WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek 04.06 2020

Czwartek 04.06 2020

Czwartek 04.06 2020

Temat dnia: Gdy jest nam nudno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proponowane działania:

 

„Mój sposób na nudę”-rozmowa z dzieckiem. Rodzic zadaje dziecku pytania: Co to jest nuda? Co można robić, żeby się nie nudzić?  

 

„Kolorowe kamienie” – podczas spaceru poproś dziecko, aby poszukało kilku kamieni (najlepiej gładkich, wielkości połowy dłoni dziecka). Po powrocie do domu zachęć dziecko do pokolorowania kamieni kredkami świecowymi, pastelami olejnymi lub pomalowania farbami plakatowymi. Zachęć do tworzenia na kamieniach kolorowych wzorów. Możecie wspólnie zastanowić się, co przypomina Wam kamień (np. głowę dinozaura) i dorysować na kamieniu odpowiednie szczegóły (np. zęby, oczy i nos). Również można narysować na kamieniach poznane litery i bawić się w układanie kamiennych wyrazów.

 

Gry interaktywne- Dzieci świata

„Podróż”

https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940

„Ćwiczymy spostrzegawczość”

https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23

„Rytmy”

https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

„Sudoku”

https://view.genial.ly/5ecedf234cb8330da06348bb

 

„Ponad 50 pomysłów na zabawy w domu z dziećmi”

https://www.mamawdomu.pl/2020/03/zabawy-w-domu.html

 

„Zabawy z supełkiem”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP 4.22. Rodzic wykorzystuje sylwetę Supełka, 10 sylwet dzieci oraz komplet cyfr i znaków matematycznych z W. Rodzic wciela się w Supełka i opowiada dziecku: Mam dziś nudny dzień, choć zapowiadał się bardzo wesoło. Dziś popołudniu mieli przyjść do mnie koledzy- pokazuje 10 sylwet. Ilu ich jest? Dzieci liczą i wybierają właściwą liczbę. Ale dwóch kolegów uprzedziło mnie, że nie przyjdzie – odsuwa dwie sylwety. Prosi dziecko by ułożyło to co przed chwilą zrobił Supełek, ale jest potrzebny do tego znak odjąć. Prezentuje go a dziecko szuka takiego znaku w swoim komplecie i układa za liczbą 10. Ilu będę miał gości? Dziecko liczy. Rodzic mówi: 10 odjąć 2 równa się 8.Dziecko kończy układanie działania: 10-2=8. Zbiera wszystkie znaki i liczby i zostawia tylko liczbę 8. Ale to nie koniec-potem zadzwoniło jeszcze 2, że są chorzy i też nie przyjdą. Rodzic odsuwa dwie sylwety: 8 odjąć dwa. Ilu zostało? Ułóż kartoniki. Dziecko układa a następnie czyta: 8-2=6. Po kilku takich ćwiczeniach dziecko wykonuje ćwiczenia w KP4.22

 

„Czytam i liczę”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL 73. Dziecko wykonuje ćwiczenia w PiL 73. Samodzielnie odczytuje zdania , wpisuje liczby i przelicza na palcach.

 

„Lubie”- zabawa plastyczna. Dziecko rysuje na kartce siebie podczas ulubionego zajęcia. Po wykonaniu pracy, opowiada o jej treści i nadaje jej tytuł.

 

Data dodania: 2020-06-04 10:07:16
Data edycji: 2020-06-04 10:14:30
Ilość wyświetleń: 251
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej