kontury rysunku dowolną techniką – farbami, przy pomoc kredek, wyklejając kontury kawałkami kolorowego papieru.

  • Liczenie baranów – zabawa dydaktyczna
    Rodzic ma 10 liczmanów, pudełko, liczby i znaki matematyczne (W 48-49). Mówi, że w zagrodzie jest 10 baranów – wkłada liczmany do pudełka, a dzieci je przeliczają. Następnie wyjmuje np. dwa, ale nie pokazuje dziecku, ile zostało. Rodzic układa działanie 10-2=. Dzieci mają za zadanie policzyć, ile jest baranów w zagrodzie. Kolejne działania na odejmowanie i dodawanie wykonują dzieci.
Data dodania: 2020-06-07 22:24:54
Data edycji: 2020-06-07 23:13:21
Ilość wyświetleń: 262
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej