WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek 21.05.2020. Temat dnia: W stawie – rozwój żaby.

Czwartek 21.05.2020. Temat dnia: W stawie – rozwój żaby.

Czwartek 21.05.2020.

Temat dnia: W stawie – rozwój żaby.

  1. Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi z wtorku.
  2. „Żaba” – historyjka obrazkowa z Kart pracy cz.4.,str. 8. Zadaniem dzieci jest wycięcie obrazków, ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, naklejenie we właściwych miejscach oraz opowiedzenie ich treści – omówienie etapów rozwoju żaby (ilustracja – załącznik 1).
  3. „ Majowa muzyka” – zabawa naśladowcza. Rodzic przygotowuje przedmioty w różnych kolorach. Cztery kolory mają przydzielony inny dźwięk: czerwony – rech, rech, zielony – kum, kum, niebieski – kła, kła, żółty – uch, uch. Następnie rodzic prezentuje szereg różnych kolorów, gdy dziecko widzi któryś z wymienionych kolorów, wydaje umówiony dźwięk (dla utrudnienia mogą to być dwa kolory np., zielony i żółty, wtedy dziecko wydaje dwa umówione dźwięki).
  4. „Na wiosennej łące” – zabawa ruchowa. Rodzic opowiada historię, a dziecko za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbuje odwzorować jej treść.
  5. Zabawy słownikowe – układanie zdań z podanymi przez rodzica wyrazami o tematyce związanej z łąką. Rozwijanie prostych zdań i równoważników zdań. Następnie prezentuje ilustrację „W stawie” (załącznik 2). Zadaniem dzieci jest podanie nazw pokazanych na niej elementów oraz przeprowadzenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów: staw, trzcina, ryby, kaczeńce, kaczki.
  6. „Masażyk” – zabawa relaksacyjna. Rodzic siedząc za dzieckiem recytując wiersz wykonuje ruchy na plecach dziecka, a później następuje zmiana ról

Chodzą dzieci na wycieczki - przesuwanie całych dłoni z góry na dół.

zakładają sandałeczki           - wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry,

panie za to szpileczki            - uderzanie palcem wskazującym po całych plecach,

a koniki – podkóweczki        - pukanie opuszkami wszystkich pięciu palców jednocześnie  od linii kręgosłupa na zewnątrz.

  1. „Pak mówi…” – zabawa dydaktyczna. Przed dzieckiem leży kartka formatu A4 oraz kolorowe figury geometryczne jednego rodzaju, np. same kwadraty. Rodzic trzyma w ręku sylwetę Paka. Wyjaśnia dziecku zasady zabawy: Pak – rodzic będzie mówił, w którym miejsc kartki dziecko ma położyć figurę. Za poprawnie i samodzielnie wykonane zadanie dziecko dostaje punkt. Połóż kwadrat na górze kartki. Połóż kwadrat z lewej strony kartki. Połóż kwadrat w lewym górnym rogu kartki. Rodzic także układa (w imieniu Paka), powinien kilka razy się pomylić. Po każdym poleceniu sprawdza, czy dziecko i Pak dobrze wykonali zadanie. Każdą pomyłkę na bieżąco koryguje.
Data dodania: 2020-05-20 21:25:07
Data edycji: 2020-05-20 21:37:06
Ilość wyświetleń: 366
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej