WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

31.03.2020 Przykładowe zajęcia dla dzieci.

31.03.2020 Temat dnia: DOMY ZWIERZĄT.

 

  1. Zabawa ,,Dzień dobry zwierzątka’’

Proponuję przygotować do tej zabawy ryż preparowany. Proszę, by podczas słuchania opowiadania dzieci naśladowały  ruchami  narządów mowy i dźwiękami  zachowania zwierząt.

( Tekst w załączniku )

  1. Zabawa słowno – ruchowa ,, Tyle kroków’’

Proszę drodzy rodzice, abyście przeczytali dzieciom następujące słowa: krowa, kot, kura, indyk, koń, owca. Teraz dzieci podzielcie te wyrazy na głoski i wykonajcie tyle kroków do przodu, ile jest głosek w danym słowie.

  1. Wiersz ,, W domu najlepiej’’ A. Frączek

Drodzy rodzice przeczytajcie wiersz dzieciom.

Dorsz Dionizy, jak bociany,

chciał mieć gniazdo pod chmurami,

lecz, gdy znalazł się na dachu,

zaraz drapnął w dół ze strachu.

Ślimak Dyzio chciał się ukryć,

hen, na drzewie, w dudka dziupli,

a ów dudek z marnym skutkiem

wtykał czubek w kundla dudkę…

Pies się do muszelki wciskał,

ale zmieścił tam ćwierć pyska.

Dzik w pośpiechu siadł na grzędzie

spadał z niej dwa razy prędzej.

Pomyśleli … podumali…

I do domów się udali.

 

Spróbujcie  odpowiedzieć na pytania.

- Czy wiersz was rozbawił?, Dlaczego?

- Które zwierzę was najbardziej rozbawiło?

- Posłuchajcie wiersza jeszcze raz i powtórzcie rymujące się słowa.

- O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?

- Gdzie zwykle mieszkają te zwierzęta?, Dlaczego właśnie tam?

- Gdzie chciało zamieszkać każde z tych zwierząt?

-  Jak się skończyły ich próby zamieszkania w innych niż zwykle miejscach?

- Czy to były odpowiednie dla nich domy?, Dlaczego?

- Co by było gdyby, gdyby człowiek chciał zamieszkać w tych miejscach, które wybrały zwierzęta?

- Po co zwierzęciu potrzebny jest dom?

- Jak się nazywają domy znanych nam zwierząt: kury, świni, konia, krowy?

 

  1. Praca plastyczna ,,Zwierzęta i ich domy’’

Proponuję przygotować blok rysunkowy i farby lub kredki.

Dziecko maluje dowolne zwierzę i jego dom.

 

  1. Zabawa ,,Matematyka w zagrodzie’’

Proponuję przygotować liczmany dla dziecka np. klocki, nakrętki po napojach lub inne.

Następnie dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają, np.:

- W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?

- Na słońcu wygrzewają się 2 koty, 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

- Na podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?

 

  1. A teraz praca z kartą pracy.

Praca z KP3.36a – łączenie zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie.

Praca z KP3.36b – rysowanie na planszy pionka zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.

 

 

 

Data dodania: 2020-03-31 12:24:29
Data edycji: 2020-03-31 12:36:48
Ilość wyświetleń: 255
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej