Słuchanie opowiadania – „Co było pierwsze” (załącznik nr 1)
Zabawa badawcza - ,,Poznajemy budowę jajka''. (Jajka kurze dwa takie same – z tym, że jedno jest ugotowane, a drugie- surowe.) Rodzic pokazuje dziecku dwa jednakowe jajka. Prosi, aby się zastanowiło, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie ugotowane. Dziecko podaje swoje propozycje, następnie rodzic wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dziecko obserwuje ich ruchy i określa, które z nich kręci się szybciej. Rozbija jajko i sprawdza, czy miało rację. Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje, powodem tego jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie poruszanie się jajka. https://www.youtube.com/watch?v=V6bt2npXFcg
Dziecko ogląda jajka przyniesione przez rodzica lub ilustracje jajek (jajko kurze, przepiórcze, strusie), porównuje ich wielkość i kolorystykę, wypowiada się na temat ich kształtu; podaje przykłady zwierząt, które wykluwają się z jajek. http://nauczyciele.mos.gov.pl/index.php?mnu=90&id=9
Rodzic rozbija przed dzieckiem jajko, dziecko ogląda jego zawartość; nazywa poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.
Zabawa badawcza – ,,Jajka i woda''. - Dziecko bada zachowanie w wodzie jajka surowego i ugotowanego – wkłada je kolejno do przeźroczystego naczynia z wodą. Obserwuje ich zachowanie. - Do wody w przeźroczystym naczyniu wkłada surowe jajko i dosypuje stopniowo sól (około 10 – 12 łyżek soli). Obserwuje, co dzieje się z jajkiem. https://www.youtube.com/watch?v=JyRCOjzyJTQ
Zabawa ruchowa – Kwoka i kurczątka – gdy gra muzyka dziecko naśladuje sposób poruszania się kurcząt (spaceruje, podskakuje, macha skrzydełkami).
Zabawa dydaktyczna – zadaniem dziecka jest wyszukanie w mieszkaniu przedmiotów, które zaczynają się na tą samą głoskę jak wyraz jajko jabłko, jogurt, język, jedzenie. - Wypowiadanie całego wyrazu, dzielnie wyrazów na sylaby i głoski – jajko, Janek. - Wypowiadanie sylab z klaskaniem – liczenie sylab – jajko, Janek. - Wypowiadanie kolejnych głosek; - Podanie przykładowych wyrazów z odpowiadającą wprowadzonej literze w innych pozycjach: na początku np. jezioro, w środku np. kajak, na końcu np. pokój. - Ułożenie schematu wyrazu jajko, Janek z białych cegiełek, oraz z niebiesko czerwonych klocków.
Praca z Książką – P. cz. 3 s. 24 oglądanie małej i wielkiej litery J,j. Omówienie miejsca zapisu litery w liniaturze. Modelowanie litery pisanej z plasteliny, drucika, pisanie na talerzyku z kaszką.