WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

27.04.2020 r. - POZNAJEMY NASZĄ MIEJSCOWOŚĆ

27.04.2020 r. - POZNAJEMY NASZĄ MIEJSCOWOŚĆ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:  „Poznajemy naszą miejscowość”

 

  • rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania


Proponowane zadania i zabawy:

 

  1. „Powitanka – rymowanka” – dziecko stoi na środku dywanu. Ręce opuszczone.


    Wykonuje 
    ruchy zgodne z recytowanym tekstem. 

Przywitajmy się wesoło.- (machamy do siebie)

Ładne zróbmy koło.  – (rysuje w powietrzu ręką koło)

Ręce w górę, ręce w bok.  – (wysuwają ręce do góry, a potem w bok)

Skok do tyłu i w przód skok.  – (wykonują jeden skok obunóż do tyłu i do w przód)

Ta poranna gimnastyka           

wszystkie zuchy dziś przywita. – (rytmicznie klaszczą w ręce)

 

 2. Poznajemy naszą miejscowość

Wprowadzenie do tematu: Osoba dorosła/ rodzic wskazuje na mapie Polski miejscowość, w

której się znajdujemy (zaznaczamy ją pinezką), ruchem ręki zataczamy obszar, wskazując

region.

Dziecko dowiaduje się, że miejsce ich zamieszkania, to tzw. mała ojczyzna i poznają znaczenie

tych słów. Pokazujemy dziecku etykietę z napisem nazwy ich miejscowości i przypinamy ją na

mapie. Dziecko powtarza nazwę i dzieli ja na sylaby.

Możemy obejrzeć razem z dzieckiem ( jeśli posiadamy) zdjęcia lub przewodniki turystyczne

przedstawiające miejscowość (region) swojego zamieszkania.

 

„Wirtualny spacer po Czarnkowie”

 

 A teraz zaprośmy dziecko na spacer po naszym mieście, spacer inny niż zwykle - spacer

wirtualny  ( można dziecku wytłumaczyć, że w dobie epidemii nie możemy swobodnie

poruszać się ulicami naszego miasta, dlatego w taki oto sposób będzie najbezpieczniej je zwiedzi).

Przypomnimy sobie ważne dla miasta miejsca, ulice , a niektóre może nawet  odkryjemy.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=DE76alKWkUQ

 

 3„Na mojej ulicy”wypowiedzi dziecka na podstawie swoich doświadczeń.

 

Prosimy, by dziecko przypomniało sobie, jak wygląda ulica, na której mieszka – co się tam

znajduje, czy są jakieś sklepy, jak wyglądają domy, czy jest chodnik, parking itp. Dla ułatwienia

zadania możemy spojrzeć przez okno.

 

 

 4. Zabawa ruchowa z elementem liczenia – „Raz, dwa, trzy, tyle zrobisz ty”

 

Potrzebne będą : kostka do gry, instrument muzyczny np. bębenek.

 

Osoba dorosła trzyma kostkę do gry. Dziecko porusza się po całym pokoju zgodnie z rytmem

podanym przez mamę lub tatę np. na bębenku. W czasie przerwy w muzyce rodzic pokazuje

określoną liczbę oczek na kostce i prosi dziecko, aby zrobiło np. tyle samo pajacyków lub

przysiadów lub skakało tyle samo jak piłeczka

 

 5. Zabawa ruchowa – „Samochody do garażu”

 

Potrzebne będą: chorągiewka, krążek lub kierownica.

 

Dziecko wybiera miejsce w pokoju na swój garaż. Następnie otrzymuje krążek lub kierownice.

Na znak – podniesiona chorągiewka – dziecko biega swobodnie po sali, naśladując kręcenie

kierownicą i wydaje odgłos pracującego silnika, np. brym, brym.. Na znak – opuszczenie

chorągiewki – wracają do swojego garażu.

 

 

 6. Mój dom – zabawa plastyczna

 

Potrzebne będą: farby pędzel, kartka lub karton.

 

Dziecko maluje farbami, jak wygląda ich dom. Uwzględniają na rysunku zarówno szczegóły

domu, jak i otoczenia – zieleń, ulica itp.

 

 

7. Słuchanie piosenki „Tu mieszkam” (sł. e. Jarząbek, muz. K. Żesławski)

 

 I -To jest moje miasto, zna historii wiele.

Ra tusz, zamek, rynek i piękne aleje.

 

Ref.

Kocham moje miasto,

miasteczko, czy wieś.

Legendami swymi słynie.

Czy je poznać chcesz.

 

II -  Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję

moich sławnych przodków piękne obyczaje

 

Ref.

Kocham moje miasto …

 

 IIIBo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,

będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.

 

Ref.

Kocham moje miasto…

 

Przykładowe pytania:

-   O czym była piosenka?


-  Czy podobała się tobie piosenka?

 

-  Co oznacza słowo: ojczyzna?

 

Wystarczy tylko się zarejestrować na stronie www.mac.pl jako RODZIC.Po zalogowaniu,

klikamy MAC Akademia i mamy legalny dostęp do piosenek. Serdecznie

zachęcam wszystkich Rodziców do skorzystania z tego udogodnienia. Szukajcie Państwo

zakładki OLEK I ADA - POZIOM A+ strzałką przechodzimy do CD2 i z podanej listy wybieramy

piosenkę.

 

 

 8. Zabawy ruchowe przy piosence - Czyli wygibasy z naszej klasy

„Duży i mały skok” i inne ….

 

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-26 21:03:50
Data edycji: 2020-04-26 21:44:35
Ilość wyświetleń: 369
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej